Tips, ervaringen & aanraders #8

Misschien zo’n magnetisch tekenbord dat je ook weer kunt wissen?
Sneu zeg!

2 likes

Wat shit zeg! Cadeautjes waar ik zo aan denk: het grote boek over voertuigen (of over dieren), Magna tiles, de vtech zebra piano (als dat niet te hysterisch is voorvoeten ziekenhuis)

1 like

Zo’n geluidenboek? Wat sneu zeg

2 likes

Groot tekenboek met wasco? Of zo’n uitwisbaar tekending inderdaad. Ik zag pas in het shoptopic voor kinderen iets met slotjes voorbij komen allemaal sloten die je als een soort puzzel open en dicht kon doen.
Paco muziekboeken.

Sneu zeg :frowning:

1 like

Een activity boek?
Is niet alleen met sloten als hierboven maar ook ritsjes, gespjes, stofjes voelen etc. Is mijn dochtertje weg van.

2 likes

Oh poeh echt de meest nare en pijnlijkste breuk ooit.

Inderdaad kijken naar de activity toys:

1 like

Zouden luisterboeken ook al leuk zijn voor een kind van 1,5? Vond dat zelf vroeger mega leuk maar volgens mij was ik toen wel iets ouder

Beer Arnhem zit bij een grote speeltuin
Bij Natuurmonumenten in Rheden heb je ook een geweldige speeltuin en een schaapskudde en een imkerij. Ook een restaurant maar dat is wel een beetje niveau la place helaas.

2 likes

Qua luisterboek zie ik steeds mijnbesties.nl voorbij komen op instagram, ziet er heel schattig uit. Maar geen idee of dat al wat is voor 1.5. Bij de Dikkie Dik versie staat 1+

Jaa of voor Pathé thuis? Dan kan je Bijv de paw patrol film “kopen” en onbeperkt kijken. Dat zijn vaak films die niet op Videoland/Netflix staan dus misschien net weer interessanter…

Wij zijn hier laatst met een grote groep geweest! Heel veel plekken om lekker te zitten en de kids hebben zich de hele dag uitstekend vermaakt. Is bij Apeldoorn: Binky de leukste speelboerderij van Apeldoorn | Malkenschoten

Ik denk dat het wat lang is. Je mag niet bijten, als er wat is, dan moet je (insert wat je wil dat kind dan doet; praten, naar mama gaan, stop zeggen).

En dan als dat geland lijkt te zijn kun je daarna voorstellen ‘bijten doet pijn hè, zullen we even kijken hoe het met broer gaat?’ Hè broer, doet het veel pijn? Dat vind ik heel vervelend voor je, vind je dat ook dochter? (Zoja, wat kunnen we zeggen of doen om te laten weten dat je het vervelend vindt/spijt).

Dan is het eerste stuk (het corrigeren kort) en kun je daarna rustig aan de rest werken. Zonder dat ze de draad kwijt raakt.

3 likes

Dilling heeft volgens mij geleerd van de mega wachtrijen vorig jaar in de sale en spreidt het nu over een aantal weken. In Nederland is er 22-24 september 30% korting op baby en kinderkleding.

Ik ga in ieder geval voor de super fijne boxpakjes in een maatje groter en een aanvulling op de rompers.

10 likes

We willen voor 2 of 3 dagen naar Oostenrijk rijden. Alleen vraag ik me af wat een gunstige tijd zou zijn om te gaan rijden met een twee jarige die de hele dag ‘LOPEN LOPEN LOPEN!’ roept :upside_down_face: ik dacht zelf rond 4:00 en dan hopen dat er nog wat geslapen word.

Iemand anders tips?

2 likes

Ligt aan je kind natuurlijk, wij rijden regelmatig naar zuid Duitsland naar familie en rijden meestal rond 12:00 smiddags zodat het middagdutje in de auto wordt gedaan. Onze 2,5 jarige slaapt wel vrij lang en goed in de auto en vindt autorijden leuk, dus vermaakt zich ook met een muziekje en uit het raam kijken. Het laatste uur is hij er vaak wel klaar mee, dus ik heb altijd een filmpje oid voor de laatste loodjes.

2 likes

Wij zijn afgelopen zomer naar Oostenrijk & Italië geweest. Heenweg rond 3u snachts vertrokkeb, rond half 8 waren ze alledrie (4, 2,5 en toen nog 10m) wakker en zijn we voor het eerst gestopt. Waren rond 15u op bestemming, maar zijn wel iedere 2-3u echt wat langer gestopt (was 8-9u rijden zonder stoppen geloof ik en we hebben er dus zo’n 12u over gedaan).

Terugweg zijn we om 1u in de nacht vertrokken, mijn man kon niet meer slapen en alles was al in de auto. Dat was nog fijner, want toen de kinderen goed en wel wakker werden waren we al over de helft. Die rit was natuurlijk wel langer (13u zonder stoppen, waren smiddags thuis).

Wij hebben kinderen die goed slapen in de auto, dat scheelt natuurlijk. Verder af en toe voor de oudste 2 een nieuw speeltje naar achter (lang leve Action en Kruidvat) en dus steeds echt 30-60min stoppen zodat ze ff kunnen rennen, speeltuintje spelen etc.

2 likes

Ja ik vind het lastig, want we gaan maar 2 nachten dus misschien is 9 uur rijden wel wat lang. Word de eerste keer dat we zolang gaan rijden met haar sinds lange tijd, als baby sliep ze super in de auto maar nu nooit meer geprobeerd. Dus ik weet niet hoe ze slaapt in de auto… en omdat we maar zo kort gaan wilde we ook zo lang mogelijk doorrijden en minimaal stoppen :thinking:

Had ik maar een glazen bol :joy:

1 like

Wij reizen nooit in de nacht. Vinden dat zelf niet veilig ivm chronische vermoeidheid en liefst slapen we dan ook. Recent nog naar Zwitserland en Duitsland geweest en we zijn vertrokken rond 10 uur wanneer de dreumes haar eerste slaap doet. Zo konden we in een stuk 2.5 uur doorrijden zonder te stoppen. Vervolgens 1 stop gemaakt even de kids laten rennen etc. Dan weer verder. Meestal pakken we het zo aan. Verder doen we altijd 1 ouder achter naast de dreumes zodat die de de kleine kan afleiden.

2 likes

Wij hebben die van melia gebruikt in onze bakfiets, een urban arrow. Vanaf een maand of 10 gebruikt geloof ik tot 16 maanden ofzo. Toen werden de riempjes echt wel te strak en stonden op de maximale stand. Maar toen kon ze ook goed op t gewone bankje.

2 likes

Dit hebben wij nu 2x gedaan met onze toen net 2 jarige en nu bijna 2,5 jarige.
Eerste keer om 2.15 uur vertrokken en tweede keer om 03.30 uur.
Beide keren verliepen exact hetzelfde. Tot een uur of 6/half 7 lag hij alleen maar beetje te chillen in z’n stoel en viel dus toen pas in slaap voor een uurtje. Daarna rond dutjes tijd weer. Terwijl hij normaal een hele makkelijke slaper is. Dat zegt hier dus niets blijkbaar :wink:

Verder was het wel echt voor herhaling vatbaar en ging de reis heel goed.
Hopelijk bij jou ook!

1 like