Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja klopt wij gaan elke zaterdag baby/peuterzwemmen. Een blok is elke keer 20 lessen en daarna krijgen ze dan een certificaat. Wij zijn met tien weken begonnen en ben er nog elke dag blij mee. E. is dol op water en kan zichzelf al best goed redden. Hij gaat trouwens ook met veel plezier van een glijbaantje het water in. Als die er staat bij een les krijg ik hem er bijna niet weg.

foto's

6 likes

Hd Parque Cristobal vonden wij erg geslaagd

1 like

Hmm wel weer een andere prijsklasse haha.

1 like

Schrik soms echt van haar, dan denk ik oh god er is iets ergs aan de hand. Zit ze daar gewoon te lachen en kei hard een gilletje te laten

2 likes

Ik heb hem toen bij de action vandaan en na 2 jaar is hij nog steeds helemaal goed! Dus je kan ook daar op wachten. Ik dacht dat hij toen €25 was

3 likes

Too true :sweat_smile:

2 likes

Slapen in babynestjes wordt niet afgeraden omdat ze erin kunnen stikken, maar vanwege rebreathing, het ongemerkt terug inademen van uitgeademde lucht zonder verse zuurstof.
Blijft een keuze die ieder voor zich moet maken maar met stikken heeft het niet te maken.

9 likes

Oh, dat wist ik niet! Snap nu ook beter waarom de co-sleeper dan van dat gaas heeft.

1 like

Ja hier gilt ze ook echt heel hard en soms kunnen we niet meer samen praten want ze gilt erdoor heen. Ze deed het een tijdje terug en toen even niet en nu weer ineens veel. (Ik gok dat het met 5 mnd begon en nu met 7 mnd weer veel )
Wat wel schattig is is dat ze nu soort van gapen of zuchten gaat nadoen. Die zit ze hele tijd zo te zuchten van Aaaah ooohh eeehh.

4 likes

De Bolt app inderdaad! Ik heb ‘m ook, ideaal! Meerdere favo filmpjes offline gemaakt. Ook fijn voor je eigen data verbruik voor bijv. een lange auto rit.

2 likes

Wij hebben die step al bijna 2 jaar in gebruik en wordt heel veel mee gereden, doet het prima! Ziet er ook nog heel goed uit.

Mijn dochter heeft er eentje van de action en die gaat wel harder. Hoeft van mij niet persee, maar volgens mijn oudste, met de decatlon step, wel.

1 like

Ah gelukkig! Bij ons is het soms ook zo erg dat wij elkaar niet kunnen verstaan. We fluisteren nu veel en dat geluid vindt ze ook interessant. Soms lijkt het of ze ook wel wil fluisteren🤣, maar dat is voor korte duur

dit wist ik ook niet precies, wel dat het met slecht ademen te maken had
denk dat dat als we er een gaan kopen ik voor zo’n doomoo zou gaan, zou doodsbang zijn dat er net wel iets bij ons gebeurt met een andere denk ik

Bijvoorbeeld matrasjes of toppers van aerosleep zijn niet extra veilig, ookal claimen die van wel. De doomoo blijft een babynestje en dat het extra ademend is, is misleidend. Rebreathing is dan ook een risico.

7 likes

Een slaapplekje in de woonkamer is in het begin heel fijn. Mijn oudste sliep in de box of de kinderwagenbak(= ook risico op rebreathing). Bij de jongste wilden we de grote box niet direct in de woonkamer en hebben een wiegje in de woonkamer neergezet. Dat had ik met terugwerkende kracht bij de oudste ook willen hebben. Rustige en veilige slaapplekje die niet teveel ruimte inneemt en makkelijk te verplaatsen (Door het huis maar ook bijvoorbeeld de tuin in en meegenomen op vakantie)

1 like

Klopt, dit deden wij ook. Hij lag ook alleen maar beneden. Vond het heerlijk beneden, in de box of op de bank. We namen hem ook mee op visite, makkelijk slaapplekje.

1 like

Wat voor verf gebruiken jullie om met je dreumes/peuters te knutselen?

acrylverf van de action, niks fancies

2 likes

Ja wat @Sproetjes zegt klopt. Het is mooie marketing maar het risico is niet weg. Niks in het bedje waar het hoofdje tegen kan komen is het veiligste, anders erbij blijven en anders de afweging maken of er op een andere manier geslapen kan worden (of niet, sommige baby’s lukt het gewoon niet en je moet toch wat)

4 likes

@Sproetjes bedankt voor de toelichting, dat wordt dan denk ik toch maar weer een box neerzetten :frowning_face:
zou het te creepy vinden als ik het zo hoor

1 like