Tips, ervaringen & aanraders #8

Ah wat vervelend dat het nog steeds aan de hand is! Ik bedenk me net dat wij dit ook een tijdje hadden. We hebben hem toen telkens verschoond als wij naar bed gingen om doorlekken voor te zijn, maar hij bleef wel slapen als we dat deden dus dat geluk moet je ook hebben. Uiteindelijk is het doorlekken volgens mij vanzelf gestopt (op af en toe na), wederom ‘het is een fase’ :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik vind harmonie veel fijner en droger blijven. Ik kan ze bij mij in de buurt alleen lastig verkrijgen dus heb nu ook de normale pamper pants maar harmonie is echt beter.

2 likes

Ik bestel ze eigenlijk altijd online, want mijn Kruidvat heeft ze niet, maar zag nu toevallig een laar AH’s waar ze ze wel hebben.
Voordeel van bestellen is dat ik ook niet hoef te sjouwen. En ik heb graag een voorraadje :sweat_smile:

1 like

Zoek eens op nachtangst / night terror om te zien of je dat herkent.
Mijn oudste heeft daar flink last van gehad al was dat standaard 1 uur na het inslapen.

3 likes

Ja daar ben ik niet georganiseerd genoeg voor helaas :joy: ik koop luiers als ik er nog maar 3 heb.

3 likes

Nee dat is het bij ons niet. Hij wordt gewoon wakker en gaat dan huilen, doodleuk ons roepen en ook heel specifiek wanneer we op zijn kamer zijn zeggen van nee daar, en dan wijst hij naar onze kamer.

Gisteravond had ik hem uiteindelijk gewoon in onze bed gezet en gezegd van dat wij zo kwamen, was hij uiteindelijk gewoon in slaap gevallen dus het is wel echt die associatie dat hij bij ons wilt.

@MargjeJ , ja gaan wij vanavond ook even proberen!

Mijn dochter is ook drie en heeft pas ook zo’n fase gehad, opeens was alles eng wat ze eerder wel leuk vond. Dieren, glijbaan, de trap aflopen, wanneer er gezongen werd op bijv. opvang,etc. Dit duurde een paar weken en nu is alles weer leuk. Ik had het idee dat ze zich opeens meer bewust van mogelijk gevaar. Het is min of meer vanzelf over gegaan hier (al heb ik in die tijd wel geprobeerd haar toch dingetjes te laten doen, door het samen te doen of eerst voor te doen en het niet helemaal te vermijden (tenzij ze het echt niet wilde natuurlijk)).

2 likes

Bij mij werkt specifiek alleen deze combi voor de nacht:
Een normale Pampers Premium Protection in z’n eigen maat, daaroverheen Pampers Baby Dry pants in een maat groter.

Misschien dat deze combi nog een optie is die je niet geprobeerd hebt?

2 likes

Ik zag voor tablets laatst wel een tip
Soort dit:

Maar dan met een insteekhoes en daar de tablet in en dan door de hoofdsteunen

2 likes

Wat betalen jullie voor een oppas? Ons buurmeisje van 19 komt volgende week voor het eerst oppassen en vraagt €7,50 als ze wakker zijn en €5 als ze op bed liggen. Ze studeert geneeskunde. Ik vind eigenlijk dat ze zichzelf tekort doet?

1 like

Ik zag laatst deze, bij 19 jaar is het minimum loon 6.50 ofzo. Dus dan is 7.50 wel minimaal ja.
Ik moet zeggen dat ik vroeger als ze sliepen voor 3€ oppaste maar dan sliepen die kinderen gewoon… altijd :rofl:? Kwamen er nooit uit, dus voelde ook als betaald huiswerk maken waar ik dus niks meer voor durfde te vragen.
Terwijl je wel gewoon die verantwoordelijk hebt? Maarja zo voelde dat toen niet :rofl:

4 likes

Onze oppas is een paar jaar ouder (ook veel ervaring) en die vraagt 10 a 11 euro.

In het verleden ook oppassen gehad via Charly Cares (studenten) en die zaten op vergelijkbaar tarief :slight_smile:

1 like

Ik dacht iets van 12.50-15 euro p/u, ik betaal ook haar reistijd a 2x 20 minuten fietsen en reiskosten (als ze met OV wil komen) en ze mag op onze kosten eten bestellen.

Edit - denk ca 12.50 want was rond het minimumloon. Ze is denk ik 25 en heeft veel ervaring.

1 like

Iemand een tip voor kniebeschermers voor mijn dreumes? We hebben sinds kort een tuin waar hij graag kruipt, maar met het warme weer de komende tijd is een lange broek iets te warm.

1 like

Wow maar dit wordt dan wel echt weer een duur grapje. Maar 25 is wel echt een andere leeftijd dan 19 natuurlijk.

We gaan haar denk voor de eerste keer gewoon geven wat ze vraagt en erbij zeggen dat ze de volgende keer wel meer krijgt. Ze heeft ook al oppaservaring en is sowieso een hele verantwoordelijke meid. En als er echt iets ernstigs gebeurt zijn haar ouders naast de deur, dat is ook wat waard.

3 likes

Maar als jij vindt dat ze haarzelf tekort doet, geef je haar toch iets meer?

2 likes

Nou ja dat van mij is een gevoel, ik weet eigenlijk niet zo goed wat normale bedragen zijn.

3 likes

Vind ik ook hoor! Als het aan mij ligt komt ze elke week maar dan ik er zelf een bijbaan bijnemen :grimacing: Tegelijkertijd zou ik sowieso niet minder dan minimumloon willen betalen en vind ik eten/reistijd betalen ook niet meer dan redelijk in dit geval. Mijn kind is wel deels wakker en heeft natuurlijk nog best veel zorg nodig. Maar vanwege de kosten beperken we oppas wel zoveel mogelijk idd.

Ik zou in jouw geval in ieder geval geen onderscheid maken in slapen of wakker en minimaal 7.50 voor alle uren betalen + naar boven afronden.

3 likes

Hier een tientje per uur als ze wakker zijn en 7.50 als ze slapen. En dan rond ik het altijd af naar het bovenste tiental.

2 likes

Hoe is het verschil tussen 19 en 25 relevant wat betreft de beloning?

Wat betreft het slapen: ze kunnen altijd wakker worden hè.

5 likes