Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja klopt! Je geeft bij het boeken aan dat er een jong kind meereist. Ons hotel was niet per se ingericht op kinderen maar de eigenaren deden superveel moeite voor hem. In de buurt was sowieso wel voldoende te doen. Wij hebben wel de autoreis gedaan omdat ik vliegen met dreumes niet zag zitten voor een weekend. Met de auto heb je minimaal 2 en maximaal 4 uur reistijd. Wij waren iets meer dan 2 uur onderweg en dat ging prima. Zo getimed dat we rond dutjestijd reden.

3 likes

Ohja wat ik nog vergat: wij hebben landelijk gekozen (je kunt kiezen landelijk of stedelijk) en dat was echt top. Een hele mooie natuurlijke omgeving. Heerlijk rustig maar wel leuke steden op een kwartiertje rijden. Als je stedelijk kiest ga je hoogstwaarschijnlijk naar een grote stad. Is maar net wat je voorkeur heeft.

Ik ben op zoek naar een fijne rugdrager voor mijn baby van 9 maanden/1 jaar (want voor volgende vakantie haha).
Ik heb nu een Tula FTG en die vind ik heel fijn voor voor-dragen, maar op de rug niet zo. Mijn baby lijkt dan toch een beetje op een geplette kikker en ze vindt het dragen op de rug niet zo lang leuk. Daarom lijkt een rugdrager met frame me fijner.
Iemand tips welke top is? Ik zat nu zelf naar de Thule Sapling te kijken.

1 like

Bij ons was de microstep echt een mega hit. Ook de trampoline.
Qua kleiner viel bij mijn zoontje smartmax dieren heel erg in de smaak.

1 like

Je kunt bij tinylibrary een artipoppe draagzak huren, misschien een tip voor mensen hier. Twee varianten volgens mij.

5 likes

Wij willen graag in oktober voor het eerst op vakantie met ons dochtertje van dan 1,9 jaar ongeveer. We zitten zelf te denken aan Tenerife maar kom er echt niet aan uit :exploding_head: hebben jullie tips voor Tenerife of de Canarische eilanden?

Wij wren afgelopen oktober op tenerife in deze accommodatie .
Ruim huisje. Ze hebben een campingbed, kinderstoel, baby badje en een hekje voor de ingang van de tuin beschikbaar. Zwembad is verwarmd dus heel lekker voor jonge kinderen.
Toen wij er waren was het heel rusti. Hadden vaak zwembad voor ons. Er is ook een klein speeltuintje op het terrein. Paar keer per week krijg je van de staff een grote tros bananen (het zit op een bananen plantage).
Op paar minuten met de auto zit een kindercafe waar je kind lekker kan spelen en je goeie koffie kan drinken. Verschillende stranden ook goed bereikbaar met auto.
Wij hebben verder niet zoveel gedaan daar, onze kinderen waren net 1. Voor een relax vakantie vond ik het heel fijn.

3 likes

Wij hebben deze. Ideaal dat je het schepje uit het potje kan halen, hoef je niet het hele potje mee te nemen om leeg te gooien.ook ideaal dat hij als trapje functioneert en een toiletbrilverkleiner als je hem uit elkaar haalt.

Zoontje vind het muziekje erg leuk.

1 like

Ik ga over 2 weken naar Lanzarote, dus dan kan ik je meer vertellen!

2 likes

Wij zijn laatst naar Bahiazul resort&spa geweest op Fuerteventura, een hotel maar dan heb je wel een eigen huisje met zwembad en jacuzzi. Vond zelf de combinatie van eigen keukentje maar dan wel hotelontbijt echt chill. Zou wel een auto huren als je wat wil zien/doen.

2 likes

M’n baby wordt deze week 1 🥹. Hij krijgt nog deels bv maar toen de kv (nr 1) op was zijn we gisteren overgestapt op normale melk. Maar omdat hij geen brood wil eten (wel cracottes en pap) is normale halfvolle melk misschien niet voedzaam genoeg? Heeft een van jullie misschien daar ervaringen mee? Of tips voor andere ontbijt/lunchgerechten?
Ik ga de vraag ook nog even voorleggen bij het CB.

Trouwens, ik zag bij AH dat huismerk kv nr 1 al een tijdje niet leverbaar is online en ook in onze fysieke AH er niet was… alle andere nrs waren in overvloed.

2 likes

Toen onze dochter gewone melk kreeg moesten wij volle melk geven. De diëtist gaf aan dat halfvolle melk voedzamer is, maar onze dochter had de vetten van volle melk nodig.

Misschien pannenkoeken voor lunch? Met banaan en havermout.

2 likes

Volle melk wordt normaal gezien aangeraden voor kleine kinderen (bevat meer vet en minder eiwit), of groeimelk.

1 like

Ik zag idd wel een leeg schap bij AH van de gewone kv. Gebruik zelf AH bio en had geen voorraad meer dus kocht er gisteren 3 (want ik word sowieso nerveus als er niet een paar blikken in huis zijn) en had geen idee (kleinere Ah waar ze altijd maar een paar blikken op voorraad hebben), maar dat is wel heel rot!
Als er met bio geen probleem is kun je daar misschien op overstappen, scheelt 1€ per blik.

Heeft iemand misschien een leuke vakantie tip voor ergens niet al te ver rijden (NL, Duitsland, België?) in de zomer met drie kindjes onder de 5 jaar?

1 like

Winterberg in Duitsland of rondom Cochem in Duitsland. In Nederland Zuid Limburg, waddeneilanden of Zeeland. België de kust of de Ardennen.

3 likes

Volgens de keuringsdienst van waarden maakt het geen verschil welk merk of welk nummertje! Ik gebruik ook 3 of 4. En Albert Heijn en Kruidvat door elkaar :sweat_smile: net in welke winkel ik kom…

3 likes

Bahia Fantasia! Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je mijn ervaring tegen en de ervaring van degene die het hier aanraadde!

Mijn dochter heeft ook heel lang geen brood gegeten, eigenlijk nog steeds heel weinig. Ik maak altijd pap met Alpro Groeidrink ipv gewone melk. Ze is ook klein, dus verder gebruik ik altijd volle kwark, volle yoghurt, etc.
Ze ontbijt altijd met pap en als lunch maak ik een kom met volle kwark, fruit en door de kwark doe ik dan ook nog weer pappoeder (was tip van dieetiste). Verder verrijk ik de pap en kwark met klontje margarine of olijfolie (ook weer tip van dieetiste, maar dat is vooral omdat ze klein is, denk niet per de omdat ze geen brood eet).

3 likes

Dank voor de tips met de melk @Planten @Mimosa @Eilish en @Cactuss .
Ik dacht zelf ook volle melk, maar was verward doordat het Voedingscentrum magere of halfvolle melk zegt… de groeimelk ga ik eens naar kijken!

Baby is niet per se te klein (gewicht boven gemiddeld, lengte net eronder). Bij dochter was het geen gedoe, die at alles goed, was ruim boven gemiddeld qua groei dus daar hebben we gewoon halfvolle melk gegeven.

1 like