Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik heb deze sinds afgelopen zomer in de tuin staan. Zoontje was toen 2,5 en vond het super leuk om mee te spelen. Het ding staat nu in de tuin sindsdien (dus ook in de regen) en wordt een beetje groenig, maar is wel weg te halen en het hout is nog stevig en mooi verder.

2 likes

Ook leuk, een kaptafel! Heb 2 jaar geleden een poppenhuis opgeknapt, was ook zo leuk om te doen. Voor een kaptafel te weinig tijd nu, maar misschien koop ik een goede 2e hands.

Hier ook helemaal into prinsessen, roze en glitters :smiling_face_with_tear:

En in vraag ook dingen als een vriendenboekje, broodtrommel en rugtas voor school van de opa’s en oma’s.

1 like

Ok, ik twijfel dus wat ik wil aanschaffen.
Of een modderkeuken, of een speelhuisje waar een keuken aan vast zit (smoby modellen) of een picknicktafel waar je dan het midden af kan halen en dan zitten daar bakken voor water en zand.

Wij hebben een kleine stadstuin dus er kan ook echt maar 1van bovenstaande objecten in. Wij hebben in huis ook een keukentje en daar is mijn kind echt dol op. Maar hij is buiten in parkjes e.d ook heel graag bezig met zijn handjes in de aarde etc en hij vind water ook heel leuk. Ik wil sowieso iets aanschaffen waar hij de komende 2/3 jaar veel plezier aan zal hebben.

Ben dus opzoek naar speelgoed waar hij ook mee kan spelen als het zo’n 10/15 graden is maar ook voor de zomer wanneer we in de tuin zitten. Iemand wat meer ervaring met 1 of alle 3 van bovenstaande items?

1 like

Kaartjes voor het theater
Strippenkaart voor de lokale binnenspeeltuin
Kaartjes voor de dierentuin
Een mooie regenjas of laarzen
Spelletje

2 likes

Ik denk dat je het meeste plezier gaat hebben van de picknicktafel. Dan kan je kind daar lekker met water en modder spelen, je kunt variëren met het speelgoed dat je erbij heeft (soms pannetjes, soms bootjes etc) en als je de deksels op de bakken doet kan hij er ook gewoon aan zitten voor bijv buiten eten (of met een placemat erop buiten kleuren, kleien).

Wij hadden een buitenkeuken, daar speelden ze echt zelden mee (terwijl ze binnen wel met de keuken speelden) maar de (gewone) picknicktafel wordt na 4 jaar nog steeds gebruikt.

3 likes

Wij hebben een speelhuisje van smoby met keukentje. In het begin was het een dikke hit, maar toen zat er een keer een spin in en nu durft ze er niet meer in hahaha

En ik vind het trouwens echt een mega ding in m’n tuin. Als je een kleine tuin hebt, zal ik idd ook voor de picknicktafel gaan

2 likes

Wij hebben een picnic tafel maar die staat echt voor de sier. Verschilt erg per kind haha.

2 likes

Mijn schoonmoeder heeft zo’n soort plantenbak gekocht als “zandtafel”

image

7 likes

Ik merk dat ik het zwemmen met m’n dochter best spannend vind. Zie anderen hun dreumes/peuter best wel vrij, van glijbanen af en kopje onder springen en ik durf dat niet. Probeer het wel; maar ik weet ook niet zo goed wat kan/‘mag’ per leeftijd. Heeft iemand daar wel eens iets over gelezen?

1 like

Heeft iemand tips voor een babywinkel / meerdere misschien bij elkaar waar we buggys uit kunnen proberen. We wonen in Dordrecht dus liever niet voorbij Breda of Rotterdam qua afstand.
Ik hoef het niet in die winkel te kopen, maar wel graag een ruim assortiment en zo’n proefrij baan.

1 like

Babypark Barendrecht?

7 likes

Babypark Barendrecht? Hebben wij de onze gekocht.

3 likes

Mijn zoontje is 20 maanden en krijgt na elke zwemperiode een certificaat waar op staat wat hij in die periode heeft geleerd. Dat is ook per leeftijdscategorie ( we hebben tot nu toe 3m tot 1 jaar, 1 tot1.5 jaar en 1.5 tot 2 jaar). Als je het fijn vindt kan ik daar wel foto’s van sturen.

1 like

Hebben jullie misschien tips? Wij willen misschien dit jaar een all in vakantie boeken met onze peuter ergens in Europa.

1 like

Ik ben dit weekend aan het kijken wat we evt nodig hebben voor de baby. Vinden jullie een baby nestje een must? En welke zouden jullie dan aanraden? Ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Baby en Tiener in Sliedrecht heeft ook een testbaan voor kinderwagens/buggy’s.

7 likes

Vond ik wel! Veel gebruikt. Ik had zelf een dockatot /sleepyhead.

2 likes

Wij gebruiken de babynest nog altijd 🫣baby is 7 maanden, maar64cm.

Als mijn ouders oppassen in hun huis, dan slaapt de baby daarin (ze hebben daar geen campingbedje). En vooral handig op de bank als ze geborgenheid wil.

Destijds voor 12 euro gekocht via marktplaats. (Zag er ook uit als zgan). Was gemaakt door de collega van wie ik het kocht, geen specifiek merk dus. Ik vind het wel een must.

1 like

Ja, onze baby heeft er maanden in geslapen. Op de bank, naast mij in bed.
Ik had er een van Jollein.

2 likes

Ik zou ook wel een nestje willen maar ben bang gemaakt door al die verhalen dat ze geen lucht krijgen als ze met hun hoofd in die rand komen.
Hoe zien jullie dat?