Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik hoop dat dit de juiste plek is om het te vragen. Ik heb volgende week een babyshower (echt kill me now :yawning_face: maar het is voor een goede vriendin, dus soit).

En ik heb zelf geen kinderen en heb er de ballen verstand van. Wat is nou echt een leuk cadeautje om te geven? Rompertjes, hydrofiele doeken en houten speelgoed krijgt ze denk ik al genoeg.

Ik dacht misschien iets voor de moeder zelf? Maar dan wel iets wat je fysiek kunt geven (dus niet een massage ofzo) omdat ze niet in NL woont dus dat is wat lastiger.

Is er iets wat jullie graag zouden hebben gekregen tijdens je zwangerschap? Het budget is ongeveer € 40.

1 like

Ik kreeg van een collega regenlaarsjes voor als ze wat ouder was, vond ik ook heel origineel.

3 likes

Ik was heel blij met tegoedbonnen om eten af te halen, wolvilten slofjes en een white noise knuffel (geeft geruststellende geluidjes/slaapliedjes)

3 likes

Ik woon zelf niet in NL en zou wel blij zijn met Nederlandstalige boekjes. De rest kan je allemaal ook in het buitenland wel krijgen.

6 likes

Thanks voor de tips!

Ik ga denk inderdaad Nederlandstalige boekjes halen @SissyThatWalk, super goed idee aangezien ze inderdaad niet in NL woont en ze het misschien toch leuk vindt om haar kindje later wat Nederlands bij te brengen :smile:

4 likes

Iemand een leuk idee voor spelletjes voor een kind van 8? Wil wat meer leuke spellen gaan spelen zodat ze minder op haar iPad zit

1 like

Wij hebben voor vrienden die in het buitenland wonen een mooi 1e woordjes boek gekocht. Met dikke pagina’s ect, werd ook gewaardeerd.

1 like

Ik zag 2 beren woordjes leren vind ik daarvoor altijd heel leuk @Felony Mooie dikke pagina’s, leuke tekeningen en veel variatie in de woorden.

1 like

Wij hadden deze laatst van de bieb, vind ik ook een leuke! Mooie illustraties en hij vouwt helemaal uit tot 2 meter.

2 likes

@ixxi @Ovenschaal zulke boeken zijn perfect ja! Hier kan ik wel wat mee. Ga morgen even bij de boekhandel kijken :grin:

Kinderboekenmuseum?

3 likes

Ik speel met mijn kind van 7 veel beverbende, yahtzee, uno en cluedo junior

3 likes

Vlotte geesten, speed cups, qwixx, regenwormen, qwirkle, 7ate9, skip-bo, isis&osiris.

2 likes

Maritiem Museum of Villa Zebra.

3 likes

Almere jungle is ook leuk!

2 likes

Wij willen graag een trampoline in de tuin, maar twijfelen over de maat. Voor degenen die een trampoline in de tuin hebben: hoe groot is hij en ben je tevreden met de maat? We hebben drie (nog kleine) kinderen, maar willen er wel een tijdje mee kunnen doen.

1 like

Ik vind het Spoorwegmuseum ook heel leuk. Ik heb wel een peuter die graag wegrent maar als jouw kleuter dat niet meer doet dan kan het prima met twee kinderen in je eentje. Ik denk dat een draagzak wel handig is want soms moet je een trap op om bijvoorbeeld in de trein te komen. Maar het is wel ‘gemaakt’ voor kinderwagens ook.

2 likes

Wij hebben een ronde van 330cm. 2 kinderen die er nu gebruik van maken maar straks ook 3. Kunnen er leuk met zn allen (kids + wij) op springen nu.

2 likes

Wij hebben een ronde met een diameter van 366cm voor 2 kleuters. Zou echt niet kleiner moeten zijn, zeker niet als ze groter zijn straks.

2 likes

Oh, ik vind 305 cm juist ook prima te doen met 2 kinderen, als je qua ruimte of budget niet groter kan @Spatel Kleiner zou ik niet aanraden, want met 244 cm is het bijna niet verantwoord om 2 kinderen tegelijk erop te laten springen omdat ze dan heel snel in elkaars vaarwater komen

2 likes