Maar medisch is ook wel anders dan poliklinisch, waar de meesten het eigenlijk over hebben. Als je echt medisch bent heb je niet je eigen vk, kun je niet in een bevalbad in veel ziekenhuizen, en dan willen ze wel de hele tijd checks doen en een band om je buik en een schedelelectrode. Ik vond dat echt veel lastiger concentreren dan toen ik nog lekker thuis in het donker weeën op kon vangen.
Het verschilt zo per ziekenhuis want ik had vantevoren ook al deze wensen besproken toen ik medisch was en letterlijk niets ervan was mogelijk.
Enorm blij dat ik het grootste deel van mijn bevalling poliklinisch was. Kon wel huilen om de pijn van die buikband die ook echt niet losser mocht. Ik had meteen een schedelelektrode want dat scheelde iig 1 band.
Maargoed de ruggenprik was een verademing en het zorgpersoneel was voor het grootste deel heel lief. Heb alle delen van mijn bevalling als positief ervaren.
Ik was ook medisch doordat baby in een stuit lag. Tijdens de weeën waren er steeds twee verloskundige bij. Toen ik echt ging bevallen kwam daar nog de gynaecoloog, kinderarts en nog een verloskundige bij dus 5 mensen in totaal. Ondanks dat ik alle toeters en bellen heb gehad (schedelelektrode, of nouja in z’n bol, katheter, weeënopwekkers) hebben ze alles heel fijn met mij overlegd en vertelt wat er ging gebeuren/nodig was etc. Voelde me erg op m’n gemak en heb een hele fijne bevalling gehad! Wilde liever niet op m’n rug bevallen maar dat kon helaas niet anders. Kijk er heel positief op terug en op het moment zelf had ik niet eens door dat er zoveel mensen in de kamer waren
Weet jij of er altijd wasbare luiers bij de zeeman zijn? Ik heb ze niet gezien maar ook niet opgelet.
Kunnen jullie vertellen welke zwemluiers fijn zijn?
Ik heb deze (niet mijn foto), in deze kleur en in het roze. Ik denk dat ze die hebben zodra de badcollectie er is.
Voor ons, voor een half uurtje babyzwemmen zijn ze prima, maar je doet ze wel aan als een onderbroek. Diegene die eerder getipt zijn doe je aan als luier want die hebben een sluiting (drukknopen), en kan me voorstellen dat dat handiger is.
Ze staan heel veel op vinted (die van zeeman), nieuw waren ze vorig jaar 3.99 dus dan heb je een idee.
Hier ook medisch: overslag bij het hartje, inleiding en in het vruchtwater gepoept. En helaas herken ik niets van wat jij schrijft. Ik heb uiteindelijk 6 uur lang in een weeënstorm gezeten en middagpersoneel kwam alleen binnen om de weeënopwekkers omhoog te zetten en om te zeggen dat ik stil moest blijven zitten/liggen omdat ze anders het hartje niet konden monitoren (en dus telkens terug moesten komen om die band weer goed te doen). Gelukkig ben ik er lang genoeg geweest om meerdere wissels te hebben en ook heel betrokken personeel te hebben gehad. Maar ben nu weer zwanger en wil echt een andere ervaring deze keer. Met name waarin ik zelf mag beslissen wat ze doen.
Ik was ook medisch vanaf de start en op zich ging alles in overleg, maar in feite was er telkens geen keuze.je bent moe en hebt pijn en bent niet helemaal helder, dan ga je toch sneller je eigen grenzen over als een professional daar op aandringt.
Ze waren allemaal heel aardig hoor, maar ik denk achteraf dat er vanalles te snel is gedaan omdat het medisch was, terwijl er ook wat andere dingen geprobeerd hadden kunnen worden, maar dat was gewoon weinig ruimte voor. Dat zou poliklinisch of thuis wel wat anders zijn gegaan.
Het is zo lastig dat het per ziekenhuis heel erg verschilt wat mogelijk is. Het is daarom wel goed om vooraf even te kijken wat mogelijk is bij de ziekenhuizen in de omgeving. Bij het ziekenhuis hier in de stad zijn bijv geen badbevallingen mogelijk, zowel poliklinisch als medisch niet (nieuw ziekenhuis met vrij ruime kamers ) terwijl er 15 min verderop een ziekenhuis is waar juist weer heel veel kan.
Ja al wil ik daar wel bij zeggen dat het ook voorkomt dat er geen plek is in het ziekenhuis van je keuze, dus ik zou daar niet 100% op rekenen.
Ik zal wel gek zijn, maar ik heb deze drinkbeker voor mijn baby gekocht, maar zelfs ik krijg er geen water uit?
Dat ventiel moet er wel in zitten toch? Maar dan sluit het volledig af?

Moet je er niet een beetje in bijten/dichtdrukken en tegelijkertijd zuigen om er iets uit te krijgen?
Ik heb er ook zo een, maar heb dat plastic ding eruit gehaald, dan loopt het drinken er wel uit. Het zal wel ergens goed voor zijn, maar ik begreep niet waar voor
Misschien op bijten net zoals opblaasdingen zegmaar?
Ik nam pas even een slokje uit de Philips Avent rietjesbeker van m’n kind en kreeg er ook net aan wat uit. Hem lukt ‘t echter heel goed. Volgens mij hebben die kleintjes gewoon nog meer zuig kracht ofzo
In het verlengde van hierboven - ik heb zo’n drinkbeker (antilekbeker?) gekocht voor mijn baby van 8 maanden. Maar logischerwijs weet ze niet meteen hoe het werkt. Hoe hebben jullie het water (of thee) leren drinken aangepakt? Want ze krijgt niet zo heel veel flessen meer, en wil wel graag dat ze genoeg vocht krijgt.
Vind het sowieso wel een zoektocht met eten en drinken trouwens.
Mijn baby van 8.5 maand snapt het ook niet, die krijgt gewoon water uit een flesje (zo’n heel kleine die we niet meer voor melk gebruiken haha)
Ja dat overwoog ik ook inderdaad!
Nu jij toch reageerde en een net wat ouder kindje hebt, ‘ontbijt’ jouw kind ook echt? Met brood of pap of zoiets? Want mijn dochter drinkt 's ochtends een fles, en heeft dan denk ik niet meteen honger…
Ik heb zo’n tuitbeker gekocht met zachte tuit als overstap. Daar lijkt hij wel wat uit te drinken. Eerst zon 360 maar kreeg ik zelf bijna niks uit.
Nu bijt ie half op het tuitje en komt er wat uit. En soms gewoon zijn fles met water ipv melk.
Ontbijt is bij ons fles melk en een boterham. Hij keek het uit onze mond. Mn dochter moest er lang niks van hebben en kreeg papfles. Zou kijken wat werkt. Hij krijgt beide iig op.
Edit. Hij is nu 9 maanden.
Ok thanks iedereen, opgelost. Er zit een soort spleetje in het ventiel, en dat was nog niet open. Nu wel.
Drinken is wel lastig, en baby snapt het inderdaad nog niet .
Ze drinkt nu trouwens uit een tuitbeker van Nuby, dat lukt super goed (vanaf 7 maanden denk ik, ze is nu net 9 maanden). Ik had eerst een nomale tuitbeker, maar die hield ze niet hoog genoeg en dan zoog ze alleen maar lucht. In deze zit een flexibel rietje, waardoor je in elke stand uit de beker kan drinken (zuigen).
Van Kruidvat, ongeveer zo, maar met plaatjes.
Edit: o en we oefenen ook met een kleine open beker van EZPZ, maar dan krijgt ze (nog) niet zoveel vocht binnen.
Tip voor het drinken uit een gewone open beker: oefen het in bad. Geen gezeur met knoeien en toch even oefenen.
Je kan ook starten met yoghurt uit de beker, doordat het wat dikker is, komt het minder snel in de mond dan water en kan je kind makkelijker leren doseren.
Gaat dan dus om een gewone open beker.