Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik ben zo jaloers op m’n kind die in de vreemdste posities slaapt en topfit is en ik word elke ochtend wakker met rugpijn terwijl ik in een goede positie lig :cry:

8 likes

Sinds een paar weken, dus ligt aan mijn huidige zwangerschap.

2 likes

Ik ben 1.55 dus ben een beetje huiverig :sweat_smile: maar thnx voor je antwoord!!

Ff mijn frustratie kwijt: waarom hebben die maxi cosi’s onderdelen allemaal van die vage namen? 2wayfix, isofix, familie fix2, I size 2
Wij hadden de pebble plus maar wordt nu echt te klein voor haar. Kan iemand een goede opvolger aanrader die op de base kan?

2 likes

Toch blijft het vaag. Wij wilden onze Familyfix aan vrienden geven. Als je zoekt staat bijna overal dat deze compatibel is met de MaxiCosi CabrioFix. Maar wij hebben een (oudere) Pebble en op de base staat letterlijk dat hij met de Pebble compatibel is…

Volgens de link hierboven zou het wel weer kunnen, ik vind het ook maar verwarrend…

1 like

Ik ben op zoek naar een leuk vormgegeven boek over je lichaam, de puberteit etc. Het is voor een meisje van 8, dus het hoeft nog niet heel uitgebreid te zijn, maar meer over allerlei onderwerpen waar je tegenaan gaat lopen. Verliefdheid, vriendinnen, een veranderend lichaam, lichaamsacceptatie. Iemand ideeën? Veel is toch echt meer voor wat oudere meiden, maar ik merk dat ze nu veel met haar lichaam bezig is dus ik zoek een beetje een middenweg.

1 like

Misschien is deze iets? Wel vanaf 5 jaar maar zag er ook geschikt uit voor iets oudere kinderen (maar ik keek voor een meisje van net 7 dus misschien is dat net een te groot verschil op die leeftijd!).

4 likes

Iemand tips voor een goede slaapzak voor een newborn (dus met smalle halsopening)? Ben nu zwanger van m’n tweede en word alweer kriegel van het idee aan gehannes met lakentjes en dekentjes.

Lodger! Super fijn met een smalle hals, de newborn is uit mijn hoofd 60cm. Mijn baby van 3.5 maand en 62cm draagt nu al een tijdje de volgende maat en dat kan met het hoofdje ook prima, mouwen zijn wel 2 keer omgeslagen. Ik heb ze via Vinted gekocht want vind een nieuwe echt wel duur.

3 likes

Ik zat deze dus net te bekijken haha, ziet er inderdaad goed uit en vooral ook inclusief! Ik ga deze sowieso bestellen. Bedankt!

3 likes

Ik ben puckababy fan.
Newborn bag kon bij mijn babies al snel en de 4 seizoenen gaat lang mee.

4 likes

Nee altijd dezelfde. Voor gezicht heb ik meestal minimaal factor 30 maar vaak factor 50.
Rest meestal factor 30. Maar bleef nog meer uit de zon dan normaal.

3 likes

Ja bij m’n eerste had ik ook een puckababy inbakerslaapzak maar die kon ze dus niet meteen aan (kleine baby). Ik wil echt 100% zeker zijn dat ik straks niet afhankelijk ben van lakentjes :joy: haat het

1 like

Lodger konden ze hier alledrie vanaf geboorte aan (wel grote baby’s). Anders kun je altijd de halsopening zelf wat smaller maken, deed ik in het begin met die van hema. Aan iedere kant een stikje is genoeg (ik ben totaal niet handig met naald en draad).

1 like

De puckababy piep inbakerslaapzak is vanaf 44cm/2,5kg. Je zoekt nog kleiner?

1 like

Haha, nog kleiner dan de piep ken ik niet.
Hema zou ik in iedergeval dan niet doen.

1 like

Mijn dochter woog inderdaad maar krap aan 2600 Gr en ze had nog ruimte bij de nek, verder paste het prima. Ga er ook niet perse vanuit dat dit nu weer het geval is maar weet dus ook niet of ik weer een inbakerslaapzak wil. Dus bedankt iedereen die Lodger tipte!

1 like

Ruimte bij de nek hoeft niet erg te zijn. Het belangrijkste is dat het hoofdje er niet in de slaapzak kan verdwijnen. Zelfs als het hoofdje kleiner is dan de opening zal de buikband van de puckababy dat voorkomen.

1 like

Ik had een baby van nét 2kg en die paste ook in de puckababy piep. Dat was ook de enige slaapzak die paste overigens.

Bedenk me net dat hij die in het ziekenhuis ook al eens aan mocht om te passen en daar paste hij toen ook al! Daar was hij dus nog 1,5 tot 2kg. Veel kleiner zal er niet bestaan qua slaapzakken denk ik :stuck_out_tongue:

2 likes

Weet iemand waar ik een peuterdekbed kan kopen dat ook daadwerkelijk in de meeste overtrekken past (bijv in die van HEMA)?
De maten verschillen zo en in weet niet meer welke ik nou moet aanhouden. Het is voor in een peuterbed over een tijdje en voor nu nog even voor in het ledikant (dochter wil graag een ‘echte deken net als mama’)