Tips, ervaringen & aanraders #8

Het minimumloon bij 19 is 7.68 en bij 25 12.79

8 likes

Hoeveel is het je waard om iemand de verantwoordelijkheid over je kind te geven natuurlijk :upside_down_face: moet niet te duur worden!

10 likes

Ik geef ongeveer 10 euro per uur en ik het weekend vaak wat extras omdat ze ook gewoon ort zouden krijgen in het weekend bij een andere baan. Oppas meisje is 16.

1 like

Wij geven 6,50 en ze is 16 jaar. Meestal ronden we af naar boven, dus als ze 3 uurtjes komt krijgt ze gewoon 20 euro en als ze er 4 uurtjes is dan 30. We hebben verder geen onderscheid tussen slapen of wakker tijd.

1 like

Ik heb over 2 weken een bruiloft en mijn dochter van 1,5 is er ook bij. Gaat misschien ook de ringen brengen (is gevraagd door de bruid). Ik heb nu dit jurkje gekocht:

Ik ben niet zo goed in stylen. Maar ik zoek er nog een leuk vestje of iets voor er overheen bij. Iemand tips? En wat voor kleur maillot/legging zouden jullie er onder doen?

Als het lekker weer is, zou het misschien niet nodig zijn maar ik wil het voor de zekerheid wel in huis hebben.

3 likes

Bij kindjes ziet het er al snel lief uit, dus is al snel goed denk ik. Misschien een oudroze maillot of een met hartjes patroon? Ik zou er een gehaakt oudroze of beige vestje bij doen.

3 likes

Nou dit, zo’n klein dreumesje van 1,5 in een jurkje die de ringen komt brengen is sowieso al enorm schattig :pleading_face:

7 likes

Ik vind dat bolerotje echt rete schattig. En afhankelijk van t weer zou ik idd iets van een witte maillot eronder doen (als t lekker is alleen een sokje met een kanten randje) en dan van die gelakte schoentjes.

Zoals dit? :pleading_face::heart:

6 likes

Een bolero is een goed idee, Thanks! Ik zat naar vesten te zoeken maar dit is wat leuker over zo’n jurkje heen. Ik ga even op Vinted op zoek.

Schoentjes wordt nog een uitdaging, want mijn dochter doet moeilijk bij alle schoenen die anders zijn dan de schoenen die ze elke dag draagt :sweat_smile:

Aahhh wat een nachtmerrie! Mijn dochter van 1,5 heeft sinds zaterdag bultjes op haar tong. Ze wil sindsdien niets meer eten of drinken, geen tut en niet slapen. Alleen maar huilen en mama auw roepen. Vannacht zijn we met haar naar de hap geweest en die zeggen alleen, kwestie van uitzitten.

Het arme kind heeft zoveel pijn, krijgt de maximale hoeveelheid aan zetpillen maar dit helpt niks. Ik maak me zo’n zorgen over het niet drinken, zeker met het warme weer de aankomende week. :worried:

Waterijsjes en komkommer misschien? Wat rot en sneu wel. Zeker inderdaad met dit warme weer. Zijn het aften of hand/voet/mondziekte oid?

Heel soms wil ze een knijpfruitje of een waterijsje maar ook niet altijd. Hap dacht aan een soort herpes virus in de mond.

1 like

Ah wat zielig!! Vast al geprobeerd hoor, maar iets van Wicky ofzo? Lekker zoet dus misschien wil ze dat wel? Als mijn zoontje niet lekker is en niet wil drinken geef ik hem dat als water niet lukt

Ik ben een mee-lezer, maar mijn dochter heeft ook voor het eerst herpes gehad toen ze 1.5 was. Bij haar is het uitgelopen op een mondontsteking, dat was zo zielig. Alles was ontstoken, ook haar tandvlees. Haar tong en gehemelte ook vol blaasjes en daarna een dikke koortslip. Omdat ze niet meer dronk heeft ze een dag uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen met een sonde. Tip: danoontjes, knijpfruit en lidocaine. Dat is een verdovende gel die eventjes werkt zodat ze wat minder pijn voelt. En de combi paracetamol en nurofen. Sterkte! Ik was toen zwanger en omdat herpes gevaarlijk is voor babies zat ik echt flink in de stress…

Wat rot zeg.

Bij onze oudste werkt bij oor/keelpijn Nurofen echt 100x beter dan paracetamol. Is vloeibare ibuprofen, kun je heel precies doseren voor het gewicht en mag voor kortdurend gebruik vanaf 3 maanden. Misschien dat dat nog iets uithaalt? Eventueel mengen met paracetamol, maar dat doen wij zelf alleen iom huisarts.

Hopelijk snel beter.

Welk bord blijft goed op de Stokke tray plakken? Hoeft niet muurvast maar nu tilt ze haar bord (van de Kwantum) met één hand op om door de kamer te werpen.

Ik wilde zeggen kwantum, is de enige die enigszins blijft plakken

1 like

bordjesmetzuignappenblauwgrijs
Deze werd in zo’n blw groep aangeraden.

2 likes

Maak jij de onderkant van dat bord dan een beetje vochtig en dan op de tray? Of juist niet?

@Kusjessoldaat ah, meerdere zuignappen. Klinkt ook logisch, ik ga eens kijken.

Waar zijn deze van?

1 like