Tips, ervaringen & aanraders #8

Heeft iemand de gouden tip tegen kapotte billen? Ik zit helemaal mee te janken. Verkoudheid, sprong 4 en een doorkomende tand. Zo poepte ze 10 dagen niet en nu 6x per dag zure dunne poep. Haar huid is al die zure poep niet gewend en het ligt letterlijk open. We gaan morgen evt de huisarts bellen voor een zalfje maar als iemand een gouden tip van de drogist heeft graag :broken_heart:

De Zinkzalf van Dr Leenarts. Dikke laag er op en eind vd dag is het zichtbaar minder. Het lag hier ook wel eens helemaal open en dat was wat het snelste hielp

3 likes

Zinkolie! Dat heeft de huisarts ons aangeraden toen hier de billen open lagen en dat werkt heel goed. heeft nog veel meer zink dan de zinkzalf van dr Leenarts en legt echt een laag die de billen beschermt en droog houdt. Potjes zijn wel duur (€10), maar het smeert heel goed uit en gaat wel een paar maanden mee. Is van dr. Swaab.

6 likes

Ik las je bericht en wil je nog even gerust stellen: mijn baby is ongeveer even oud en wij hebben hetzelfde voor. Zo’n 3 vermoeiende weken achter de rug, maar nu gaat het echt beter. Gisteren voor het eerst een dutje kunnen doen dat ze zonder hysterie in slaap is gevallen. Ze wordt ook terug 1/2 keer per nacht wakker ipv iedere twee uur.
Ik weet dat het momenteel misschien niet zo lijkt, maar het komt goed. Het enige wat je zelf kan doen is rustig blijven en hulp inschakelen wanneer je het zelf niet meer trekt :heart:

1 like

@Sugarbear

Deze! Werkt als een tierelier, smeert makkelijk uit en voelt zachter.
Wel voorzichtig zijn met de kleding ivm de olie.

2 likes

Dankjulliewel voor de tips! Ik ga vandaag meteen op pad

1 like

Ik weet niet hoe je de billen schoonmaakt, maar wat bij ons ook echt hielp was schoonmaken met een zacht washandje en water (bij poepluier eerst dat weghalen). En dan heel goed droogdeppen met een schone hydrofiel doek. En dan een laagje van één van bovengenoemde zalfjes.

Wij maakten het schoon met water, lieten het luchten (zo lang mogelijk als het kon) en dan deden we een beetje babypoeder erop zodat de zalf tenminste erop kon en dan proshield. Wat een wondermiddel, binnen 1,5 dag was het helemaal dicht.

Wanneer begon bij jullie het opvoeden?

Onze dochter is ongeveer 1,5 week ziek geweest. Toen mocht ze veel tv kijken op schoot (anders zat ze niet rustig) met een speentje in. Maar nu ze beter is…… oef. Alleen maar krijsen als ze niet op schoot mag/opgepakt wordt.

Ze begint rustig met huilen (beetje miepen) maar gaat daarna steeds harder tot het moment dat ze zo hard krijst dat ze gewoon vergeet adem te halen. Dan vind ik het zielig worden en pak ik haar op. Maar ik heb dus nu het gevoel dat ze dat weet. Maar om haar nou zo hard te laten huilen? Ik weet het even niet meer.

En hetzelfde geldt met dingen die ze niet mag pakken. Zodra ik het af pak is het krijsen.

Voordat ze ziek was had ze dit echt totaal niet en zeiden we altijd tegen anderen dat ze echt maximaal 3 keer per week huilde.

Ze is bijna 1 jaar.

1 like

Het opvoeden begon rond die tijd, maar als een kind nabijheid zoekt zou ik dat nooit negeren. Dus op schoot zitten mag altijd, maar als je dingen afpakt dan zou ik dat doorzetten. Ik legde altijd uit waarom ik het afpakte ook al snapt zo’n kind er niks van haha. Maar nu zit dat in mijn systeem en is het handig omdat mijn kind het nu wel begrijpt.

5 likes

Als het een aantal keer per dag zou zijn zou ik het prima vinden. Maar dat is het dus niet haha. Ze wil helemaal niet meer spelen, alleen maar op schoot zitten en vermaakt worden. Heb het idee dat we haar dus de afgelopen tijd een beetje “verwend” (niet dat je daarover kan spreken als ze ziek is) hebben en ze daarom niets anders meer wil omdat ze het gewend is.

En als ik iets afpak is het dus ook krijsen tot ze stopt met ademhalen. Dus dan troost ik haar maar weer door haar op te pakken. Hiermee heb ik het idee dat ik zelf een cirkel in stand blijf houden en dat ze weet dat ik haar toch wel op pak als ze maar lang genoeg huilt.

Bedankt voor de tips!

Voorgelezen worden/flapjesboeken vindt ze heel leuk. Alleen dat is dan ook weer op schoot. Normaal gesproken niet erg maar op dit moment slaan we die eventjes over om het op schoot zitten te beperken.

2 weken geleden vond ze het ontzettend leuk om te spelen met haar smartmax dieren of blokjes alleen daar kijkt ze nu niet eens naar om. Zodra we die vast houden (als ze op schoot zit) slaat ze ze weg.

2 likes

Wij hadden ook vaak dat ze na ziek zijn wat ‘lastiger’ was omdat ze natuurlijk veel aandacht kreeg tijdens het ziek zijn en de omslag naar normaal is dan lastig. Een paar dagen rust, reinheid, regelmaat helpt dan wel.

1 like

Bovendien is er sowieso een moeilijke periode/sprong rond 1 jaar. Zijn hier langzaam weer op de goede weg, maar de afgelopen twee weken waren niet zo leuk :sweat_smile:

3 likes

Ah lief, dankjewel!
Ben al zoveel meer zen na jullie berichtjes en info die ik gelezen heb. Vannacht weer een redelijk normale nacht gehad en voel me daardoor ook gelijk weer beter.

5 likes

Wij hebben dit ook vaak nadat hij een tijdje ziek is geweest. Ik zeg dan gewoon streng (ja niet super streng, maar wel echt op een serieuze toon) nee mama gaat nu even de keuken opruimen en jij kan hier gezellig spelen. Dan zet ik wat dingetjes voor hem neer of ik zet wat speeltjes dan voor hem in de keuken zodat hij daarmee speelt en ondertussen praat ik wel met hem van jaa zo ja het ook gezellig toch. Na een tijdje vergeet hij mij dan en gaat hij weer zijn eigen weg op.
Ik zeg ook bijvoorbeeld als ik op de bank kom zitten en hij komt echt aanhankelijk doen van nee mama heeft koffie hè, heet! Dat weet hij inmiddels en dan zegt hij ook HET HET, en gaat hij op afstand zitten.

Verder voelt hij zich totaal niet afgewezen en ik vind dan ook niet dat je per se je kind op je schoot moet nemen omdat hij dat wil, tuurlijk wel ook knuffelen e.d maar vind het ook belangrijk dat hij leert te zelfstandig spelen.

Edit: ik begon hier dus ook mee rond de 13 maanden, hij is nu 15 maanden.

3 likes

Even iets anders, heeft iemand ervaring met dat buitenkeukentje van de Lidl? Ik wil graag weten of dat hout een beetje mooi blijft na 1/2/3 jaar?

Dit is die van de Lidl

3 likes

Wat een leuk ding!! Ik ben ook wel Benieuwd

2 likes

Een vriendin heeft deze en dat is wel een hit, maar haar zoontje is wel bijna 5. Maar afgelopen zomer ook veel mee gespeeld.

2 likes

Lastig he. Als ze alles al hebben :rofl::see_no_evil:

Ik zit met hetzelfde “probleem”, alleen dan wat ze van opa en oma moet krijgen.
Van ons krijgt ze een kaptafel, die heb ik vorig jaar op marktplaats gescoord voor nop. Die ben ik nu een beetje aan verven etc.
Past helemaal in de prinsessen sfeer waar ze tegenwoordig in zit :sweat_smile:

Van mijn ouders krijgt ze waarschijnlijk een goede elektrische tandenborstel. Wil ze graag, dus ik dacht prima, komen er ook niet meer troepjes in huis :rofl:

1 like