Tips, ervaringen & aanraders #8

Mijn peuter wilt graag tuinbroek aan. Doe dan de bandjes wat losser en dan doet ze hem naar beneden uit zonder los te maken. Gewoon die armjes eronder door.
Echt een jumpsuit met mouwen wordt wel lastig.

1 like

Eenhoorn verkleedsetje of een ander soort verkleedspul knutselspullen/glitterlijm/prinsessenstickers en/of kleurboek of een barbie die mee onder de douche/in bad kan.

4 likes

Ohhh dit vind ik ook echt een goed idee! Wat slim! Elk jaar een foto erbij en misschien ook een vlaggetje met z’n leeftijd erop. Thanks!

1 like

Iemand ervaring met het speelgoed of de puzzelmat van Love by Lily? Is het zn geld echt waard en is t makkelijk schoon te maken?

1 like

Kennen jullie het programma ‘poesjes’ (npo)?
Ik vind het zelf echt heel grappig :joy: het gaat over poezen in een soort groot poppenhuis, met een leuke voice over. Ik vind het wel een aanrader :ok_hand: (en ik heb verder niet zoveel met katten eigenlijk).

7 likes

Ja ik vind dat ook grappig haha.

1 like

Jaa! Hahahahahaha echt hilarisch met de schildpadbutler.

Doet trouwens Hans Teeuwen niet de voice over? Wel het enige leuke wat ie heeft gedaan in zn carrière.

5 likes

Jaaaa Boudewijn en butler Ed.
Ed, Edjeeeee. Jij fossiel op pootjes. Waar blijft mijn fois gras.

Ik vind het ook heel leuk dat Ed s avonds karaoke gaat zingen :joy:

2 likes

Haha ja dat is echt grappig. Volgens mij vind ik het leuker dan mn kinderen.

1 like

Oh man, hebben jullie misschien tips? Onze baby van 10.5 maand wil sinds ongeveer 3 weken ‘s avonds niet meer gaan slapen. Ze is overduidelijk moe, maar zodra we naar neerleggen gaat ze direct huilen, staan en nog harder huilen. Ze kan nog niet goed terug naar zitten/liggen vanuit staan dus het enige wat we kunnen doen is haar helpen om weer te gaan liggen, maar dan staat ze binnen 2 seconden weer. Als we blijven proberen, zijn we zo 2 uur bezig om haar in slaap te krijgen. En de laatste dagen doet ze het ook bij het slapen overdag. We hebben ondertussen zo’n beetje alle trucs uit de kast getrokken en raken behoorlijk radeloos :confounded:.

Heb je een idee waarom ze gaat staan en huilen? Heeft ze nog behoefte aan jullie/knuffelen of is ze nog niet klaar met de dag/langer ritueel nodig? Of is het rellen (lijkt me sterk op die leeftijd, maar who knows)?

Het lijkt alsof ze wel wil slapen, maar dat ze haar lichaam niet rustig krijgt :sweat_smile:. Heel beweeglijk en alert. Als we haar uit bed tillen en knuffelen blijft ze nog een tijd doorhuilen en is ze ook zo wild dat we vaak krassen in ons gezicht hebben etc. Uiteindelijk valt ze dan wel in slaap, maar zodra we haar neerleggen begint het weer van voor af aan. Voor het bedtijdritueel nemen we ‘s avonds ongeveer een half uur en doen we alles extra rustig.

2 likes

Ahh ja lastig zeg! Ze zeggen natuurlijk ook nog niet wat er aan de hand is. De friemeltip van Ovenschaal lijkt me een goede! En als je kindje een speen heeft, deze wellicht alleen aanbieden zodra ze naar bed gaat? Of je zou er op een matje naast kunnen liggen om voor te doen wat de bedoeling is/ als je in de woonkamer zit voor het slapengaan al een paar keer kunnen noemen: je gaat zo slapen en slapen doen we zo (en dan voordoen?)? Maar misschien is ze ook te oververmoeid en zou je haar eerder in bed kunnen leggen/spelen met wakkertijd?

1 like

Thanks voor jullie tips! We gaan het uitproberen, en ondertussen duimen dat deze fase snel voorbij is (om vervolgens weer in een andere fase terecht te komen :ok_hand:t3::dizzy_face:).

2 likes

Wat @Ovenschaal zegt, handje vasthouden, of hand op de buik, telkens lakentje weer strak doen.
Mijn baby is ook 10,5 maand en ik heb ook al een paar weken dit. Supermoe, maar zo onrustig. Mijn baby was nog aan het leren zitten (vandaag gelukt!), kon echt merken dat ze daar in bed ook mee bezig is. Dan laat ik haar even en dan leg ik haar weer plat, handjes vasthouden. Na een tijdje laat ze die los maar gaat ze met een doekje friemelen. Soms helpt hand op de buik. En soms slaapt ze ineens als ik haar weer strak instop. Begint hier nu wel weer beter te worden.

3 likes

Het gaat hier gelukkig in fases. Overdag valt ze vrijwel altijd zelf in slaap en in sommige periodes ‘s avonds ook. Maar merk dat als ze niet lekker/ziek is of er zich weer vanalles ontwikkelt dat ze dan wat hulp nodig heeft. Maar ze slaapt ook nog naast me, dat is al helemaal not done natuurlijk :crazy_face:

5 likes

Maar dat is sowieso mysterieus hoe dat werkt, bij baby’s ook al. Die van ons doet dus echt alleen bij ons / thuis zo onrustig. Bij opa’s en oma’s en de kinderopvang slaapt ze heel makkelijk en ook veel langer dan thuis. En oma kan haar handje vasthouden tot ze slaapt, als ik dat doe dan mept ze gewoon keihard mijn hand weg heel de tijd. My baby hates me :smiling_face_with_tear:.

6 likes

Ik heb een Speelmat van love by Lily.
De mat is nu een jaar intensief zowel binnen als buiten gebruikt en dat zie je er niet aan.
Als er vlekken opzitten gooi ik hem in de wasmachine. De mat droogt dan snel weer.

Of het het geld waard is weet ik niet, maar ik vond het al heel wat waard om een Speelmat te hebben die geen pijn deed aan mijn ogen :joy:

1 like

Vreemde ogen dwingen zegt mijn moeder altijd :’).

Maar heel herkenbaar!

2 likes

Geen tips, maar Jezus wat een kuthouding. Alsof die kleinkinderen elk jaar op bestelling kunnen komen. Ze mogen dankbaar zijn voor elk kindje

25 likes