Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik ben alleen bekend met de chicco next to me. En ik vind het een fijn ding. Baby heeft er lang in geslapen.

3 likes

Ik heb een Joie Roomie Glide, in de winkel vond ik het systeem om de zijwand naar beneden te schuiven daarvan het meest soepel/intuïtief. Heb ‘m toen op Marktplaats gekocht en bevalt nog steeds goed!

2 likes

Ik heb een bednest die is wel echt takkeduur, maar wat ik fijn vind is dat je m kan verstellen op elke hoogte die je maar wil en ook schuin kan zetten. Daar zou ik wel op letten bij de aanschaf want dat zullen wel meer cosleepers kunnen.

1 like

Ik had chicco next to me en die is wel echt een aanrader. Ook net iets groter dus je baby kan er ook langer in (mijn baby tot 9 maanden en zij is erg lang).
Makkelijk in elkaar, hoogteverschil mogelijk, ook makkelijk te verplaatsen, pootjes klappen in zodat hij naast ieder bed kan.
Zo fijn dat ik nu de next to me forever heb (die kan tot 22kg/4 jaar, en ook als losstaand ledikant) :laughing:

4 likes

Bij mij kan het wel gewoon
 Het kan wel maar aan 1 kant.

2 likes

Wij hebben deze via marktplaats gekocht, en idd heel blij mee! Hij kan bij ons ook zo half ja.

1 like

Bednest is volgens mij ook te huren (dacht iets van tinylibrary) @1207

2 likes

Wij hadden bij de eerste de bednest, heel fijn vond ik die, vooral bij een hoger bed. Maar ik vond wel dat ie snel wat krap werd.
Bij de tweede hadden we de Snuzzpod, die is qua systeem hetzelfde (zijkant kan makkelijk naar beneden, kan ook schuin vastgezet worden) en net wat ruimer. Wel tevreden over!

3 likes

De rompers zijn uitgezonderd volgens mij! Maar die actie is wel regelmatig, zeker 2x per jaar, misschien wel vaker.

Rompers waren een aantal weken geleden 40% korting, ik zou nog even wachten

Annie M. G. Schmidt schreef over haar personage Floddertje “Dat ze nooit langer dan een half uur schoon kon blijven”.

Nou de jongste heeft Floddertje als spirit animal geloof ik
 Nu heeft ze een (dunne) permanent marker te pakken gekregen en een streep over haar gezicht getrokken :expressionless:

Tips hoe je dit het beste weg krijgt?

7 likes

Ik zoek een lichtgewicht autostoeltje (ivm deelauto) waarin het kind achteruit kijkt. Dat lijkt niet te bestaan? Ik heb nu de Nomad op het oog (dank @Ovenschaal !) maar daarin kijkt het kind vooruit.

1 like

Op een tafel schijn je het weg te kunnen krijgen met zonnebrand, misschien werkt dat op een gezicht ook wel?

1 like

Onze buurmeisjes van 3 en 4 zeiden al steeds dat ze met mijn zoontje wilden spelen, hij is 2,5. Wij hebben een binnentuin en het was wel lekker weer, dus ze konden eindelijk samen spelen. Maar opeens bedacht er eentje dat ze ‘binnen wilden spelen’ en had ik opeens 3 kinderen in ons appartement. Al het speelgoed was letterlijk binnen 2 minuten uit de kast getrokken en ze waren aan het tekenen op zijn tafeltje (?). Ik moet hier nog even aan wennen geloof ik :sweat_smile::sweat_smile: Nieuwe fase. Ben benieuwd hoe het gaat in de zomer, en of ze dan niet de hele tijd ons stukje tuin en ons huis in en uit lopen. Dat gaat waarschijnlijk sowieso gebeuren haha

6 likes

Ik heb het idee dat Isofix het vaak wat zwaarder maakt, dus misschien kun je kijken naar systemen die je alleen met gordel vastzet?

1 like

Ja maar dan word het omzetten wel juist irritanter vind ik. Heb sneller mijn isofix base + stoel opnieuw in de auto gezet dan mijn vriend die nomad stoel in de gordel (die mijn kind altijd weer losklikt)

2 likes

Dentinox

4 likes

@Calypso , idd Dentinox. Ik vond het best spannend om te geven, maar dochter vond het zo fijn dat ze automatisch haar lipje naar beneden en tong naar binnen deed wanneer ik met het wattenstaafje aan kwam zetten :sweat_smile: Toen het echt erg was combineerde ik het met paracetamol.

4 likes

Ik vind 30% korting wel een goede deal. Paar jaar geleden hadden ze wel eens 2+1 of 3+2. Maar dat is er sinds Corona volgens mij niet meer. Denk dat dit of die 40% de beste deal is die je kan krijgen. Ik vind Hema rompers wel echt de fijnste. Zeker die bamboo voor newborns, zacht stofje en gaan lang mee.

5 likes

Heeft iemand nog tips voor leuk (klein) buiten speelgoed voor 3 jaar? We willen sowieso kijken voor een houten huisje. En hebben net 2e hands een skippy dier opgepikt. Staat ook al een zandbak. Maar wil nog wat andere losse dingen, geen grote, waar ze mee (zelfstandig) kan spelen van de zomer. Eventueel en liefst dingen die gewoon buiten kunnen blijven onder een afdakje ofzo. Struin al weken marktplaats af maar heb wat inspiratie nodig :blush: