Dankjewel, meteen even opgezocht en ziet eruit als een mooi boek. Heb je hem zelf ook gelezen? Zie dat hij bij 7+ staat, dus wellicht is ze daar nu nog wat jong voor (4) maar ga hem in ieder geval op het lijstje zetten.
Pff m’n baby weegt ondertussen bijna 7 kilo en moet in slaap gewiegd worden. Ze is nu 11 weken oud dus ik snap dat ze nog niet zelfstandig in slaap kan vallen (althans deze baby niet 🫠) maar mijn armen trekken het langzamerhand niet meer. Ik heb elke nacht mega veel pijn in m’n armen en rug door al het tillen.
Heeft er iemand tips om wiegen langzaam af te bouwen en heel langzaam te beginnen met zelfstandig leren slapen? Of is dat iets wat beter na/tijdens de slaapregressie van 4 maanden kan? Ik wieg haar nu tot haar oogjes dicht vallen en dan leg ik haar in bed. Vaak is ze dan nog een beetje wakker maar valt ze binnen een paar seconden in slaap. Als ik haar neerleg terwijl ze echt nog wakker is gaat ze eerst rondkijken en dan op een gegeven moment huilen dus dat werkt helaas niet.
Ik heb hem zelf niet gelezen, dus ik weet niet of het misschien nog wat te lastig is voor haar leeftijd. Dus wellicht dat je die voor wat later moet bewaren.
Ik kan je wel vertellen dat je langzaam steeds sterker wordt en dat je steeds makkelijker het gewicht kun dragen. En dat je vanzelf steeds minder lang zal moeten wiegen. Maar ik heb ook lang moeten wiegen en wieg ook nog wel eens 12 kilo, dus ik snap je helemaal hoor. Ik had de eerste maanden ook echt pijn.
Kan je vriend je misschien een beetje masseren tussendoor?
Ik zit as we speak mijn baby van 7 maanden en 10+ kilo in slaap te wiegen. ‘S nachts is het niet meer nodig, maar overdag vaak wel helaas. Krijg er wel gespierde armen van. Dus sorry, geen oplossing maar wel herkenning.
Ik wiegde de baby in een co-sleeper op wieltjes. Hem erin leggen en dat ding heen en weer rollen (kleine beweging). Dat scheelde behoorlijk in armkracht.
@Superkonijn @Mexi @DelilahBard @Huismus nog even volhouden dus Het lijkt alsof ik in m’n herstel na de keizersnee echt veel spierkracht kwijt ben geraakt. Maar merk wel dat ik erin mee aan het groeien ben weer.
Wil telkens weer beginnen met krachttraining in de sportschool maar sta elke dag op met spierpijn en dan denk ik laat maar, maar misschien moet ik juist gaan om weer wat kracht op te bouwen want als deze baby zo door blijft groeien zit ze al over de 10 kilo met 6 maanden
Ik wieg altijd in de schommelstoel, maar dan borst tegen borst ipv zo in m’n armen.
Ik hield haar op een gegeven moment gewoon stil tegen me aan en tikte dan ritmisch op haar billetjes. Ik denk dat ze toen al wat ouder was, geen idee haha
Haha is ook niet gek natuurlijk. En merk wel dat het nu minder lopend wiegen is, en dat ik sneller kan gaan zitten. Dan een goed kussen onder m’n arm en het is te doen.
Ja dit werkt hier ook zo goed!
Ik had bij beiden een keizersnede en het waren ook flinke kindjes dus ik heb ook altijd naar alternatieven voor ‘wiegen’ gekeken.
Het wiegen/zachtjes schudden van de co-sleeper (zoals al genoemd) werkte prima en in het geval van de jongste ook een hand op haar leggen terwijl ze in bed lag en zachtjes haar heen en weer bewegen.
Hahaha die karper ja
Ik denk daar dus nog best vaak aan
Ik herinner me hierdoor dat wij onze baby sidderaal noemden omdat ze zo heen en weer bewoog op ons
Ik zou geen teenslippers meenemen, maar met zo’n band over je voeten. Mijn voeten waren zo gezwollen na de bevalling dat ik ze niet paste (en ook geen schoeisel had om in naar huis te gaan). Verder tijdens de bevalling niks gebruikt uit mijn koffer, want geen seconde daar ruimte voor gehad in mn hoofd tijdens de weeen. De dagen daarna veel gehad aan voedingshemdjes, pyjamabroek, oordopjes, oogmasker, haarelastiekje, kam, lange telefoonlader en een setje kleding om in naar huis te gaan. Spaflesje om te spoelen kreeg ik daar, net als kraamverband en netbroekjes.
Ja die foto is van bij ons in de wijk dus ik ga nog regelmatig heel goed hierop
Met zo’n pijnlijk geforceerde glimlach. Want wel genieten hè! Voor je t weet zijn ze groot
Ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen denken aan de hartslag in de baarmoeder. Ik weet niet of het waar is maar het doet bij ons bij allebei ook vaak wonderen.
Wij wiegden op een gegeven moment op een yogabal en dan een beetje op en neer bouncen. Scheelde heel veel arm- en rugkracht. We hebben wel nog lang gewiegd, maar van de een op het andere moment was het niet meer nodig.
@RupiKaur Ja de fitnessbal! Heb het volgens kij wel eens eerder gezegd, maar daar heb ik ook vele uren op doorgebracht. Scheelt echt een hoop in het zware van het vasthouden. En dat bouncen is echt heel ontspannend voor je baby. Is alleen wel heel eeg warm nu, dus doe een lange broek aan of leg een hydrofiel onder je billen
Ik heb mijn oudste in slaap gewiegd tot ze 2 jaar was …Ik trok het ook niet meer qua gewicht tillen, toen ben ik op zo’n zwangerschaps/bevalbal gaan zitten met haar in m’n armen leunend op kussen/mijn benen. Werkte voor haar perfect (beetje te goed dus
, ze wilde er niet vanaf, uiteindelijk met slaapcoach gelukt).