Tips, ervaringen & aanraders #8

Plus heeft inderdaad een hele goede box, die moet je niet net bevallen zelf gaan ophalen want met o.a. een pak Barleduc, flessen wasmiddel en wasverzachter weegt het pakket er wel in :sweat_smile:

Inhoud is steeds net wat anders, ik had er wat bijzondere keuzes in zitten zoals een pot pot pittige pastasaus die niet erg gezinsproof bleek maar het zijn allemaal bruikbare dingen en geen reclamemeuk.

1 like

Mensen denken dat kinderen en kinderen krijgen publiek domein is en daar zomaar hun mening over mogen geven, ik blijf me daarover verbazen. Bij dit soort dingen zou ik het een beetje van je af laten glijden, want een kind opvoeden is geen harde wetenschap, dus oordelen over te vroeg/gelaat teveel/te weinig moet je zeer voorzichtig mee zijn (en overlaten aan experts), en de enige die gaat over reproductieve keuzes ben je zelf.

Ik heb toen ik zwanger was regelmatig gezegd: ‘Bedank voor je mening.’ als mensen weer eens iets moesten zeggen over hoeveel ik werk of hoe groot/klein mijn buik was. Bij de meeste mensen was het dan wel duidelijk dat het sarcastisch was en ik juist niet op meningen zat te wachten. Wie weet kan je ook zoiets bedenken waarmee je mensen een beetje de mond kan snoeren op je eigen manier, dat kan ook aardig door uit te leggen dat dit soort opmerkingen je niet helpen/onnodig onzeker maken en het ouderschap op zichzelf al voldoende uitdaging biedt zonder meningen van derden.

5 likes

Ohja, ik vind het voornamelijk ook irritant maar op zulke momenten ben ik niet zo adrem als ik zou willen want ben dan toch weer verbaasd wat mensen zeggen. Op dat ze het snel vond zei ik: ja, vind je ?? Naam zoon is anderhalf he (beetje op een sarcastische toon) en daarop begon ze een verhaal over dat ze iemand kent die bewust na 3 maanden na de eerste weer zwanger was geworden… Toen dacht ik echt wtf zeg je nu allemaal achter elkaar, hoor je jezelf wel. En op de ontwikkeling van een kind zeg ik vaak "ieder kind gaat op zn eigen snelheid, als ze 18 zijn kunnen ze allemaal hetzelfde, en zo niet ook prima, vinden we ook wel weer een weg in.
Kan nu al niet wachten op alle buik opmerkingen :roll_eyes:

Edit: bedankt voor je mening vind ik trouwens wel een mooie! Hoop dat mn vergietbrein het onthoud :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Misschien Animal Party. Of Boomgaard (simpele versie). Dobble is ook leuk of Halli Galli junior. Roodkapje van Smart Games!

2 likes

Wij hebben een Dolly bakfiets en hebben zowel de maxihouders en daarna de Melia peuterschaal in bruikleen gekregen van Dolly. Heel fijn!

We hebben bij de Melia peuterschaal de bijbehorende riempjes (niet die van de bakfiets)

Na de zoveelste verkoudheid merk ik dat ik het avondritueel soms zo pittig vind qua geluid met drie kinderen. Ik zie steeds de loop earplugs voorbij komen en ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

1 like

Geven die les met oordopjes in? :sweat_smile:

2 likes

Morgen krijgt mijn zoontje zijn prikjes van 11 maanden. Hadden jullie kindjes daar veel last van, als in koorts en hangerig zijn? Ik ben er een beetje huiverig voor omdat ie op donderdag weer gewoon naar de opvang moet.

Ik heb ook de Melia peuterschaal in de Dolly. Laten monteren (gratis) tijdens de servicebeurt #lieverluidanmoe.

De riempjes zijn van de peuterschaal zelf. Ik heb de ‘oude’ riempjes in de Dolly (zonder magnetische sluiting) en die vind ik heel lastig verstellen. Als het al kan in de peuterschaal zou het niet mijn voorkeur hebben.

Had hij de vorige keren last? Want ze krijgen de eerste drie keer deels dezelfde.
Mijn baby werd er twee keer flink beroerd van een aantal dagen, dus heb de afspraak nu maar op vrijdag gemaakt.

1 like

Welke krijgt ie? BMR? Daar hadden mijn dochter wel meer last van dan van DKTP. Ik vond DKTP wel mee vallen, hooguit een dagje wat hangerig. Maar het verschilt ook wel per kind.

1 like

Kleurentorentje is hier favoriet!

Ja slim, had ik ook moeten doen. De eerste 2 keren (dktp idd) was ie idd zo ziek ervan dat ik hem moest ophalen van de opvang. En dat wil ik zo graag voorkomen :sweat_smile: voortaan de prikafspraken maar op vrijdag. Gelukkig alleen nog met 14 maanden zie ik en dan heel lang niet.

Oh, dat is een fijn vooruitzicht! Vind die prikjes altijd maar rot.
Ik moet speciaal naar een ander cb omdat de mijne gesloten is op vrijdag. Nu alleen hopen dat ze na het weekend weer opgeknapt is. We hebben gelukkig tot dinsdag, maar vorige keren was ze wel bijna een week niet lekker ervan (ookal kon dat niet volgens het cb).

Maaaaar misschien valt het de derde keer wel mee! Baby heeft al anti-stoffen en is ook wat minder fragiel dan de eerste keren.
Succes morgen!

4 likes

Dank voor je antwoord, ook @ABC123 . Dan ga ik het mezelf niet onnodig moeilijk maken en ‘m bij Dolly zelf bestellen.

1 like

Vanaf welke leeftijd kan een kind hele simpele spelletjes zoals

En nijntje bonte ballonnen? I
image
Er staat wel op 3+ maarja dat staat ook op nijntje kralen en play dough

2 likes

Dat verschilt erg per kind denk ik?
Ik probeer dat ballonnen spel wel eens, mijn kind is net 4 en heeft nooit zoveel interesse in zulke dingen. Hij vind het even wel leuk, maar dat je bv om en om met de dobbelsteen mag gooien vindt hij niet zo leuk als hij niet de kleur gooit die hij wilde gooien. Dat duurt dan al te lang.
Je hebt vast ook kinderen onder de 3 waarmee je het al prima kunt spelen.

2 likes

Ja ik hoopte op was persoonlijke ervaringen. Snap dat er geen universeel antwoord is haha

4 likes

Mijn kind heeft dat Nijntje Ballonnen spel en hoewel het geduld er niet altijd voor is, begrijpt ze het wel. Sinds ze 2.5 is denk ik.

1 like

Bij ons lukte dit wel vanaf “net voor 2” jaar! Alleen nog niet altijd de zin om het te doen haha.

5 likes