Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja lastig is dat he. Ik zou er zelf voor kiezen om dan ergens in de nacht te vertrekken. En dan zelf op tijd naar bed avond van te voren. Ik kan dat persoonlijk slecht, val dan een uur voor we willen gaan pas in slaap maar mijn man gaat dan zonder problemen om 21u naar bed en dan heeft hij toch 5u geslapen bv. En ik slaap dan zelf ook prima in de auto.

Maar hoe doen jullie dat dan met het advies van max 2 uur achter elkaar in een autostoel? Komen ze er niet helemaal vercrackt uit ook? :stuck_out_tongue:

2 likes

Das alleen voor baby’s toch? Als je niet meer zo’n maxi cosi hebt waar de beentjes in zo’n houding zitten maakt het niet meer uit dacht ik. Maar regelmatig ff de benen strekken, luchten, plassen enz is sowieso handig met kinderen vind ik. Maar mocht het dan een keer 3 of 4 uur duren tot de volgende stop lijkt dat mij niet zo erg.

3 likes

Ik heb daar destijds de wetenschappelijke basis voor proberen te vinden, die is er niet, het komt voort uit de gedachte dat je dan ‘bewegingsarmoede’ krijgt waardoor je spieren niet goed zouden ontwikkelen, maar dat risico leek mij verwaarloosbaar bij 2x in z’n leven een dag in de autostoel.

21 likes

Even negeren :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik denk dan, het is niet dagelijks dat we zo’n rit maken, het is een
baby die zich goed ontwikkeld en geen problemen qua lichamelijke ontwikkeling heeft, dus dat kan hij wel even hebben. En soms zijn we ook wel eerder gestopt dan we eigenlijk wilde, dachten we trekken het nog een uurtje door maar werden ze echt onrustig achterin en dat was voor ons een teken oke volgende grote parkeerplek stoppen en niet pas ovrer een uur.

En daarom dus wel wat langere stops. Met zn 2 zouden we even snel wat eten / plassen en weer door. En nu kon de baby lekker kruipen, de oudste 2 even rennen en in een speeltuin spelen. Ik had ook bovenop de bagage in de kofferbak een speelkleed gedaan, als er dan geen gras was konden we dat makkelijk pakken om op te zitten met baby.

1 like

Ik hoop dat dit niet voor peuters geldt, want over die 2 uur zijn we zeker heen gegaan, haha.

We stoppen nu met kind wel echt veel vaker. Soms maar even voor 5/10 minuten om letterlijk even de benen te strekken. Werkt wel goed hier.

2 likes

Misschien wat tips: Wij hadden dit bord voor onze dochter van 15 maanden gekocht voor in de auto. Was een succes. En ook een telefoontje van Hema.

En een tamboerijn, sambabal en de welbekende forum-UFO. Wilde ook nog zo’n uitwisbaar tekenbord, maar die kon ik last minute niet vinden.

5 likes

Bij kruidvat krijg je nu voor 2 euro zakjes duplo, kun je een diertje van maken oid. Zijn een paar blokjes. Dat is ook wel leuk om aan te geven tijdens het rijden. En bij action krijg je nu dit:

Ik had dat gekocht voor in het vliegtuig maar zou in de auto ook nog wel kunnen denk ik.

8 likes

Wat is een fijne zwangerschaps- en draagjas voor de herfst/winter?

1 like

Ik had er 1 van bonprix, met ritsen aan de zijkant en zo’n inzetstuk dat ik hem daarna ook als draagjas kan gebruiken met draagdoek/zak. Veel plezier van gehad en redelijke prijs.

1 like

Nouja, als chauffeur wordt ook aangeraden om max 4.5 uur achter elkaar te rijden en dan 45 minuten pauze te nemen. Of om deze 4.5 uur halverwege op te splitsen (dus ongv 2 uur te rijden) en dan minimaal 15 minuten pauze te nemen, dit ivm verkeersveiligheid.
Ik weet dat weinig mensen zich hieraan houden, maar lijkt me zeker met de afleiding van een baby in je auto toch niet onbelangrijk.

2 likes

Als je meerdere kindjes wil zou ik investeren in een goede jas, bijvoorbeeld via mawaho.nl
Ik had er 1 van de lidl maar dat was echt een vormeloze zak. Heb nu een softshell jas om mee te dragen op m’n rug. In de winter ook veel gebruikt.
Zou niet een heel dikke kopen want van zwanger zijn krijg je het warm en van dragen ook.

5 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Tips, ervaringen & aanraders #8 (Deel 7).