Tips, ervaringen & aanraders #8

Deze hebben wij ook. De beker is ook behoorlijk smijtproof.

1 like

Haha toevallig had ik het hier van het weekend over met mijn man. Baby drinkt nu eigenlijk alleen een fles en dan na een uurtje een fruithap. We willen nu in de ochtend een bordje pap gaan geven :relaxed:

2 likes

Heeft iemand ervaring met een t shirt waarin een draag’zak’ zit? Zag ze op TikTok :sweat_smile: langskomen en je kan ze kopen voor €70 maar vraag me af of zoiets wel stevig genoeg is. Lijkt me wel praktisch verder.
Zoiets;

Dit is wat iemand er op draagliefde over zegt (Facebookgroep) . Je kan dus beter zo’n quokka kopen.
Daarnaast is buidelen echt om zittend te doen. Dit is dus niet te vergelijken met een (stretch) draagdoek. Is er een reden dat je geen stretch draagdoek wilt? Want dan zit je ook nog eens niets met een shirt dat je steeds moet wassen. En kan je partner evt ook gebruiken.

1 like

Oh nee hoor geen reden, zit gewoon een beetje rond te kijken wat er mogelijk is. Bedankt!

1 like

Ah snap ik! Ik had ook bijna zo’n buidelshirt gekocht (dezelfde als jij nu deelt). Maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, ook omdat ik het echt best duur vind voor een shirt dat je zo’n korte periode aan kan en enkel binnenshuis.
Ik heb een zomerbaby en heb haar met die hitte regelmatig huid op huid gedragen in de draagdoek. Als ik dan naar buiten ging deed ik een blouse aan

1 like

Ik zou zeggen jij moet bevallen dus jouw stem telt zwaarder.

Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen. Dat moest omdat mijn woonplaats geen ziekenhuis heeft en ik niet dicht genoeg bij de snelweg woon. Maar het ging best rap en ik vond de rit in de auto naar het ziekenhuis met weeen echt vreselijk (20 minuten zitten, maar wilde niet zittend de weeen opvangen).

Omdat een 2e meestal sneller komt had ik met de vk al besproken dat het thuis zou mogen. Officieel mocht het dus niet maar vk gaf groen licht ivm snelheid vorige bevalling. Tweede keer dus thuis bevallen en is heel goed bevallen (haha). Het ging ook rap, dochter was er binnen 2 uur en een kwartier. Heerlijk in m’n eigen omgeving, daarna douchen en m’n eigen schone bed instappen.

heb deze gehad van seraphine maar weer verkocht. was echt te link om mijn kind in te doen en ze moest er ook van huilen.
wat ik wel vaak deed als ik op de bank lag ofzo haar gewoon onder m’n badjas en dan het lint strikken onder haar kont.
maar daar ging ik niet mee lopen natuurlijk, wel lekker om zo samen te liggen voor huid op huid.

4 likes

Ik vind het ook lastig hoor, het eten en drinken! Ik geef bv op verzoek dus we hadden nog helemaal geen ritme met flessen ook en de oefenhapjes gaan pas sinds kort beter (totdat er nu 2 tandjes doorkomen). Ik kreeg vorige week, met 8 maanden, een mail van het cb met daarin voorbeelden van dagmenu’s. Heb jij die ook gekregen? Zoveel eet onze baby echt nog niet (geen pap, hele boterham enzo). Wij geven nu om 9u een paar hapjes fruithapje en rond 1800 wat geprakte groente. Sinds vorige week zijn daar met het middageten wat stukjes brood bij gekomen, maar dat gaat nog niet zo hard.
Bij elk eten bied ik een open beker met water aan waarmee we oefenen, maar ze stopt vooral haar tong erin dus ik ga toch maar een rietjesbeker kopen voor daarnaast.

Ik heb het idee dat ik telkens achterloop met dit soort dingen haha en ik maar wat doe ook. Ineens moet ze maaltijden en tussendoortjes en water en margarine en thee en pap…:sweat_smile:

4 likes

Ik wil hier ook nog graag op reageren, ik heb tijdens de zwangerschap ook getwijfeld maar de keuze voor ziekenhuis gemaakt omdat het mij veel rust brengt dat ik op de goeie plek ben voor alles wat ik eventueel nodig heb zodat ik op dat moment kon kiezen voor ruggenprik of wat voor ‘hulp’ ik dan ook nodig had of voelde dat ik wilde.(meer controle)

Normaliter heb ik niet zon fijne vibe bij ziekenhuizen. Maar ik was zo in een eigen wereld dat het mij niet uit maakte waar ik was of in de gaten had wie er aan mijn bed stond op dat moment.

Achteraf een fijne keuze, want ook al is het ziekenhuis bij mij in de stad, het had heel anders met mij kunnen aflopen als ik niet die keuze had gemaakt. (Bloedtransfusie of erger…) Gebeurde dus na de bevalling iets wat ze niet hadden kunnen zien aankomen of op tijd ingrijpen thuis. Ze gaven achteraf aan dat ik gelukkig op de goede plek was.

Ik vind het altijd wat dubbel of heftig om te benoemen, maar juist het niet vertellen of verbloemen zorgt misschien voor een taboe of geen realistisch beeld van alle verhalen.

Ik zag hier laatst een foto van een bordje eten voor een baby van 10 maanden…. Daar is mijn baby echt nog laaaaaang niet. Ze begint nu pas echt een beetje zin te krijgen om te eten. Ga er vanuit dat dat vanzelf wel allemaal komt. Maar ik word soms ook wel onzeker van die voorbeeldlijstjes enzo.

Je weet niet wat zo’n kindje er uiteindelijk van heeft gegeten hè. Ik bied ook bordjes aan met vrij veel erop omdat ik haar graag meerdere dingen wil aanbieden. Vaak eet ze er een paar dingen van. Vanavond was mais favoriet, aan de vega kipnugget heeft ze gelikt, de wrap werd wel gekauwd maar niet doorgeslikt, komkommer is altijd goed en de sla werd met de pincetgreep vakkundig op de grond gegooid.

Qua bekers hebben we drie soorten:

• Mepal rietjesbeker
  • Munchkin 360
  • Open beker > mini Picardi glas en de Ikea tuitbeker met oren, maar dan zonder tuit.
    De munchkin en rietjesbeker snapte ze wel vrij snel, consequent blijven aanbieden en de beker goed vullen helpt.
2 likes

Ik ben op zoek naar een fijne zwangerschapssportlegging. Ik heb alleen geen idee wat fijne merken zijn. Weet iemand een fijne (niet al te dure) aanrader?

Mijn zoontje snapte dat soort bekers ook niet. We hebben de beker toen meegegeven naar het kdv zodat ze daar extra konden oefenen. Toen ging het vrij snel!

1 like

En @Indigo ja dat heb ik dus ook! Eigenlijk vind ik het al heel wat en flink wat ze allemaal eet, maar dan zie ik lijstjes en zo en dan ben ik opeens onzeker of ze wel genoeg ijzer, eiwit, variatie en alles krijgt. Ik vind dat echt een zoektocht!

3 likes

Ik had er destijds 1 van H&m die best prima en betaalbaar was. Ook nog eentje van een site speciaal voor zwangerschapssportkleding maar dat was toch een andere prijsklasse.

Decathlon zou je ook nog (online) kunnen kijken

1 like

Ik vind de Lululemon Super High Rise heel fijn! Dit is een gewone sportlegging, maar rekt heel goed mee en is de zachtste legging die ik ooit heb gehad. Ik draag nog gewoon m’n eigen maat, die zit prima. Ik geloof dat Annemerel.com hem haar hele zwangerschap in haar eigen maat heeft gedragen, maar een maatje omhoog kan natuurlijk ook. Wel duur, maar ik droeg hem dus ook voor m’n zwangerschap en het schijnt dat hij niet uitrekt en dus gewoon terugveert.

2 likes

Ik wil een slaapzakje kopen voor mijn baby om af en toe mee te oefenen overdag (hij slaapt nu altijd ingebakerd). Bij Hema is het allemaal maat 50/62 of 68/80. Hij zit qua kleding nu net in 62 (al past 56 ook nog wel) maar is wel al 61cm lang. Twijfel over de maat, iemand advies? Vielen ze groot of juist kleiner?

En (positieve) ervaringen met afbouwen van inbakeren? Onze baby slaapt altijd in de Meyco Swaddle en nu heeft hij bijvoorbeeld koorts waardoor hij niet ingebakerd mag worden en dat is echt vreselijk want hij is niet weg te leggen zo. Maar in de kinderwagen slaapt hij wel regelmatig (niet ingebakerd) een langere ruk als hij zijn warme berenpakje aanheeft dus ik heb nog hoop dat een slaapzakje misschien succesvol gaat zijn.

2 likes

Ik vind Hema altijd groot vallen. Mijn dochter heeft nu maat 74/80 en die 62/80 slaapzak van Hema past met gemak.

En inbakeren afbouwen ging bij ons goed. Was denk ik 1 of 2 nachten wat minder slaap maar ging ook gepaard met op dr buik rollen en ze bleek een buikslaper te zijn.

Ik heb ook mijn hele zwangerschap mijn lulu lemon align leggings door kunnen dragen. Tot het einde van mijn zwangerschap. En inmiddels heel veel kg weer kwijt en draag ze nu nog steeds. Echt magisch

2 likes