Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij komen nu net een beetje ‘uit’ deze fase (net drie geworden) gezien ze de meeste dingen nu ook echt kan en het niet eindeloos duurt. Bij mij hielp het duidelijke grenzen aan te geven, bijv in de ochtend, dat ze best zelf mag aankleden maar over 5 minuten gaan we naar beneden. Als je dan nog niet aangekleed bent help ik je. Plus voor mijzelf de acceptatie dat de boze emotie en frustratie er eenmaal bij hoort. En ook te zeggen: dat ze best boos mag zijn omdat ze het zelf wil doen. En dat mama op tijd op werk moet zijn dus ik help je nu omdat het niet gelukt is.

Of dingen die je zelf al gedaan hebt en niet meer kunnen ‘ik zie dat je boos bent dat ik geroerd heb. Morgen mag je het zelf doen’. Ik stond er ook niet te lang bij stil en ging gewoon doe naar het volgende. Soms dan was ze zo boos dat ze dan niet had gegeten en we toch weg moeten, helaas pindakaas.

En soms hielp het om bijna iets wat ze ze niet zelf kon/mocht doen, dan de optie te bieden iets anders (wat minder tijd kost, of wat ze kan) dan wel zelf te doen. Zoals zo meteen uitkiezen welke schoenen je aan mag (en ik trek ze aan bij je) of wil je deze of deze jas? Ik doe de rits voor je dicht. Het gaat vaak niet om exact hetgeen waar ze boos over worden, maar omdat ze bepaalde controle willen over hun ritueel en zelf keuzes kunnen maken. Een andere keuze bieden (die je al voor geselecteerd hebt) geeft toch het gevoel dat ze invloed hebben.

4 likes

laat je me weten als je het antwoord gevonden hebt? haha

@HoningDrop goede tips wel, nog beter de verwachtingen duidelijk maken. daar kan ik wel wat mee. bedankt!

2 likes

Mijn kind heeft het soms nog wel. Ik vraag dan bijvoorbeeld zal ik het doen of doe jij het? Of al voorbereiden van ik doe/pak dit en dan mag jij zus/zo doen.
Met kleding pak ik vaak 2 truien en dan mag hij kiezen en soms kiest hij alsnog wel iets anders, maar het helpt wel.

Sinds een week of 3 voed ik niet meer 's nachts. Als ze wakker werd, stuurde ik mijn man eropaf en eigenlijk ging ze dan net zo lief weer verder slapen. Ze slaapt nu ineens door :clap:(heel soms wordt ze 1x wakker) en ben overdag ook niet meer gaan voeden inderdaad.

1 like

Heeft iemand hier een gouden tip tegen waterwratjes?
Ze heeft 1 dikke op haar bil zitten. Al contact gehad met de HA en die zegt afwachten. Weghalen zou pijnlijker zijn. Maar het is echt een vies ding geworden :see_no_evil: Op de rand van haar ondergoed, dus begint ook te irriteren nu.
Na een rondje Google smeren we er nu een aantal dagen sudocreme op, maar of dat nou echt helpt…

Edit; ze heeft er meerdere, maar die ene dikke op haar bil is echt een ergernis. Hij is wel bijna een cm in doorsnede denk ik.

1 like

Mijn dochter heeft er meerdere gehad, begon geloof ik rond 2,5 en nu ze 4 is zijn ze helemaal weg. We hebben er niks aan gedaan. Op den duur lieten ze vanzelf los.

1 like

Een mooie pleister erop zodat het minder schuurt? Die dingen worden zo raar vies voordat ze verdwijnen.

2 likes

Ja dat doen we nu ook. Dat wilde ze eerst niet, maar heb maar gezegd dat het van de dokter moet haha.
Hoop ook dat deze in zn laatste stadium zit, hij zit er ook al meer dan een jaar.

1 like

Ik denk dat het hier wel gaat lukken, want hij speelt ook veel in de speeltuin met zand bij de waterbaan en stopt dan ook niks in zijn mond. Ik vind dat het spullen in de mond stoppen nu sowieso snel minder wordt, maar het zal idd per kind verschillen.

2 likes

Ali

1 like

Heeft iemand nog tips voor een leuk huisje/appartement met kinderen in de Algarve? we vliegen op Faro.

1 like

Misschien beetje tmi maar ik heb bij deze zwangerschap dus vette last van van vaginale schimmelinfecties. Zit nu in derde trimester en het is sinds gisteren weer heel hevig. Ik heb canesten gekregen om 6 dagen in te brengen voor het slapen gaan en ben er gisteravond mee begonnen maar nu nog geen verbetering. Ik word ondertussen helemaal gek van de jeuk :sob:. Iemand nog tips wat ik hier aan doen?

Weet iemand of er toiletten aanwezig zijn bij babypark en prenatal (Heerlen)? Wil zo graag gaan shoppen maar moet zo ongeveer om het kwartier plassen :sweat_smile:

Ja allebei!!

8 likes

Welk model? Ik denk het wel. Wij gebruiken hem met de Day 3

2 likes

Hier nog iemand die daar last van heeft! Hele zwangerschap en kom er gewoon niet langer dan 1,5 week vanaf. Als ik teveel last heb, werkt even de koude douche kop er op het best. En ook de buitenkant smeren met de crème.

Baby heeft echt hele droge wangetjes en heb wel wat crèmes geprobeerd wat we hier hebben maar die werken niet echt. Iemand een goede tip?

1 like

De douchekop op z’n koudst en hardst erop was het enige wat hier hielp.

Ik smeer graag deze van Dr Leenarts. Eigenlijk is het gewoon een soort vaseline, maar dan net iets fijner :stuck_out_tongue: (nu trouwens met 25% korting bij Kruidvat!)
Bepanten werkt bij ons niet zo goed, Lipikar nog niet gebruikt.

image

3 likes

Bedankt @Superkonijn @Feather en @Kaasvlinder :smiling_face_with_three_hearts: ik ga even kijken welke beste voor onze baby werkt!

3 likes