Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja maar hoezen zijn toch bedoeld dat als ze het onderspugen of poepen je het item nog steeds kan gebruiken? Dat kan niet als de verkleinset vies is. Maargoed ik heb geen hoezen gebruikt.

2 likes

Ik deed het hoofdkussentje (die cirkel) erboven dan bleef het hoofdje stabieler liggen.

2 likes

Voor beide valt wat te zeggen! Thanks igg. :relaxed:

3 likes

Ik heb mijn vluchtkoffer zo goed als ingepakt maar toch blijf ik denken: ‘mis ik niet iets?’

Dus in ben benieuwd of jullie nog dingen hebben waarvan je zegt: daar heb ik echt veel aan gehad!

@Nimbus2000 haha ik heb dezelfde vraag hier ook gesteld! Ik heb het nu eronder maar misschien doe ik het hoofdstukje ook nog wel erboven
 maar het is inderdaad wel propperig allemaal

3 likes

Peri bottle, meerdere (voedings)bh’s voor als je die graag aan wilt houden in bad of onder de douche, slippers en ook voor je partner schone kleding mocht je een nachtje moeten blijven.

3 likes

Een kruik! Verlicht de pijn iets maar ik had het ook onwijs koud dus dan is een kruik ook fijn.

5 likes

Rietjes om niet overeind te komen en wel wat te kunnen drinken (ziekenhuis heeft hier alleen nog papieren) en lippenbalsem.

2 likes

Het tegenover gestelde antwoord van olijfje maar ik ik kreeg van vriendinnen te horen dat ze heel blij waren met een hand ventilator voor de hete momenten tijdens de weeën

3 likes
  • Snacks!! Vooral voor partner want had zelf weinig trek maar hij was erg blij met wat ik allemaal meegenomen had
  • Badjas of iets langs om snel aan te doen (ec was bij mij op de gang)
  • Slippers
4 likes

Lang nachthemd of shirt, geen te strakke bovenkleding (handig ook mocht je een infuus nodig hebben. Niks zo irritant als een klungelende verpleegkundige (ik😂) die al die zakken en snoertjes door je strakke mouwtjes moet steken.

Slippers voor onder de douche. Lippenbalsem want de lucht in het ziekenhuis is droog.
En als t koud wordt: warme sokken. Je doorbloeding is tijdens de bevalling echt raar en veel vrouwen hebben last van koude voeten😅.
Ik ga mn tas morgen maken😇. Handige tips worden al gegeven hier in ieder geval!

2 likes

Ook als het warm is :joy: zowel bij nr 1 (juli, hittegolf) als 2 (december) had ik na de bevalling ineens zo’n koude voeten.

4 likes

Mijn dochter van 3 heeft sinds gister koorts, gloeit flink en is hangerig. Verder eigenlijk geen symptomen, geen hoest, snot, enz. Soms zegt ze dat ze buikpijn heeft, maar dat zegt ze nogal snel. Ik kan ook gewoon in haar buik “duwen” en dan geeft ze geen kik. Voor de zekerheid even haar plasje gecheckt (ik heb van die strips in huis), dat was prima, geen blaasontsteking. Zijn jullie kinderen ook wel eens “zomaar” koortsig? 6e ziekte heeft ze als het goed is al gehad
 groetjes, een overbezorgde moeder :sweat_smile:

2 likes

Ja en vaak is het dan ook ineens weer weg. Ene moment nog een zielig vogeltje en dan ineens weer topfit dat je denkt uhhh?

2 likes

Zo’n flesje drinken met een sport dop. Ik had zo’n dorst en rietje duurde me te lang haha als je ligt kan je nog wel redelijk uit zo’n sport dop flesje drinken. En als je lang haar hebt, goed elastiek of iets om je haar vast te maken en het liefste bovenop je hoofd. Ik had het los en achterop m’n hoofd was het een grote klittenboel geworden, oh en ik had ook een beetje haar olie mee om dat makkelijker uit te borstelen.

6 likes

+1 voor bidon of flesje met sportdop.

Dit was echt mijn meest kostbare bezit tijdens de bevalling en ook de dagen (in het ziekenhuis na spoedkeizersnede) erna :raised_hands:t3:

2 likes

Een haarborstel. Van bevallen krijg je eeeeecht klitten. en zachte losse kleding voor tijdens en erna.
En misschien drinken met suiker zoals appelsap. Ik had tijdens de bevallingen totaal geen honger maar een beetje suiker is wel fijn, zeker als ze uren duren.

@Nimbus2000 hoes hoeft niet per se. Als het te propperig wordt zou ik hem weglaten.

3 likes

Ja echt vooral die peri bottle kopen. En ik vond maandverband met koel elementen erin ook heel fijn.

4 likes

En dus crùme spoeling
 althans mijn haar heeft dat nodig en ze hadden alleen een soort zeep in t ziekenhuis. En daarna was het gewoon echt niet te kammen :sweat_smile:

3 likes

Heeft iemand tips voor een beach club op Ibiza met kind? Beetje nikki beach achtig maar dan met een speelhoekje oid?

Wel hip en overpriced maar toch kind proof? :joy:

2 likes

Ik had ze van frida mom uit Amerika maar er is nu ook een Nederlandse webshop die ze verkoopt;

En ik deed dan meestal 1 of 2 per dag. Voor de eerste paar dagen. Gaf echt even verlichting van de hechtingen.

1 like