Tips, ervaringen & aanraders #8

Mijn baby lag met met haar hoofd bij de rand, maar heb nooit iets gezien van dat ze zou kunnen stikken. Ligt er misschien wel aan hoe hoog en dik die rand is. Maar je kunt altijd een opgerolde hydrofiel tussen de baby en de randen leggen, dan kunnen ze niet met het hoofd daar komen.

2 likes

Je kunt die afleveringen downloaden op netflix toch, dan kun je ze offline kijken

Ja dan moet je dat YouTube premium hebben. Je kan een gratis proef maand nemen, hebben wij ook gedaan voor vakantie vorig jaar :wink:

3 likes

Nee zie het nu! Wel op videoland

3 likes

Met de app Bolt kan dat volgens mij. Elise Boers heeft het daar weleens over gehad in vlogs

1 like

Mijn baby is der stem al 3 dagen flink aan het oefenen. Het is echt vervelend gegil, weet niet hoeveel dagen dat gaat zijn, bloed irritant! Iemand deze fase ook gehad?

5 likes
3 likes

Tot welke leeftijd gebruik je een babyfoon?
En voor meer kinderen heb je dan meer babyfoons?
Onze zoon gaat straks naar zolder als de baby ongeveer een half jaar is. Dus lijkt me best handig om dan nog wel een babyfoon te hebben?

En van die Decathlon stepjes met 2 voorwielen is dan die goedkope aan te raden of juist die met de lichtgevende wieltjes, die ziet er wel wat steviger uit maar geen idee…

1 like

Ik zou wachten tot je baby geboren is. Ik had geen nestje, wel een mand (en een stokke newborn set en een wieg), maar mijn baby wilde precies nergens anders liggen dan op mij tot een maand of 7. Dus al die dingen zijn nagenoeg ongebruikt geblevenšŸ˜…

3 likes

Ja, was hier echt een van de grootste successen. Net als bij @Howth lag A er echt lang in. Ze vond het heerlijk om daar beneden in te slapen. Op ten duur ging ze op haar zij liggen en omrollen, toen mee gestopt. Hij ligt alweer klaar voor de buikbaby :heart: Wij hebben er een van voksi. Ik zou bij de babywinkel kijken naar een ruime en met een wasbare hoes. Dan kun je er lekker lang mee doen.

3 likes

Ik heb voor m’n zoontje van 4 maanden en mn dochter van 17 maanden twee babyfoons van twee merken in gebruik. Voor mn dochter waren we op 6 maanden overgestapt van eentje met een camera naar een zonder. Dus die met gebruiken we nu nog voor onze zoon. Met opzet afzonderlijke merken omdat ik bang was dat dit anders storingen zou geven.
Hoelang we dit gaan gebruiken dus helaas nog geen idee :woman_shrugging:t2:

1 like

Wij gebruiken geen babyfoon, maar een camera die je als babyfoon kunt gebruiken ook. Geeft meldingen als er geluid of beweging is en we kunnen hem op de Google Home (staat naast de tv) streamen. Peuter is nu ruim 2,5 en gebruiken het nog steeds. Even kijken of ie al wakker is of, of hij niet aan het spelen ipv slapen is.

2 likes

Wij hebben voor alle drie een babyfoon, allemaal philips avent zonder camera. Wel steeds de opvolger ervan want die oude was dan niet meer te koop, dus ze hebben ook allemaal eigen kleur. Oudste 2 vallen ook in slaap bij het muziekje van de babyfoon en soms roept de oudste er door als er iets is. Wel handig dan komt ze niet naar beneden.

Wij hebbne dat stepje van decathlon, je moet er wel nog zo’n ding bij kopen waar ze op staan (kun je zelf de kleur kiezen). Prima stepje voor het geld, hebben hem sinds december dus hoe lang hij mee gaat geen idee. Vond het in de winkel niet echt schelen qua stevigheid tussen die 2 en zag ze al ruzie maken wie de step met lampjes mocht haha (we hadden al step voor de oudste).

2 likes

Ik heb zo’n ding, maar misschien 1x gebruikt. We hadden een wieg op wielen, dus die rolden we overal achter ons aan. De bank is niet groot genoeg om dat nestje op te leggen, we hebben geen box om hem in te leggen, je legt zo’n ding ook niet op de vloer, in ons bed hebben we wel eens geprobeerd maar ons bed is zo smal dat wij er dan allebei bijna uitvielen, dus uiteindelijk kwam het nergens van pas.
Terwijl het me wel heel chill leek om er in te liggen voor de baby.

3 likes

Ah top wij hebben ook die Philips Avent zonder camera en hij valt ook altijd met het muziekje in slaap.
Mijn vader wil graag iets nuttigs geven voor baby 2 en heel veel dingen kunnen hergebruikt dus daarom dat ik dacht misschien is dan een babyfoon wel een goed idee.

2 likes

Wij hebben die step met lichtjes. Hij wordt veel gebruikt en is nog steeds erg goed. Hij heeft hem inmiddels iets meer dan een jaar.

1 like

Ja, dat duurt hier een paar dagen en dan is het weer een ander geluid en dan komt het na een tijdje weer terug.

3 likes

Wij legden hem wel op de vloer haha, maar we hebben geen huisdieren. Maar ik vond het niet onmisbaar, ik zou het eerder als oplossing kopen als je kindje niet goed lijkt te slapen, en dan alvast eentje kiezen van tevoren want anders kies je sowieso de duurste in je kraamweek.

2 likes

Als je dat zou willen doen; graag! En jullie gaan dus naar zwemles neem ik aan? Hier is er wel baby/peuterzwemmen; maar dat zijn losse lessen dus geen opbouw met certificaten ofzo. Wel leuk en wil ik vaker doen. Dat zal ook wel helpen.

1 like

Wij hadden er geen en ook niet gemist. Onze baby sliep soms op het Voedingskussen (zo’n stevige van doomoo) met een verschoningskussenhoes eromheen (wij zaten we dan altijd bij). Dat hielp qua geborgenheid genoeg.

2 likes