Wij hebben toevallig deze week met tuinslang en sponsje alles proper gemaakt en ging perfect. Wel een ander merk (easyrider).
Ik ben vanaf 10 weken begonnen met EC en nu met 15 maanden kan ze prima vertellen wanneer ze op het potje moet. Ik heb haar het gebaar voor potje geleerd en ze zegt daarbij āzittenā als ze op het potje moet zitten. Ik zou voor en na een dutje even proberen of je baby erop wil en een signaal vind ik daarbij dus echt heel handig.
Oh wat goed, wat kunnen ze al veel zo jong.
Ben sowieso de hele dag verbaasd wat ze al kan en weet.
Was is EC precies in het lang? Dan kan ik het googlen.
Zelfde methode als @whosthatgirl en dan met de beige joolz aer. Niet heel tevreden met het resultaat. Lijken wat watervlekken in gekomen ofzo? Maar ik had sws al eet en vetvlekken erin.
Aah ja ik heb grijs en ook al ijs- en eetvlekken. Het gaat me voornamelijk om de geur en gewoon de viezigheid eruit. Jammer dat je niet alles in de wasmachine kan mikken.
Misschien (maar zelf dus nooit gedaan!) zoān meubel/tapijt reiniger waar je ook je bank mee kan doen? Maar goed is wel weer paar tientjes om te huren geloofik⦠maar mocht je dat toch al van plan zijn haha
Beide kinderwagens (buggy en kinderwagen) met ossengal en een vochtige doek en dan nog een keer een schone vochtige doek. De buggy ook na een doorlek ongelukje en ruik geen plas meer thank god. Maar was ook geen grote plas, echt een doordruk vlek. Wel zwart en een easywalker.
Zo stom ook, moeten de rieten wasmand vervangen omdat er de hele dag een vieze wasbare luier op heeft gelegen en dat helemaal in het deksel is getrokken
Ja gewoon slonsje groene zeep alles in geboend en daarna met natte doekje afgenomen. Vervolgens in de zon laten drogen en zag er daarna allemaal prima uit.
Bij ons waren het wel allemaal aangekoekte etensresten en stoepkrijt strepen wat ik ging schoonmaken. Heb wel een uppababy, maar volgens mij maakt dat niets uit.
Heb de bekleding van de mutsy al best vaak in de wasmachine gedaan. Op het wol programma. Ging helemaal prima. We hebben hem voor een goede prijs tweedehands gekocht dus als het mis was gegaan had ik het ook geen drama gevonden.
Ja ze kunnen 't echt al goed aanvoelen, ben ik ook nog steeds verbaasd over. We hadden met 9-10 maanden de eerste droge nacht en nu nog steeds geregeld wel. Nooit gedacht dat ze het überhaupt zo lang konden ophouden op die leeftijd. EC = elimination communication, ofwel babyzindelijkheidscommunicatie (is dus niet echt zindelijkheidstraining maar meer signalen van je kindje leren herkennen en dan potje/wc aanbieden en bevestigen met gebaar of geluid).
Ik weet even niet of ze hier in het Spanje topic op zitten te wachten, maar heeft iemand hier een tip voor een bedrijf wat van die hekjes / omheiningen rondom zwembaden kan zetten in zuid Spanje ( Andalusiƫ)?
Ik zie dit wel eens bij influencers, ook dat ze het huren omdat het dus niet aanwezig is, maar die reageren niet op mijn vraag. Google helpt me ook niet echt.
Het zitje of de wieg? Ik heb alleen het zitje en heb het vorige week nog in de machine gewassen op handwasprogramma en dat is gewoon goed gegaan. Het is niet vervoemd of gekrompen. Volgens mij staat ook gewoon in de handleiding dat je kunt wassen.
Voordeel voor de baby vooral dat je niet in je eigen poep zit en ook minder natte luiers (want in plaats daarvan op het potje geplast), bijna nooit luieruitslag of zere billen. Voordeel voor onszelf om geen poepluiers te hoeven verschonen maar alleen billen afvegen haha. Als je wegwerpluiers gebruikt is het ook goedkoper want er gaan minder luiers doorheen. Eventueel eerder zindelijk ook, maar dat ligt volgens mij aan het kind (hier nog niet helemaal aan de orde). Edit: Eigenlijk gewoon alle voordelen qua zindelijkheid als ze 2-3 jaar zijn!
Bij mijn kind komt er nog bij dat hij op bepaalde plekken absoluut niet wilde plassen/poepen. In de draagzak/kinderwagen/bed. Hij werd meestal direct rustig nadat hij op het potje geweest was en kon daarna beter slapen en ook beter eten en drinken.
Wij hebben er eentje van Liewood en die blijft tot nu toe aardig zitten!
Dat merk ik hier ook inderdaad!
Ik heb er een boek over gelezen en daar vergelijken ze het met hoe dieren hun eigen nest/verzorger ook niet (snel) zullen bevuilen. Babyās schijnen datzelfde instinct te hebben. In die 15 maanden heeft mijn dochter ook maar 1x op me geplast, terwijl ik haar echt heel veel zonder luier beet heb en haar ook vaak in dār blootje in ons bed laat spelen haha
Ben een beetje radeloos: in de vakantieperiode is ons meisje van bijna 2 24/7 bij ons geweest en is het de hele dag papa! En mama! Super cute maar nu moet ze thuis weer in haar eigen bedje op eigen kamer slapen, en zijn wij ook wel eens werken of boodschappen doen.
Verlatingsangst dus.
Echt dikke paniek als een van ons de kamer uit loopt of als ze naar bed moet. Ze is zo hard aan krijsen/bonkt met haard hoofd etc.
Uiteindelijk zijn we tot diep in de nacht bezig en breekt het ons op, leggen we haar toch maar tussen ons in(we slapen vervolgens nog alle 3 niet goed.
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips? Ze kan nu ook sinds kort haar eigen kamer uit /bij de klink, wat het nog moeilijker maakt, en ik wil haar niet āopsluiten.ā
Vandaag is ze weer naar de opvang waar het ook drama was met afscheid, normaal heeft ze het daar mega naar haar zin, dus hopelijk helpt dat alvast een beetje het normale ritme en af en toe met andere mensen.
Bij haar op de kamer slapen? Dan slaapt tenminste 1 van de ouders goed en als ze goed slaapt is het makkelijker om zelf naar eigen kamer te verhuizen dan een slapend kind te verhuizen.
Waarschijnlijk niet wat je wilt horen en persoonlijk vond ik het ook moeilijk om door te zetten maar wij hebben de 5-10-20-40 methode toegepast.
Dus eigen bedje, na 5 minuten wel naar hem toe om hem te troosten terwijl hij in zijn ledikant bleef dus hem niet eruit gehaald maar wel praten en aaien. Daarna weer weg en na 10 minuten weer terug.
Het wachten van 10 naar 20 minuten vond ik heel lastig en wilde eigenlijk eerder terug maar mocht van mijn man echt niet. En uiteindelijk ging hij toen rustig slapen na een kwartier. Daarna weer gewoon zijn eigen ritme en nu gaat het sinds een week weer goed.