Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja @Izzie er was eigenlijk niks mis gegaan ofzo, maar het was meer mijn eigen ongerustheid. Mijn voeten waren dik geworden na het vliegen en dat is toen ook zo gebleven en toen heb ik me de hele vakantie (4 dagen) druk gemaakt of ik misschien zwangerschapsvergiftiging had. Wel ook nog kunnen genieten maar achteraf was ik liever in nederland gebleven.

2 likes

Ja was niet m’n beste beslissing :joy::joy:

1 like

Wij hebben een babyschaal gebruikt vanaf dat onze kinderen te groot waren voor de maxi Cosi. Dus ongeveer vanaf 1 jaar. Wij hebben lange kinderen, mijn jongste is bijna 1 en gaat er binnenkort in, maar mijn middelste was er bijvoorbeeld al voor haar 2e verjaardag eruit gegroei, dus je hebt er relatief ‘ kort’ maar wat aan. Verder prima, ik vind het wel veel geld voor een stuk piepschuim maar om mijn man te citeren “ onze hele bakfiets is van piepschuim en ook veels te duur, maar wel handig” . :sweat_smile:

4 likes

Heeft iemand tips voor een leuke speeltuin of terras met speeltuin in omgeving Arnhem of Apeldoorn? Ik wil met vriendinnen afspreken halverwege onze woonplaatsen, maar we zijn daar allemaal niet bekend, dus geen idee wat leuk is. Bij voorkeur met mogelijkheid om iets te eten/drinken.

Zo’n babyschaal kun je pas vanaf iets latere leeftijd gebruiken volgens mij, dus weet niet vanaf wanneer jij het nodig hebt? Ik heb een Maxi Cosi houder die echt bij mijn bakfiets hoort en daar zit ook vering in. Geen idee hoe dat zit met die Steco, maar kan me voorstellen dat het beter werkt met wat gewicht erin.

Jij hebt een nieuwere Dolly, heb jij ook de nieuwe versie qua ‘riempjes’ om de kinderen vast te zetten? Ik was namelijk benieuwd of die makkelijk op maat te stellen zijn?

Ik heb de ouderwetse dunne riempjes en die vind ik lastig om te verstellen en dus goed strak te zetten.
Als de oudste straks uit de peuterschaal gaat, moet zij wel goed vast zitten. Dus als de nieuwe versie makkelijk verstelbaar is ga ik vragen of ze die voor mij kunnen monteren.

2 likes

Ik weet niet of het makkelijker verstelbaar is want ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind hem wel heel makkelijk te verstellen. Net als een rugtas zeg maar.

Enige vind ik dat het niet heeeel strak kan. Als je kindje wat kleiner is lijkt het me wel lastig. Maar kan ook user error zijn. Je kunt ook een los kussentje kopen en dan zitten ze automatisch wat hoger.

3 likes

Beetje late reactie, maar als je niet zulk maandverband kunt bemachtigen, dan kamilletheezakjes natmaken invriezen en vervolgens in een steriel gaasje wikkelen (past precies) en dan in je maandverband leggen. Hier was ik mijn ietwat ouderwetse kraamhulp van 70+ zo dankbaar voor!

Zij zette eerst kamillethee met die zakjes en dat stond dan op de badkamer om mee te spoelen na het plassen, ook fijn. Maar ijskoude theezakjes echt super.

Appelstroop was ik ook geen fan van.

5 likes

@SleepingBeauty dat klinkt ook als een goede tip!

—
Ik was/ben op zoek naar een geboortemutsje omdat bij het pakje geen bijpassend mutsje zit. Nu heb ik een heel leuk mutsje gevonden maar nergens meer te vinden in maatje 50. Baby heeft wel een iets kleiner hoofd dan gemiddeld. Maar 44 is zeker wel heel klein?

Staat er bij voor welke hoofdomtrek de muts geschikt is? Ik had alles in een one size newborn maat en uiteindelijk heeft ze het kleinste (en lelijkste) mutsje dat de kraamzorg toevallig had moeten dragen. Ze zou een groot hoofd hebben volgens de echo’s en dat bleek bij geboorte iets onder gemiddeld.

1 like

Geen leuk mutsje, maar mijn baby had ook een iets kleiner hoofdje dan gemiddeld (weet de hoofdomtrek even niet meer), maar zij paste het bamboe rib mutsje van Hema meteen. En is ook heel stretchy, dus past denk ik bij veel babies.
Was ook heerlijk zacht :smiling_face_with_three_hearts: zag er mega cute uit

4 likes

Ik zou zoals @Feather al zegt nu te veel uitgaan van de voorspellingen, want die kloppen lang niet altijd.:sweat_smile:

3 likes

Met 32 weken naar Griekenland geweest. Was prima te doen, ik vond het vliegen niet anders dan niet-zwanger

2 likes

Mijn dochter heeft een ander kind gebeten op de opvang :pensive:
Ze heeft laatst ook haar broer gebeten. En ze knijpt soms. Ik merk dat het echt uit frustratie is. Ze is bijna 2, praat nog niet heel veel. En als iemand speelgoed pakt waar ze graag mee wil spelen, dan kan ze dus uit frustratie zoiets gaan doen.
We nemen haar dan altijd apart, en dan zeggen we: bijten/knijpen doet pijn, je mag geen andere mensen bijten/knijpen. Ik weet dat je graag speelgoed x wil, maar dat is geen reden om te bijten. Je broer heeft nu pijn, ga hem hem maar aaien of een knuffel geven, om sorry te zeggen.

Maarja het lijkt nog niet echt te landen.
En ik weet niet zo goed of we het nu anders moeten aanpakken?
De pm’ers op de opvang zeiden ook dat kinderen soms door zo’n fase heen gaan en dat het over gaat als ze wat ouder zijn
 maar in de tussentijd vind ik het wel lastig hoor.

1 like

Ik heb het boek net op kunnen halen en heb hem in de auto gelijk zelf even gelezen. Wat een mooi boek zeg! Nogmaals dank voor deze tip!

1 like

Even deze kolfbh pluggen bij iedereen. Prima prijs en wĂĄt een uitvinding zeg

6 likes

Ik heb met 33 weken nog een citytrip gemaakt op drie uur vliegen. Voor mij was het goed te doen, ik was nog heel fit en kon makkelijk door een stad sjouwen. Ik ging ‘s middags altijd wel even een uurtje of wat chillen op de hotelkamer, want ik had wel wat meer last van harde buiken als ik de hele dag door actief was. Ik vond het ook heerlijk om nog even met z’n tweeĂ«n eruit te zijn. Overigens zouden we met 31wkn gaan, maar door Corona moesten we het verzetten.
Het is dus heel persoonlijk of het wel/geen aanrader is, want hierboven lees ik minder positieve ervaringen. Je zou kunnen kijken naar flexibele tickets, mocht het dan echt niet gaan dan kan je nog verzetten (naar een trip mĂ©t baby😝).

3 likes

In Arnhem vind ik stadsboerderij de Korenmaat erg leuk.
In Apeldoorn heb je kinderparadijs Malkenschoten maar daar betaal je wel entree voor.

1 like

Weg ivm herkenbaarheid.

Thanks allemaal! Het wordt een geluidenboekje en zo’n activiteitenboek! Magnetisch tekenbord ook leuk maar daar is ie misschien net te jong voor?

Thialf is leuk is vlakbij het centrum en is een brasserie bij.
Stadsboerderij Presikhaaf is leuk, kan je koffie drinken, maar niet echt geweldig qua eten en drinken.
Hoeve klein mariendaal is een boerderij met theeschenkerij, vlakbij is een grote speeltuin de Calluna. Ligt aan leeftijd kinderen denk ik of dit een beetje leuk is, theeschenkerij is heel leuk en speeltuin ook maar ligt wel 5 min lopen van elkaar.

3 likes