Iemand tips voor leuk speelgoed voor speelgoed voor een baby van 6 maanden?
Ik vond dit een grote hit omdat dit al geluid maakt als hij een klein beetje bewogen wordt. Er hoeven geen knopjes voor ingedrukt worden.
Favorieten van onze baby (bijna 7 maanden) momenteel: oball met rammeltjes (zowel de kleine als zon grote met regenmaket in het midden), bijtring van nuby (die driehoek met van alles eraan), freddie de vuurvlieg, die raket van amazon die hier laatst veelvoudig werd gedeeld, nog steeds die ezel met spiegeltje en rammeltje in de voeten van playgro en de ballen/roller van Plan Toys. Daar zit een spiegel/rammelding/iets zachts in en die rollen weg en dan gaat hij er achteraan (wat nog vooral achteruit/tijgerend is maar hij probeert het wel soms met wat frustratie en soms heel trots dat het lukt). Oh en van die loopy link dingen.
@Ovenschaal ohja goede die hebben wij ook, maar staan nu toevallig niet in de speelhoek dus ga die er weer bij pakken voor hem.
Edit:
@Sugarbear Ja, die driehoek van Nuby die @Suikerklontje aanraadt! En de sleutelbos. Bij kruidvat is nu 2de voor de helft van Nuby geloof ik. En heb je sophie de giraf al of een van de andere bijtspeeltjes daarvan? Wij hebben er 4 en die zijn allemaal populair, ook nu met 11 maanden nog.
Sowieso bijtspeeltjes, rond 6 maanden komen ook de eerste tandjes. Die koffiebeker heb ik ook, maar die vond ze pas een paar maanden later echt interessant n
Ja idd alles wat in de mond kan is eigenlijk wel een instant hit. En alles wat rammelt en rolt.
Bedenk me nu dat ik die Dromedaris van Sophie ook nog op een plankje op zn kamer heb staan , tijd om die eraf te halen.
Oh ja, een regenmaker (of hoe heet zoiets) was hier ook wel een succes, alleen uitkijken dat ze zichzelf er niet mee slaat.
Ik heb er een van Hape/Baby Einstein, die hebben sowieso ook wel heel fijn en mooi houten spul.
Ja die hebben wij ook inderdaad (ook van hape volgens mij), maar kijkt hij nog niet echt naar om. En zn zussen gaan er lekker lomp mee om, dus die maar weer even opgeborgen nadat de een de ander ermee sloeg😂 die oball met regenmaker erin vindt hij wel al geweldig.
Wat een fijne tips!! Thanks allemaal, ik ga speelgoed shoppen
Heeft iemand ervaring met deze draagzak van Maveys? Het ziet er heel makkelijk en comfortabel uit, maar ik vraag me af of het ‘too good to be true’ is. Mijn kindje is nog niet geboren dus ik heb nog helemaal geen ervaring met een baby dragen.
Edit: geen reclame btw haha. Ik vraag me ook af of dit ergonomisch is, zoals veel andere draagopties adverteren. Tips voor betere/soortgelijke opties zijn welkom!
Dit ziet eruit als dropshipping en geen ergonomische houding, de knieën zitten onder de billen.
Voor een pasgeboren baby kun je beter kijken maar een rekbare doek of een newborn draagzak zoals de marsupi.
Totaal niet ergonomisch op de foto’s. Je kindje moet in een M/kikkerhouding zitten waarbij de knieen dus opgetrokken zijn als het ware. Ol deze foto’s bungelen de benen. Hier staat een duidelijk plaatje met het verschil Ergonomisch dragen – Vereniging van draagdoekconsulenten
Voor een newborn vind ik een stretchy draagdroek heel fijn (die van bykay vind ik fijn en zijn betaalbaar). Ziet er ingewikkeld uit, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het zo geknoopt. Er zijn ook draagzakken die geschikt zijn voor newborns, maar heb daar zelf geen ervaring mee. Nu bij de 3e nog steeds blij met onze little frog draagzak, maar daar zitten ze vanaf 62/68 pas goed in vind ik.
Duidelijk! @Discopony allebei heel erg bedankt voor de snelle reactie en tips! Ik ga jullie genoemde opties even opzoeken en er meer over lezen!
Marsupi vond ik heel erg fijn de eerste maanden.
Ik ben groot fan van de Ergobaby embrace vanaf de geboorte. Zachte, rekbare stof maar geen gedoe met knopen. Ik had een lange baby met een gemiddeld geboortegewicht en vanaf 4-5 weken heel veel in de draagzak gedaan, vond de Embrace ideaal (en betaalbaar via Vinted)
Ik vind het zo kwalijk dat dit soort dingen bestaan. Als je niet beter weet ziet dit er heel goed uit, maar je kunt bijvoorbeeld heupdysplasie hierdoor krijgen.
Niks tegen jou hoor, want dit kon je niet weten en dit lijkt een fijne en betaalbare optie. Maar dat ze het durven te verkopen, pff.
wij gaan dit weekend vliegen met transavia en ik moet het autostoeltje en de isofixbase mee in het ruim in zo’n grote rugzak.
ik probeer al sinds zaterdag (het was een last minute boeking) antwoord te krijgen op de vraag of dat onder normale ruimbagage valt en dus ook zodanig bijgeboekt moet worden (15kg voor 21eu)
ik krijg niemand te pakken via de chat, en de wachtrij aan de telefoon was 45min.
heeft iemand hier weleens gevlogen met transavia en met een autostoel in het ruim?
heb het maar gewoon als extra bagage bijgeboekt
ben wel benieuwd, ga 6 mnd zwanger alleen vliegen met mn dochter van 2.5, mn man staat ons op het vliegveld daar op te wachten
probeer het dus zo makkelijk mogelijk te maken en heb ook de gold parking geboekt op Eindhoven ipv de verste weg haha
ga maar zoveel mogelijk snacks en kleine speelgoedjes inslaan om die 2 uur door te komen
wij hadden het onderstel vd kinderwagen, de buggyzit van de kinderwagen, de isofix base en de autostoel allemaal in zo’n grote zak van Stokke gepropt (oké, mijn man) en dat telde als “de ruimbagage van het kind” en dan deelde ik mijn koffer met haar qua kleding. Je mag vaak een ruimbagage ding per persoon. Het kan ook nog schelen wie je op het vliegveld treft/hoe vol het vliegtuig al zit…
Het ging hier de afgelopen dagen over musea en ik kwam dit lijstje tegen.