Ja dit zou opzich ook zijn hoe ik het zou willen doen, alleen heeft ze een peuterbedje waar ze uit kan, en ze kan ook de deur naar de gang al openmaken. en als wij niet op tijd komen gaat ze zo hard krijssen en zichzelf achterover gooien of bonzen dat ze zich al een aantal keer bezeerd heeft, vind dat zo akelig om te zien. Echt pure paniek. Het is nogal een pittige tante zeg maar. terwijl ze juist heel lief en rustig is ‘normaal’.
Weet iemand of deze slofjes van Kruidvat/Bambino alleen in maat 19 en 21 te koop zijn, of ook in maat 20?
Zie ze zowel bij “mijn” Kruidvat als online enkel in 19 en 21.
En haar steeds terug in bed leggen zonder verdere interactie maar dan gewoon zeggen nee, je moet in je eigen bed slapen. Slaap lekker. En dan wel in de gang blijven staan om de deur dicht te houden? Ik zou dan een iets kortere interval doen 2-4-8-16 bijvoorbeeld.
Want dat stampvoeten en bonzen blijft natuurlijk zeker als ze weet dat de eindstand is slapen in het grote bed.
Herkenbaar hoor… hier resulteerden de keren dat we zo iets probeerden in een kind wat letterlijk stond te kotsen van ellende.
Nou speelde daar soms wel iets meer, maar dan nog. Sommige kinderen ervaren verdriet zo intens dat ze zichzelf bezeren of dus letterlijk over hun nek gaan
Bij ons zijn ze uiteindelijk altijd weer terug gegaan naar hun eigen bed. Tenzij er iets speelt, dan slapen ze ineens weer een periode bij ons en dat vinden we prima. Maar dat is een “opvoedkeuze”. Ze beginnen wel altijd in hun eigen bed, maar ook daar blijven we bij ze tot ze slapen (liggen op 1 kamer).
Mijn dochter is nu bijna 3 maanden en slaapt voorlopig waarschijnlijk nog wel in haar co-sleeper. Ik wil binnenkort wel een ledikant gaan aanschaffen zodat we daar ook mee kunnen oefenen. Moet ik ergens op letten bij de aanschaf? Is zo’n meegroeiledikant bijvoorbeeld handig?
Wij hebben gewoon die goedkoopste van Ikea (Sniglar) en die bevalt helemaal prima. Dochter heeft er ruim 2,5 jaar in geslapen en is toen overgegaan op een meegroeibed en ons zoontje slaapt er nu in sinds twee maanden of zo (hij is 9 maanden nu).
Mwah, ik heb alleen gekeken of de zijkant eventueel open kon voor geval we dat wilden doen als tussenstap naar een peuterbedje. Wij hebben ook gewoon een Ikea sundvik.
Mijn baby gaat straks eerst in de co sleeper slapen en wanneer zij eraan toe is ook in dezelfde ledikant als waar mijn zoon nu in slaapt en daarna halen we voor hem een vloerbed of peuterbed, weten we nog niet…
Denk gewoon een stevige ledikant en verder is het puur smaak en evt budget.
Heb er eentje waar wat spijlen aan de zijkant eruit kunnen. Om te kijken hoe dat gaat en dan pas een peuterbed.
Watervlekken kan je eruit krijgen met azijn! Laatst vernaggelde schoenen mee gered.
Enige tip die ik heb is dat je het ledikant pas moet aanschaffen als je het ook echt wilt gaan gebruiken.
Ik heb er een nieuw in doos staan, maar heb ondertussen een grotere co-sleeper gekocht, dus ik weet niet of we het ledikant ooit wel gaan gebruiken
Ons zoontje heeft ons in fases heel hard nodig met slapen. Dan lukt het hem niet om zelf in slaap te vallen of dan wordt hij 's nachts verdrietig wakker. Omdat het dan eerdere periodes wel is gelukt, weet ik dat hij het wel kan, maar nú niet.
Daarom hebben we de keuze gemaakt om hierin mee te gaan. We blijven dus bij hem zitten met slapen en soms kruipt hij bij ons in bed. Na een tijdje slaapt hij dan opeens weer zelf in of door en is er weer niets aan de hand.
De nachten dat hij bij ons slaapt, gaat een van ons in het logeerbed (luxe, weet ik). Die is dan de volgende nacht weer aan de beurt.
Ik maak wel de afspraak met hem dat hij bij mij mag liggen maar dan ook echt moet slapen. Spelen is terug naar zijn eigen bed.
Als hij aan het begin van de nacht al vraagt om bij ons te liggen of te blijven, proberen we hem wel duidelijk te maken dat dit zijn eigen mooie grote bed is. En dat hij veilig is, zijn knuffels er zijn ect.
Ik heb hem een paar keer laten huilen in het verleden toen ik er zelf compleet doorheen zat maar voor mij voelde dat echt kut. Was toen alleen niet anders. Maar op de manier waarop we het normaal doen is het goed te handelen voor ons allemaal.
Ik hoop dat je iets vind wat bij jullie allemaal past! Het kan soms zo zwaar zijn he
Heeft iemand hier weleens gevlogen 34 wkn zwanger? Wij willen graag nog een weekje weg en volgens mij zou het precies nog mogen, maar ik weet natuurlijk nog niet hoe ik me dan voel. Benieuwd naar ervaringen!
Ik heb met 30-32 weken bijna 5 uur (enkele reis) gevlogen en had dat best onderschat. Leek mij wel te doen omdat ik behalve vermoeidheid geen klachten had. Op de heenweg had de vlucht vertraging en het wachten op zo’n hard bankje op Schiphol was nogal pittig. In het vliegtuig lukte het bijna niet om lang te zitten (terwijl ik tot 36 weken gewoon 8 uur per dag op een kantoorstoel zat) door rusteloze benen en kramp. Wat hielp, was dat ik aan de gangkant zat en dus veel kon staan en lopen. Kreeg ook heel erg last van harde buiken, heb dat de rest van de zwangerschap zelden gehad dus ik denk ook dat dat weer stress opleverde en het niet beter maakte. Terugvlucht ging wel prima met veel staan tijdens de vlucht.
Ik zou bij een evt volgende zwangerschap in ieder geval niet meer zo’n lange vlucht doen. 2 uurtjes oid was voor mij beter vol te houden.
Iemand hier toevallig ervaring met een babyschaal (Bijv. Die van M.elia)in een (Babboe) bakfiets? En zo ja, vanaf wanneer gebruikte jullie dit?
Ik heb nu zo’n rekje van Steco waar de maxicosi in kan echter schud dat dus alle kanten op? Zie het niet voor me dat ik m’n baby daar met een gerust gevoel in ga vervoeren.
Ik heb rond 25 weken gevlogen en dat was prima. Later had ik zelf echt niet getrokken door vermoeidheid, niet lang kunnen lopen ivm bekken etc. Denk wel dat het heel persoonlijk is hoe jij je rond die tijd voelt.
Ik ben met 28 weken op vakantie gegaan, bijna 5 uur vliegen. En ik had toen wel zoiets van: ik ben blij dat we het met dit termijn doen en niet nog later. Ik denk dat later echt niet comfortabel meer zou zijn. Ik kon ook echt geen fijne houding vinden waardoor ik veel last kreeg van mijn onderrug. Het was ook vermoeiend en warm.
Het ligt er denk ik ook aan hoe je je voelt, en hoe ver je gaat vliegen. En wat @Feather zegt. Ik zou een stoel kiezen bij het gangpad zodat je af en toe even kan strekken en ook makkelijk naar het toilet kan.
Uiteindelijk ben ik wel heel blij dat we zijn gegaan trouwens! Vond het wel echt fijn om nog even samen weg te zijn en op vakantie kon ik wel echt ontspannen. Terwil ik het van te voren wel spannend vond.
Ja weet ook niet meer precies, wel laat in mijn zwangerschap iig. Voor een korte vakantie, voor mij persoonlijk echt geen aanrader!
Ik heb geen Melia in mn babboe fiets zitten, maar de peuterstoel van babboe zelf. Als ik google zien ze er praktisch hetzelfde uit, melia zegt vanaf 7 maanden tot 18 maanden en babboe zegt vanaf 8 maanden tot 18 maanden. Dus misschien heb je niets aan mijn antwoord, maar misschien kun je er toch wat mee haha:
Onze baby zit er vanaf 8,5 maand in, kon wel zelf in zit blijven zitten en zn nek was stevig. Gaat heel prima! Nu is hij een jaar en zit er nog steeds in. Ik denk totdat zn schouders er niet meer tussen passen dat hij daarin blijft zitten.
Eerst zat ik ook naar die melia te kijken omdat er zo’n zacht bontje omheen kon en die van babboe plastic leek, maar die van babboe is stevig, maar wel een soort lekker zacht rubber met hoge demping. Zit goed voor hem!
Ik was toen ongeveer even ver en weet nog dat ik het heel stoer van je vond haha