Krijg je al ergens emmertjes/schepjes enz?
Oh top! Dankjewel, ga ik daar morgen even langs
Ik vond die van h&m prima, heb tot het einde van mijn zwangerschap ermee gesport (hardlopen en yoga).
Mijn dochter is ook 61 cm en past ook nog 56/62 en die draagt de 68/80 slaapzak van de Hema al een tijdje. Mouwen zijn wel veel te lang maar heb ik omgeslagen.
Ik heb mijn beide zwangerschappen leggings van de lidl aangehad ze zijn nu wel af, maar voor dat geld maakt me dat niks uit. Te bestellen via hun webshop, ze liggen niet altijd in de winkel.
Ik heb een avent beker met zachte tuit en daar kan mijn 8 maanden oude baby heel goed uit drinken. Ik begon eerst met een gewone open beker in bad maar ze ademde/slurpte het water in als het ware dus daarna kwam steeds een hoestbui. Met de zachte tuit komt er steeds een beetje water in haar mond als ze erop sabbelt, waarna ze dat doorslikt. Zo heeft ze geleerd dat je het water eerst in je mond moet gieten en dan pas slikken. Want daarna dronk ze uit een open beker ook meteen goed. Ze dronk veel rustiger.
Deze heb ik. Soms drinkt ze de helft in 1x op.
Mijn baby heb ik vanaf 4 maanden hapjes aangeboden, vanaf 6 maanden ging er meer dan 1 hapje in en vanaf 8 maanden leek ze het te snappen en at ze meer. Ondertussen is ze 10 maanden en heeft ze wel echt meer interesse in eten. Vooral brood vindt ze erg lekker dus dat krijgt ze als lunch.
Maar ik maak me eigk helemaal niet zo druk om voedingsstoffen of vocht. Dat zit toch allemaal in de melk die ze drinkt? Ik bied vooral soms water aan zodat ze tegen de zomer snapt hoe die beker werkt (we have a long way to go)
Bij een thuisbevalling blijft de partusassistentie/kraamzorg nog enkele uren voor de nazorg dus ook thuis is er iemand aanwezig om in te grijpen.
In geval van nood natuurlijk wel veel fijner om al op de juiste plek te zijn ipv met toeters en bellen naar het ziekenhuis maar het is gelukkig niet zo dat je thuis na de bevalling aan je lot wordt overgelaten waardoor problemen zien aankomen of op tijd ingrijpen niet mogelijk is.
(Mijn bevallingen waren medisch ivm verhoogd risico op nabloedingen maar ivm de snelheid was de 2e een bewuste thuisbevalling dus ben me heel goed bewust van de risico’s)
Edit: lastig om de juiste woorden te vinden…
Weet iemand of de Jumbo eigen merk luiers wel eens in de aanbieding zijn?
Ik koop nu steeds 1 pak omdat ik niet goed weet of ze wel eens in de aanbieding zijn en ik straks spijt heb van voorraad kopen.
Wij gebruiken die sinds kort na een zoektocht omdat ze bij iedere poepluier doorlekte bij de benen, zelfs als ze net een schone aan had. Bij deze dus niet (bij kruidvat, lidl, etos en pampers babydry wel). Deze sluiten gewoon net wat mooier aan en nemen goed plas op ook (vind dat bij kruidvat snel stinken, bij deze niet). Dus misschien ook nog een algemene tip voor anderen om te proberen als optie.
deze is echt heel fijn en zacht en hij schijnt helemaal niet door: https://www.oysho.com/nl/mum/alles-bekijken/comfortabele-maternitylegging-65cm-c1010552561p126331046.html?colorId=800
in het begin nog mee gesport maar vanaf 26 weken werd mijn sport te intensief en vind andere sporten niet leuk dus droeg ik hem alleen als thuislegging
even zo ivm negatief bevalverhaal
In mijn geval liet de placenta niet los, en had ik zoveel bloedverlies daarbij dat ik met enorme spoed naar de OK moest, dat gebeurde in een aantal minuten, binnen een half uur had ik 2.5 liter verloren. De OK was net op tijd klaar voor mij, (een vrouw die daar al lag moest van de operatietafel af) en zat op het randje van bloedtransfusie. Als het nog een half uur langer had geduurd omdat ik thuis had willen bevallen weet ik niet hoe het was afgelopen.
Dit is natuurlijk een zeldzaam geval. Maar het ‘voelt’ voor mij altijd dat door de keuze te maken in het ziekenhuis te willen bevallen, mij gered heeft.
Bij een eventuele 2e zou dat hierdoor nu sowieso medisch moeten, maar er was geen enkele indicatie dat dit zou gebeuren de eerste keer.
@Huismus makkelijk gezegd, maar gewoon niet naar die voorbeeldlijstjes kijken. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat dat me pas nu bij mn 3e kind lukt om gewoon niks meer te googlen, en het is zo veel leuker voor jezelf om je niet druk te maken om lijstjes en schemas (wat ik bij kind 1 en 2 dus wel deed) en alleen maar naar je kind te kijken en wat hij/zij aangeeft. Elk kind is weer anders
Nee, dat doe ik idd ook niet meer. Maar soms wil je iets opzoeken en dan stuit je er op of dan zie ik bijv hier een foto. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo snel, maar soms twijfel je dan toch even of je niet iets fout doet. Maar ondanks de onzekerheid af en toe lukt het gelukkig wel om mijn kind en mijn gevoel te volgen, want ze moest vanaf het begin al niets van schema’s hebben. Iedere dag lekker anders
Knap dat je dat doet! Die kinderen staan gewoon op op random geprogrammeerd
Ik zou een Ergopouch kopen om inbakeren af te bouwen! Kun je eerst een armpje loslaten. En zit mooi strak tov de puckababy mini.
Pampers bij Kruidvat/trekpleister 50% korting.
Ook Zwitsal billendoekjes zijn goed in de aanbieding!!
Wat een mooi en leuk hoekje zo! Dat stoeltje is van Xenos toch? Komt die kleur overeen met zoals op de foto? Ik wil de bankversie kopen maar in de winkel hadden ze de blauwe alleen staan en mijn man is bang dat die roze echt roze is, wat minder mooi zou zijn bij ons beneden. En de blauwe past helemaal niet qua kleur in die hoek van het huis.
Ga hem nog eens proberen te overtuigen haha, lijkt me zo leuk voor bij de boekenkast namelijk. En die tint matcht sowieso wel met de andere stoelen die in die ruimte staan. In het ergste geval niet met de sierkussens op die stoelen, maarja daar kunnen andere hoezen omheen
Ik zie ze er al helemaal samen boekjes lezen. En hebben wij ook onze stoelen terug haha, want die pikken ze nu steeds in als ze boekjes gaan lezen ook prima hoor, maar zo’n bankje is ook gewoon heel leuk.