Ik heb met 33 weken nog een citytrip gemaakt op drie uur vliegen. Voor mij was het goed te doen, ik was nog heel fit en kon makkelijk door een stad sjouwen. Ik ging ‘s middags altijd wel even een uurtje of wat chillen op de hotelkamer, want ik had wel wat meer last van harde buiken als ik de hele dag door actief was. Ik vond het ook heerlijk om nog even met z’n tweeën eruit te zijn. Overigens zouden we met 31wkn gaan, maar door Corona moesten we het verzetten.
Het is dus heel persoonlijk of het wel/geen aanrader is, want hierboven lees ik minder positieve ervaringen. Je zou kunnen kijken naar flexibele tickets, mocht het dan echt niet gaan dan kan je nog verzetten (naar een trip mét baby😝).
In Arnhem vind ik stadsboerderij de Korenmaat erg leuk.
In Apeldoorn heb je kinderparadijs Malkenschoten maar daar betaal je wel entree voor.
Weg ivm herkenbaarheid.
Thanks allemaal! Het wordt een geluidenboekje en zo’n activiteitenboek! Magnetisch tekenbord ook leuk maar daar is ie misschien net te jong voor?
Thialf is leuk is vlakbij het centrum en is een brasserie bij.
Stadsboerderij Presikhaaf is leuk, kan je koffie drinken, maar niet echt geweldig qua eten en drinken.
Hoeve klein mariendaal is een boerderij met theeschenkerij, vlakbij is een grote speeltuin de Calluna. Ligt aan leeftijd kinderen denk ik of dit een beetje leuk is, theeschenkerij is heel leuk en speeltuin ook maar ligt wel 5 min lopen van elkaar.
Misschien zo’n magnetisch tekenbord dat je ook weer kunt wissen?
Sneu zeg!
Wat shit zeg! Cadeautjes waar ik zo aan denk: het grote boek over voertuigen (of over dieren), Magna tiles, de vtech zebra piano (als dat niet te hysterisch is voorvoeten ziekenhuis)
Zo’n geluidenboek? Wat sneu zeg
Groot tekenboek met wasco? Of zo’n uitwisbaar tekending inderdaad. Ik zag pas in het shoptopic voor kinderen iets met slotjes voorbij komen allemaal sloten die je als een soort puzzel open en dicht kon doen.
Paco muziekboeken.
Sneu zeg
Een activity boek?
Is niet alleen met sloten als hierboven maar ook ritsjes, gespjes, stofjes voelen etc. Is mijn dochtertje weg van.
Oh poeh echt de meest nare en pijnlijkste breuk ooit.
Inderdaad kijken naar de activity toys:
-
Sloten Bord - ToysandTools.nl - inclusieve ontwikkelingsmaterialen, speelgoed en snoezelmaterialen
-
Melissa & Doug Houten activiteitenbord met sloten - Houten Speelgoed -... | bol.com
-
en als het kindje een ipad heeft wellicht een bon voor de applestore? Niet het leukste, maar weet uit ervaring dat daar toch veel gebruik van wordt gemaakt.
Zouden luisterboeken ook al leuk zijn voor een kind van 1,5? Vond dat zelf vroeger mega leuk maar volgens mij was ik toen wel iets ouder
Beer Arnhem zit bij een grote speeltuin
Bij Natuurmonumenten in Rheden heb je ook een geweldige speeltuin en een schaapskudde en een imkerij. Ook een restaurant maar dat is wel een beetje niveau la place helaas.
Qua luisterboek zie ik steeds mijnbesties.nl voorbij komen op instagram, ziet er heel schattig uit. Maar geen idee of dat al wat is voor 1.5. Bij de Dikkie Dik versie staat 1+
Jaa of voor Pathé thuis? Dan kan je Bijv de paw patrol film “kopen” en onbeperkt kijken. Dat zijn vaak films die niet op Videoland/Netflix staan dus misschien net weer interessanter…
Wij zijn hier laatst met een grote groep geweest! Heel veel plekken om lekker te zitten en de kids hebben zich de hele dag uitstekend vermaakt. Is bij Apeldoorn: Binky de leukste speelboerderij van Apeldoorn | Malkenschoten
Ik denk dat het wat lang is. Je mag niet bijten, als er wat is, dan moet je (insert wat je wil dat kind dan doet; praten, naar mama gaan, stop zeggen).
En dan als dat geland lijkt te zijn kun je daarna voorstellen ‘bijten doet pijn hè, zullen we even kijken hoe het met broer gaat?’ Hè broer, doet het veel pijn? Dat vind ik heel vervelend voor je, vind je dat ook dochter? (Zoja, wat kunnen we zeggen of doen om te laten weten dat je het vervelend vindt/spijt).
Dan is het eerste stuk (het corrigeren kort) en kun je daarna rustig aan de rest werken. Zonder dat ze de draad kwijt raakt.
Dilling heeft volgens mij geleerd van de mega wachtrijen vorig jaar in de sale en spreidt het nu over een aantal weken. In Nederland is er 22-24 september 30% korting op baby en kinderkleding.
Ik ga in ieder geval voor de super fijne boxpakjes in een maatje groter en een aanvulling op de rompers.
We willen voor 2 of 3 dagen naar Oostenrijk rijden. Alleen vraag ik me af wat een gunstige tijd zou zijn om te gaan rijden met een twee jarige die de hele dag ‘LOPEN LOPEN LOPEN!’ roept ik dacht zelf rond 4:00 en dan hopen dat er nog wat geslapen word.
Iemand anders tips?
Ligt aan je kind natuurlijk, wij rijden regelmatig naar zuid Duitsland naar familie en rijden meestal rond 12:00 smiddags zodat het middagdutje in de auto wordt gedaan. Onze 2,5 jarige slaapt wel vrij lang en goed in de auto en vindt autorijden leuk, dus vermaakt zich ook met een muziekje en uit het raam kijken. Het laatste uur is hij er vaak wel klaar mee, dus ik heb altijd een filmpje oid voor de laatste loodjes.
Wij zijn afgelopen zomer naar Oostenrijk & Italië geweest. Heenweg rond 3u snachts vertrokkeb, rond half 8 waren ze alledrie (4, 2,5 en toen nog 10m) wakker en zijn we voor het eerst gestopt. Waren rond 15u op bestemming, maar zijn wel iedere 2-3u echt wat langer gestopt (was 8-9u rijden zonder stoppen geloof ik en we hebben er dus zo’n 12u over gedaan).
Terugweg zijn we om 1u in de nacht vertrokken, mijn man kon niet meer slapen en alles was al in de auto. Dat was nog fijner, want toen de kinderen goed en wel wakker werden waren we al over de helft. Die rit was natuurlijk wel langer (13u zonder stoppen, waren smiddags thuis).
Wij hebben kinderen die goed slapen in de auto, dat scheelt natuurlijk. Verder af en toe voor de oudste 2 een nieuw speeltje naar achter (lang leve Action en Kruidvat) en dus steeds echt 30-60min stoppen zodat ze ff kunnen rennen, speeltuintje spelen etc.