Tips, ervaringen & aanraders #8

Volgens mij Minii You, daar kwam ik op uit met google lens.

2 likes

Deze komen van Ali, alle producten van miniiyou volgens mij. Ik heb ze ook bij de Zeeman zien liggen tijdje terug.

2 likes

Ja in die groep Amazon. Maar volgens mij is 't allemaal aliexpress.

2 likes

Sinds mijn zwangerschap heb ik met enige regelmaat een paar dagen echt erge rugpijn. Fysio en sporten helpt wel enigzins, maar toch gebeurt het nog af en toe (zoals deze week haha). Nu wordt mijn dochtertje bijna 2 en zijn we bijna toe aan proberen voor een 2e kindje. Maar er blijft maar door mijn hoofd schieten wat dat gaat doen met mijn rugpijn.
Iemand hier ervaring mee? Of tips of iets? Ik denk dat er weinig aan te doen valt, maar ik kan me er al zo’n zorgen over maken…

Oh jammer, dat gebruik ik liever niet. Vier zuignappen klinkt namelijk wel handig :grimacing:

1 like

Ja same. Tegelijkertijd zou ik het bij de Zeeman dan wel weer zonder nadenken hebben gekocht. Maar ik had nog niet gedacht aan meerdere zuignappen dus ik ga daar eens op doorzoeken.

3 likes

Ja dat is waar, maar die verkopen neem ik aan alleen dingen die Europees gecertificeerd zijn?

Met sommige dingen heb ik er echt geen problemen mee maar met iets waar mijn baby van gaat eten (of in z’n mond stopt) wel.

6 likes

Nee gewoon droog erop gezet, nat maken eigenlijk nooit geprobeerd! Maar dat bakje omgooien was hier echt maar een hele korte fase gelukkig

2 likes

Misschien eens naar een andere fysio of een bekkenfysio?

2 likes

Ja ik heb met periodes wel last gehad van mijn onderrug! Ik heb ook een fysieke baan (kdv) en merkte dat als ik verkeerd tilde of het was heel druk dat ik echt wel veel rugpijn kon hebben. Yoga heeft mij best wel geholpen. Gewoon thuis, elke avond oefeningen en vooral heel bewust goed tillen. Was allemaal aardig onder controle daarmee.

Toen raakte ik zwanger en ergens in het eerste trimester kreeg ik zo’n rugpijn. Ik kon wel huilen en was echt bang dat ik moest stoppen met werken, bekkeninstabiliteit zou krijgen en noem maar op. Maar na een week werd het toch minder. Ik las ook online dat dit kan komen door de verandering in hormonen. Nam wel paracetamol en dat hielp goed. Dit heb ik later nog een keer gehad en toen ook met uitstraling naar mijn bil. Ben toen naar de bekkenfysio geweest en dat heeft goed geholpen. Deed elke avond oefeningen.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet pijnvrij door het leven ga. Ik ben nu 37 weken zwanger en merk dat de rugpijn nu wel weer erger wordt maar er valt mee te leven. Ik kan ook wel rusten want ik heb geen ander kind. Dat is voor jou natuurlijk wel lastiger. Til je haar ook nog veel?

Lang verhaal maar ik denk dat je nooit weet hoe het gaat verlopen tijdens de tweede zwangerschap… ik zou als ik jou was, mocht je zwanger raken meteen met regelmaat naar de fysio gaan en ook naar een osteopaat! En oefeningen doen.

3 likes

Done by deer

1 like

Out of the box gedachte, maar zou ze het ook nog doen met een zwaar keramieken bord? Dan zou ik er eentje bij de kringloop halen

1 like

Of leg het eten gewoon op de tray

9 likes

Ja haha dat doen wij. Geen bord nodig :grin: en ik moet dat ding toch sowieso afwassen na elke maaltijd.

3 likes

Inderdaad. Ik leg stukjes op haar tray, anders gaat ze sowieso alles of tegelijk opeten of rondmaaien.

1 like

Ik doe 50/50, soms op de tray en soms in een bord of kommetje. Ze gebruikt de opstaande rand van een bord ook om eten zoals rijst/orzo te pakken met haar handjes of lepel. En iets van yoghurt, havermout of eten met (dunnere) saus lijkt me ook niet handig op alleen dat blad.

Hoe doen jullie dat dan? @Yzile @Indigo @Huismus

Oh en ze krijgt ook sowieso niet alles tegelijk op een bord. Kleine beetjes tegelijk vanaf een ander bord want anders gaat ze alleen maar spelen. Herkenbaar @Huismus

1 like

Zo zijn er hier al 3 schaaltjes gesneuveld :sweat_smile:

Havermout, yoghurt ed voer ik. Ik heb haar nog niet geleerd met bestek te eten. Had gelezen dat ze dat pas vanaf 1,5 een beetje kunnen en als ik voer weet ik tenminste dat ze eet :sweat_smile:

Rijst, pasta, orzo, ebly en brood voer ik Ʃn leg ik neer en dan pakt ze zelf. Groente, vlees en ei pakt ze gewoon zelf van het blad.
Maar ik heb geen Stokke, weet niet hoe die tray er uit ziet. Ik heb een stoel met een afneembaar blad op de tray die een opstaande rand heeft, dus dat is misschien hetzelfde effect als een bordje.

2 likes

Voor vloeibare dingen gebruik ik indd wel een of ander simpel siliconen schaaltje van de Wibra en zet m’n slangenreflexen aan zodra dr hand iets te gretig naar de rand gaat.

1 like

Bij vloeibare dingen geef ik een gevulde lepel aan. Soms een bijna leeg schaaltje om zelf te prutsen.

Verder geen bord of iets maar gewoon alles los op het blad.