Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij spelen het al sinds de 2e verjaardag. Heel leuk cadeau!

1 like

Wij kregen het toen mijn zoontje 3 werd, maar pas toen hij al bijna 4 werd begon hij het echt leuk te vinden. Maar bij een vriendin van mij was haar dochter er met 3 al helemaal fan van. Verschilt dus een beetje per kind denk ik. (ik heb sowieso een nogal eigenwijs exemplaar in huis dat wat moeite heeft met spelregels :crazy_face:)

2 likes

Oh dat klinkt wel heel leuk idd! Ga ik onthouden!

3 likes

Haha hoeveel mensen gaan iets geven dan :rofl:.

Maar kan je niet anders gewoon cadeaubonnen vragen voor speelgoedwinkels of kledingzaken en dan kan je altijd later nog wat halen.

Oefff derde trimester en meteen m’n bekken in de prak. Welk zwangerschapskussen raden jullie aan voor tussen je benen in bed? Ik zag er laatst eentje bij een vriendin maar die leek zo slap/niet dik? Heb nu een ingewikkelde constructie van een grote Takkie knuffel en kussentje van de bank maar dat blijft natuurlijk niet zitten.

2 likes

Moet ook niet zo dik zijn, klein kussentje is prima.
Maar beter ga je naar een bekkenfysio dan krijg je meteen wat goede oefeningen.

Yes heb een intake staan deze week, gelukkig! Hoop echt dat het zal helpen want ik raak een beetje in paniek van het idee om nog een paar maanden zo’n pijn te hebben.
Maar de kussenconstructie bood wat verlichting voor nu dus leek zo’n rol me wel chill voor in bed. Zal het woensdag ook wel even aan de fysio vragen inderdaad.

3 likes

M’n baby doet echt alleen maar hazenslaapjes overdag. Het lukt hem steeds niet om zichzelf weer in slaap te krijgen als hij wakker wordt. White noise doet niet zoveel, speentje wilt hij ook niet. Op welk moment ga je dan naar hem toe om te troosten? Als hij hard huilt of daarvoor al? :sweat_smile:

Bij ons doen dan meerdere mensen/huishoudens gewoon bijdragen aan 1 groter cadeau. Je kan dat ook zelf voorstellen als je de hoeveelheid cadeautjes wat wilt beperken.

Bij onze oudste delen de juffen digitaal wat zij gedaan hebben op school, ook bijv. een viering of een uitje. Het lijkt mij leuk om dat voor hem op te slaan aangezien dat natuurlijk over een paar jaar niet meer terug te vinden is. Ik heb het nu opgeslagen per kwartaal per schooljaar. Het lijkt mij leuk om dit bijv. af te drukken zodat ie een soort schoolmap/boek heeft. Een echt fotoboek laten maken lijkt mij dan weer niet handig aangezien de foto’s niet altijd even scherp zijn.

Heeft er iemand anders ervaring of een idee hierover?

1 like

Ik gebruik de billiesbox doekjes (en een paar zelfgemaakte van een oude handdoek ofzo) met een billenspray. Die maak ik zelf van water en een scheutje calendula-olie van Weleda. Ik maak het doekje trouwens nat en spray niet op de billen. Het op voorhand natmaken van de cheeky wipes was ook wat mij tegenhield, leek me veel te veel gedoe. Zo werkt het prima!

2 likes

Het is voor ons alweer even geleden, maar volgens mij maakten wij die doosjes inderdaad wel langer van tevoren klaar. Nu ik erover nadenk kan ik me wel voorstellen dat het misschien niet zo goed is voor die doekjes om langere tijd in een gesloten doos te zitten, maar in het gebruik hebben wij daar eigenlijk nooit iets van gemerkt.

2 likes

Ik doe net als @Feather. Ik heb een hervulbare sprayflacon (kun je gewoon kopen bij kruidvat of Hema) met zelfgemaakte billenspray. Dat maak ik met Kamillethee, babyzeep en huidolie. Ik spray het direct op zijn billen en dan neem ik het af met een doekje. Ik heb de doekjes van billenboetiek.
Bij poep vind ik het fijn om eerst de ergste poep af te halen met gewoon wc papier. Dat werkt echt veel beter dan natte doekjes.

2 likes

Bij ons op school gebruiken we Parro en die heeft intern een optie om het af te laten drukken. Hebben ze ook toevallig zoiets?

Anders zou ik het elke week of elke paar weken bijhouden in een digitaal programma als Canva/word of fotoboek. Om het achteraf te doen valt vaak tegen.

ik heb billiesbox doekjes maar gebruik ze op de cheeky wipes manier.
Een paar doekjes in een bakje, plens water erover en het staat klaar voor gebruik. Overige doekjes liggen droog in de la voor het grijpen.

In het begin maakte ik de doekjes met kokosolie en kamille maar gewoon water werkt net zo goed.

1 like

Ik maak ze nooit van te voren nat. Ik heb naast de droge doekjes een bakje met water staan.

2 likes

Onze school gebruikt Social Schools. Volgens mij kan dat daar niet of ik heb het over het hoofd gezien.

Anders zijn die andere opties een goed idee.

Hahaah ik maakte die doekjes in het begin ook met kokosolie :joy:. Ben nu al blij als ik ze überhaupt maak terwijl het echt een minuut werk is inclusief lopen van de ene naar de andere kamer. Ik maak het meestal voor 2 dagen @gatta want daarna vind ik toch dat die natte doekjes wat muf gaan ruiken. Naar oude natte handdoek?

2 likes

Dankje voor je uitgebreide reactie en fijn ook om te lezen dat het bij jullie ook nog niet lukt om het tweede slaapje eraan vast te hebben. Als ik dan google kan elke baby waar je dan over leest al perfect slapen natuurlijk dus dan voelt het toch fijn een beetje die herkenning. Hier slaapt hij soms 40 minuten maar soms ook 20. Ga morgen eens nog meer opletten wat hij nodig heeft als hij wakker wordt!

Volgens mij is dit een you hate it or you love it ding maar ik heb sinds twee weken de lavendel- pedaal emmer zakken van de Lidl ontdekt voor in de luier emmer en WAT een verschil!! Wij hebben dus die veels te dure Diaper Champ ( wat een onzin dat dat ding geurloos is) al 5 jaar lang voor alle kinderen, maar nu pas bij de laatste hebben we eindelijk ontdekt wat werkt: de lavendel zakjes van de Lidl. :sweat_smile:

( voelt een beetje suf deze post na al die super duurzame wasbare doekjes - tips hierboven,🫢 maar voor alle nietzoduurzame ouders/ verzorgers zoals ik dus deze tip)

8 likes