Wat een opmerking van je schoonouders.
Ik zou inderdaad een buikgriepje gaan faken.
Wat een opmerking van je schoonouders.
Ik zou inderdaad een buikgriepje gaan faken.
Wat een rotopmerking van je schoonouders. Ik zou ook voor de buikgriep gaan, heerst nog wel flink op de opvang hier ook dus dat jullie allemaal het hebben is niet gek⦠misschien vandaag vast laten weten dat jij ziek bent en dan vanavond of morgenochtend je man ook
Hahaha ik denk dat de prijs ook hoger is dan andere matten, omdat ie zo neutraal is in vergelijking met andere matten. Maar thanks voor je antwoord!
Ik zou misschien toch open kaart spelen en aangeven dat jullie het al spannend genoeg vinden en geen ruimte hebben om te dealen met hun reactie. Maar ik weet niet in hoeverre dat een optie is. Mijn schoonmoeder zou het niet aankunnen. Veel succes en sterkte iig, hopelijk is alles gezond met de kleine.
Hebben jullie ervaring met een mannelijke pmāer? Of wat is overal je gevoel daarbij?
Bij de groep van mijn zoon gaan zijn beide vaste leidsters weg nu komt er tijdelijk een mannelijke pmāer als tijdelijke vaste gezicht. Hij heeft wel vaker een mannelijke invaller gehad, maar ik heb er toch een beetje een dubbel gevoel bij. Het kan natuurlijk hartstikke goed gaat en ik mag er ook geen vooroordelen over hebben maar weet nietā¦.
Waarschijnlijk krijg ik nu veel commentaar op deze post ook, maar ben gewoon even benieuwd hoe andere ouders hierin staan.
Dit klinkt misschien hard maar dit lijkt me DE kans om af te zeggen zonder reden en dat je schoonouders gaan leren grenzen te accepteren en hun mening over jullie voor zich te houden. Maar ik begrijp dat buikgriep makkelijker is en minder energie kost.
Zou je er ook moeite mee hebben als je kindje bijvoorbeeld zwemles krijgt van een man? Of straks bij een vriendje gaat spelen waarvan alleen de vader thuis is? Of als hij onderzocht wordt door een mannelijke kinderarts? Die heeft dan ook bewust de keuze gemaakt om met kinderen te werken.
Ik bedoel dit trouwens niet aanvallend naar jou. Maar misschien helpen deze vragen om het wat meer te relativeren.
Ja bij ons op de opvang werkt ƩƩn man. Echt een topper, alle kindjes zijn gek op hem. Heb er zelf 0 moeite mee. Gekken heb je in elk beroep.
Mannelijke stagiair hier gehad, nul problemen mee. Dochter was er gek mee. Neem aan dat er sowieso meer mensen tegelijkertijd werken op de opvang? Dit vind ik overigens wel prettig maar dat heb ik zowel bij vrouwen als mannen.
Op de babygroep geen ervaring mee. Maar wel bij de groep van 2+ en op de bso met mān zoontje. Hij leefde juist helemaal op door een mannelijke aanwezigheid daar. En niet alleen hij maar heel wat jongens leefde op. Zoals hier boven aangegeven wordt het is meer ogen principe. Als het goed is staat niemand uren alleen. Jammer genoeg zijn er nu geen mannelijke PMs meer bij ons.
Ook hele goede ervaring met man als gastouder! En zoals anderen ook al aangeven: de meeste mensen deugen
Geen ervaring mee, maar zou staan juichen. Super goed voor de kindjes, heel andere interactie.
Zie op mijn werk in het basisonderwijs sommige kinderen helemaal opleven op het moment dat er een meester voor de groep staat.
Het lijkt me eigenlijk wel leuk als er eens een man op de groep zou staan Op onze locatie heb ik nog nooit een man gezien, ook niet als stagiair. Ik denk dat het wel goed zou zijn als er meer mannelijke pmāers zouden zijn, als rolmodel. In het basisonderwijs zijn ook steeds minder mannelijke leerkrachten. Ik vind dat wel jammer.
Ik heb ook wel eens gelezen (of in een programma gezien) dat veel jonge mannen zich zelf niet comfortabel voelen in die setting, juist omdat in nare berichten het vaak om een man gaat. En dat ze dan zo veel vooroordelen over zich heen krijgen. En omdat ze dan zo weinig zichtbaar zijn op de kinderopvang / basisschool, houdt dat denk ik ook best wel in stand. Omdat je als man dan steeds de uitzondering bent.
Ik heb zelf maar 1 baby, maar wil voor 2 ouders op mān werk die bijna uitgerekend zijn een kleinigheidje kopen. Zij hebben al een dreumes rondlopen dus zullen veel nog hebben. Wat is nou leuk om te geven?
Haha never forget dat @Merel hier ooit over zei ālekker kutjes kijkenā (voor de grap uiteraard/om uit te leggen hoe bizar dat was maar ik denk dit altijd als ik een mannelijke gyneacoloog zie)
Een boekje met een persoonlijke boodschap binnenin is altijd leuk om te krijgen, of gepersonaliseerde blokken/fopspeenkoordjes/doeken. En sokken bedenk ik me nu! Op een of andere manier verdwijnt van 60% vd paren een sok.
Ik heb voor mijn tweede kind o.a. een rugzakje voor de opvang gevraagd of extra mushie servies. Ik ben van het praktische, haha.
Help a girl out. Ik ben zwanger en zou het liefst thuis bevallen, maar mijn vriend wil liever in het ziekenhuis of kraamhotel bevallen. Kennen jullie een artikel/podcast/boek waarin de voor- en nadelen objectief uiteen worden gezet?
Ik ben ook wel benieuwd naar verhalen van meiden die wel/niet thuis zijn bevallen en die daar een speciale reden voor hadden. Ik las dat tegenwoordig maar 13% van de vrouwen in Nederland thuis bevalt en dat percentage vind ik zo laag. Vraag me af hoe dat komt (even los van complicaties/medische indicatie).
Ik heb gekozen voor een ziekenhuis bevalling. Bij mijn eerste dochter moest dan vanwege inleiding. Bij mij tweede is de bevalling thuis gestart en ben ik met 6cm naar het ziekenhuis gegaan. En bij de derde waar ik nu zwanger van ben hoop ik ook in het ziekenhuis te bevallen. Sowieso wil ik iets van pijnstilling (nu 1x ruggenprik en 1x pompje). Daarnaast vind ik het zelf een fijn idee dat als er iets mis gaat ik al in het ziekenhuis ben. Daarom mijn keuze voor ziekenhuis. Wel vond ik het bij de tweede fijn om het eerste deel thuis te doen.
Ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is wat hij/zij prettig vindt. Maar jij gaat straks die bevalling doen dus denk wel dat jouw mening daarin doorslaggevend is
Ik ben nu twee keer thuis bevallen, precies zoals ik graag wilde. Het hele medische in het ziekenhuis stond mij juist wat tegen, ik wilde het liefst zo min mogelijk ingrijpen, checks en mensen om me heen. Ik verwachtte thuis beter te kunnen ontspannen en in mān bubbel te kunnen kruipen. Ook wilde ik graag in bad bevallen, wat bij de eerste nog niet in het ziekenhuis kon. Het voordeel van mijn woonplaats is wel dat ik in 15 min bij een ziekenhuis zou zijn in geval van nood.