Tips, ervaringen & aanraders #8

Pas nog naar beekse bergen geweest en het is echt heel leuk! Het park vond ik heel groot, en de dieren verblijven zijn over het algemeen ook vrij ruim. Volgens mij mag de bus safari wel gewoon toch? En er is ook een bootsafari. Ook de moeite wasrd!

Wel wasverzachter en in de droger

2 likes

Het ligt er een beetje aan hoe koud je huis is in de winter en wat je met het dekentje wil doen.

Zelf heb ik een wollen deken van Klippan, maar geen katoenen, dus weet niet hoe dik/warm de katoenen dekentjes zijn. De wollen dekentjes zijn heerlijk warm, maar wel vrij dik/stug. Dus meer voor in het bedje. Als je een wikkel deken doekt, zou ik deze niet aanraden.

1 like

Wasverzachter schijnt niet goed te zijn voor je droger, dus beter alleen gebruiken voor de ophangwas.

1 like

Kijken naar het materiaal. Ik koop alleen katoen en (of want) hier gaat alles op katoen 60 eco. Is een stand op onze wasmachine. Met bont wasmiddel en vanish. Daarna in de droger. Daarna heet strijken. Nooit problemen met stugheid van de stof.

1 like

Deze dekens zijn heeeeel zacht en ook flexibel

Ik heb zo’n roze met schaapjes van bamboekatoen. Heel leuk is die voor jongens en meiden. Is in het echt wel een veel mooiere kleur roze. Gebruik dat dekentje echt elke dag en overal. Als je hem dubbel doet is het zekerlekker warm voor de winter! Ook een goed kraamcadeau vanwege het vriendelijke prijsje.

Edit: hier met eigen foto. Dat boekje is van little Dutch en is dus die typische little Dutch oud roze kleur.

12 likes

Ja, fijn is die! Heb die na een tip van jou ook gekocht deze zomer voor mijn baby, gebruik hem iedere dag. Zo lekker zacht en blijft heel mooi (ik heb er een met schaapjes. Edit: ehh, konijntjes heb ik).
Ik heb wel ook een wollen dekentje van Klippan voor de koudere nachten (haha).
Denk zelf dat wol voor de winter wel lekker is, @Ishq. Vooral als de slaapkamer kouder is. Maar dat bamboe is ook heel fijn en lijkt me overdag in de box ed meer dan genoeg.

3 likes

Volgens mij heb ik mijne via bol gekocht. Daar hebben ze vd dezelfde aanbieder! Mijne heb ik al meer dan twee jaar geleden gekocht. Meerdere keren gewassen op 60+. Kan dus wel garanderen dat ie mooi blijft. Het is die roze ja. Ze hebben nooit een andere gehad zover ik weet. Kom af en toe op de site om eentje te bestellen als kraamcadeau haha

2 likes

Hier lijkt ie echt heel fel roze, gek!

1 like

Mijn kind (9.5 maanden) kan nog niet zelf in zit komen vanaf de vloer. Ze zoekt een steuntje, gaat dan staan en laat zich zakken. Ze kan wel lang stabiel zitten en van zitten naar liggen maar ze doet echt geen enkele poging om zelf te gaan zitten. Ze kan ook niet kruipen (probeert ze ook niet) maar dus wel opttrekken naar staan en ze begint stapjes te zetten langs de bank en box.

Zouden jullie in deze situatie haar nog steeds niet in een fietsstoeltje zetten? Heeft iemand toevallig ervaring hiermee? Het CB zegt dat het niet mag tot ze zelf kan gaan zitten. Zou sowieso niet om lange fietstochten gaan (max 15 minuten per keer) maar gaat wel heeeeel veel lopen en autoritjes schelen.

En als je haar in zit positie zet, zit ze dan wel stabiel? Of kukelt ze dan om? Als ze dan stabiel rechtop blijft zitten zou ik het wel doen denk ik

1 like

Wij hebben wel echt gewacht totdat hij zelfstandig in zit kon komen. Kinderfysio raadde dit ons ook sterk aan. Omdat je dan pas zeker weet dat alle spieren en ruggenwervel sterk genoeg zijn.

4 likes

Ja ik heb daar ook mee gewacht en dat duurde ook laaaang (denk ook 10 maanden). Op de fiets krijgen ze toch aardig wat hobbels te verwerken dus wilde zeker zijn dat het goed zat (haha).

Erger was dat ze op de opvang al die tijd nog in zo’n soort half liggend kuipje op een Stokke moest terwijl ze daar veel te groot voor was :smiling_face_with_tear:
Maar het kan ineens heel snel gaan, dus houd nog even vol.

4 likes

Dit hebben wij ook gedaan @Feather Ook mijn kindje kon eerder staan dan zitten, en dus wel gewacht tot hij uit zichzelf ging zitten (was denk ik 3 weken later) voordat we gingen fietsen

Iets totaal anders. Wij zijn bezig met zindelijkheidstraining en ik begin de wanhoop nabij te zijn. We zijn een week of 6 geleden cold turkey gestopt met luiers overdag en eigenlijk ging dat heel redelijk. Al snel hele dagen zonder ongelukjes of maar 1 keer dat hij net te laat was. Helaas ging het na een paar weken ineens weer minder. Er was een dag dat hij 4 ongelukjes achter elkaar had op de opvang en sindsdien is het een beetje aanmodderen. De ene dag gaat het helemaal goed, de andere dag (gisteren en vandaag) gaat het iedere keer net of helemaal mis. We hebben het idee dat hij het wel kan, maar a. het niet erg vindt om in zijn broek te plassen en lui is of b. te bang is dat het mis gaat en dan liever op deze manier ‘controle’ houdt. Vragen of hij wil plassen helpt niet, want dan weigert hij. Beloning helpt 1 keer maar daarna ook niet. Ik wil eigenlijk niet boos worden maar weet echt niet hoe we uit deze impasse komen. Iemand een idee?

1 like

Ik zou het persoonlijk wel doen. Ik was met mijn zoon van destijds 10/11 maanden bij de fysio omdat hij niet zelf kon gaan zitten/kruipen/optrekken/tijgeren etc en volgens de fysio kon het prima voor niet al te lange en heftige stukken (wel even door de stad, niet een uur over een hobbelig bospad)

Hoe oud is je kind?

Hier op de opvang is het ook beleid dat ze in het kuipje zitten tot ze zelfstandig kunnen zitten, tot die van mij er dus uit begon te klimmen. Vind het verwarrend omdat ze bij de Rapley methode zeggen dat ze in de kinderstoel mogen als ze zonder ondersteuning stabiel kunnen blijven zitten en dat kan ze al twee maanden. Maar schokken op de fiets opvangen is fysiek natuurlijk wat anders dan stabiel zitten!

Nou, dan ga ik in ieder geval maar vast oriënteren op een fiets en dat is vast ook niet binnen voor ze kan zitten.

Ik heb het voor kleine stukken toen wel al gedaan. Was het zo zat om lopend met draagzak en fiets aan de hand naar de opvang te gaan. Binnen 2 weken kon ze het daarna.
Ik ben heel tevreden over het thule yepp nexxt 2 mini stoeltje. Een van de weinige stoeltjes die 2 bandjes hebben waardoor ze ook in de zij ondersteunt zitten. Ook heel makkelijk strakker te zetten wat met steeds andere luiers (wegwerp of wasbaar) ook fijn is.
Wij fietsen wel echt veel met d’r, dus vond het de investering wel waard.

1 like

Ik realiseerde me die schokken pas toen ik met haar fietste. Drempels, hobbels, stoepen, dat geeft best een klap, ookal doe je rustig aan.

3 likes

Ja wij zijn ook al iets eerder gaan fietsen dan dat ze zelfstandig ging zitten. Wel kleine stukjes van 5 min naar de opvang, en dat ong 2x per week. Maar was het ook zo zat om alles lopend te doen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wij hebben de ‘normale’ Thule Yepp mini, en die heeft ook een 5 punt gordel, of bedoel je dat niet?

1 like