Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik hield haar op een gegeven moment gewoon stil tegen me aan en tikte dan ritmisch op haar billetjes. Ik denk dat ze toen al wat ouder was, geen idee haha

2 likes

Haha is ook niet gek natuurlijk. En merk wel dat het nu minder lopend wiegen is, en dat ik sneller kan gaan zitten. Dan een goed kussen onder m’n arm en het is te doen.

Ja dit werkt hier ook zo goed! :joy:

1 like

Ik had bij beiden een keizersnede en het waren ook flinke kindjes dus ik heb ook altijd naar alternatieven voor ‘wiegen’ gekeken.

Het wiegen/zachtjes schudden van de co-sleeper (zoals al genoemd) werkte prima en in het geval van de jongste ook een hand op haar leggen terwijl ze in bed lag en zachtjes haar heen en weer bewegen.

1 like

Hahaha die karper ja
Ik denk daar dus nog best vaak aan :rofl:

4 likes

Ik herinner me hierdoor dat wij onze baby sidderaal noemden omdat ze zo heen en weer bewoog op ons :joy:

5 likes

Ik zou geen teenslippers meenemen, maar met zo’n band over je voeten. Mijn voeten waren zo gezwollen na de bevalling dat ik ze niet paste (en ook geen schoeisel had om in naar huis te gaan). Verder tijdens de bevalling niks gebruikt uit mijn koffer, want geen seconde daar ruimte voor gehad in mn hoofd tijdens de weeen. De dagen daarna veel gehad aan voedingshemdjes, pyjamabroek, oordopjes, oogmasker, haarelastiekje, kam, lange telefoonlader en een setje kleding om in naar huis te gaan. Spaflesje om te spoelen kreeg ik daar, net als kraamverband en netbroekjes.

Ja die foto is van bij ons in de wijk dus ik ga nog regelmatig heel goed hierop :rofl:

2 likes

Met zo’n pijnlijk geforceerde glimlach. Want wel genieten hù! Voor je t weet zijn ze groot

4 likes

Ik heb wel eens gelezen dat ze dat doen denken aan de hartslag in de baarmoeder. Ik weet niet of het waar is maar het doet bij ons bij allebei ook vaak wonderen.

1 like

Wij wiegden op een gegeven moment op een yogabal en dan een beetje op en neer bouncen. Scheelde heel veel arm- en rugkracht. We hebben wel nog lang gewiegd, maar van de een op het andere moment was het niet meer nodig.

2 likes

@RupiKaur Ja de fitnessbal! Heb het volgens kij wel eens eerder gezegd, maar daar heb ik ook vele uren op doorgebracht. Scheelt echt een hoop in het zware van het vasthouden. En dat bouncen is echt heel ontspannend voor je baby. Is alleen wel heel eeg warm nu, dus doe een lange broek aan of leg een hydrofiel onder je billen :sweat_smile:

Ik heb mijn oudste in slaap gewiegd tot ze 2 jaar was :grimacing:
Ik trok het ook niet meer qua gewicht tillen, toen ben ik op zo’n zwangerschaps/bevalbal gaan zitten met haar in m’n armen leunend op kussen/mijn benen. Werkte voor haar perfect (beetje te goed dus :wink:, ze wilde er niet vanaf, uiteindelijk met slaapcoach gelukt).

Oja die yogabal zocht ik toen m’n vriend laatst zo lang weg was maar kon ik niet vinden, ga m’n vriend morgen ff naar zolder sturen want hij moet wel ergens zijn. Hopelijk scheelt dat wat want de schommelstoel beweegt niet genoeg voor d’r dus daar wordt ze niet slaperig van.

En ik ga echt stuk om dat beeld met die karper :joy:

1 like

Ik hou mijn kindje rechtop tegen mij aan, dus met haar hoofdje op mijn schouder en dan ondersteun ik met de ene arm haar billen en de andere arm haar rug en hoofd. En dan hups ik wat op en neer en loop ik door haar kamer. Ze wordt dan op een gegeven moment een zoutzakje maar slaapt dan nog niet. Dan leg ik haar heel langzaam horizontaal in mijn armen en wieg ik nog een paar minuten. Als dat niet lukt, gaan we weer verticaal hupsen. Vervolgens leg ik haar in bed, daarbij zorg ik dat eerst haar billen het ledikant raken en daarna langzaam haar rug afpellen tot ze plat ligt. Ik hou dan nog even m’n hand op haar buik tot ze echt geen bewegingen meer maakt. Het fijne hiervan is, is dat je minder lang een zwaar gewicht tilt omdat ze meer tegen je aan geplakt zit. Zij is nu 8 kilo maar dat is wel geleidelijk gegaan over een paar maanden dus wellicht heb ik wat spierballen opgebouwd. Wat een gedoe zeg, als ik het zo opschrijf haha. Blij dat m’n man ‘bedtijd’ als taakje heeft :joy:

Wat hier ook goed heeft geholpen, zijn extra slaap associaties. Dus kort ritueel, muziekje aan, knuffel, dat soort dingen. Op de billen tikken werkt hier helemaal niet maar er zit dan ook een behoorlijk dikke laag wasbare luier tussen.

Nu met de 8/9 maanden slaapregressie begint ze overigens al te gillen als je de trap oploopt en ze doorheeft dat ze naar bed gaat :grimacing:

4 likes

Als ik te moe ben om mijn baby te wiegen ga ik met hem op mijn borst (borst tegen borst) op bed liggen en een soort hip trust beweging maken of met mijn heupen van links naar rechts schudden. Of rechtop zitten in bed en dan van voor naar achter schommelen. Werkt meestal ook (als hij echt moe is tenminste) maar verzuren mijn armen niet zo van.

Oh wat een mooie tip! Mijn vriend heeft vitiligo (vanaf zijn dertigste), ik ga hem ook kopen!

2 likes

Echt een gebruikershandleiding tot in detail hoe we kinderen naar bed brengenđŸ« 

Onze baby bijt sinds een paar weken heel hard. :melting_face: Gewoon als je hem optilt/vasthoudt in je schouder of zo of als hij aan het spelen is in je arm of buik. Het doet echt goed zeer want hij heeft 6 super scherpe tandjes en mijn man heeft nu meerdere wondjes op zijn lichaam. Iemand tips of we hier iets aan kunnen doen? Ik heb niet het idee dat hij het met een goede reden doet (pijn of honger oid) want hij vindt het zelf vooral ontzettend grappig. Wij niet meer inmiddels, het is gewoon spannend om hem op te tillen. Nu zeggen we meestal direct duidelijk/hard AU en proberen we hem wanneer mogelijk meteen even weg te leggen/zetten zodat hij merkt dat we het niet leuk vinden, maar dat interesseert hem vrij weinig. Herkennen jullie dit van jullie baby’s? Is dit een fase?

Ps verder is het een fantastisch leuk kind hoor😂

Wat vervelend zeg, ik herken het niet, maar Ik denk eigenlijk dat je het leuk maakt voor je baby door er met geluid op te reageren het extra aantrekkelijk maakt.

1 like

Eind deze maand komt de kraamzorg langs voor een intake. Moet ik dan alles wat op de checklist staat in huis hebben? :flushed: Denk aan een badje/alle beddengoed etc