Wat grappig want ik dacht juist dat ze het poepen eerder op een potje zouden doen, omdat dat zo ‘aangekondigd’ komt haha, maar rond 3 dus de meesten, misschien wachten we dan nog even op mooier weer zodat we hem inderdaad wat comfortabeler in zn onderbroekje rond kunnen laten lopen!
Aangezien we het toch al over poep en plas hebben, wanneer zijn jullie met de nachten zonder luier begonnen? Peuter van 3.5 is al half jaar overdag zindelijk, maar nacht nog niet geprobeerd. Hij heeft best veel last van nachtmerries, dus ik wilde er even mee wachten. Maarja wanneer begin je dan? Ik heb ook geen zin in een nat bed snachts hahaha!!
Hier vroeg ze vrij snel na het overdag zindelijk of ze s nachts ook zonder luier mocht. Ze had s ochtends altijd wel een volle luier dus ik twijfelde wel even maar wilde haar ook het vertrouwen geven. En ging eigenlijk gelijk goed. Denk sindsdien misschien 4 keer s nachts (ze is nu ong een jaar s nachts zindelijk) een ongelukje gehad.
Dat zie ik hier nog niet zitten. Ze waren beide net voorbij 2jr zindelijk, maar ze drinken beide ‘s nachts veel. En ze slapen met regelmaat in ons bed… als het dan nat is is het meteen een “groot probleem” haha.
Dus hier beide (2.5 en 4) nog een luier in de nacht en ook altijd bomvol bij de oudste en soms doorgelekt ook nog
Nee ik ben vergeten om een printscreen te maken, stom
Mijn zoon poept al sinds 1,5 jaar oud op het potje/wc. Sinds 2,5 jaar oud is hij ook plas zindelijk. We hebben rond zijn tweede verjaardag ook geprobeerd of hij zonder luier kon. Dat ging toen ook al best goed maar we moesten hem continu herinneren om naar de wc te gaan. Met 2,5 kon hij ook al beter zelf zijn broek omlaag doen. Werkte voor hem beter dat hij niet steeds hulp nodig had.
Wow dat is vroeg! Dat was ons denk ik niet gelukt haha
Thanks! Ik heb een dekentje gevonden met die print maar het is 'm niet.
Die ene keer dat een influencer eens niet deelt waar iets van is
Ja dat poepen ging eigenlijk vanzelf? We hebben hem een paar keer op het potje gezet en deed een van de eerste keren al een poep? Daarna gaf hij al heel snel zelf aan dat hij moest poepen.
Plassen heeft wel meer moeite gekost. Maar mijn man wilde het heel graag dus die heeft er veel tijd in gestoken. Ik had er niet zo’n zin want ik was hoogzwanger. Maar wel met resultaat gelukkig.
We gebruiken wel wasbare luiers, ze zeggen dat kinderen dan wel beter snappen wanneer ze moeten poepen en plassen.
Ik had ergens gelezen dat het tot een bepaalde leeftijd fysiek nog niet mogelijk is om plas de hele nacht op te houden, maar dat je het wel kon trainen door overdag meer te laten drinken zodat de blaas wat sneller opgerekt werd?
Ons zoontje is nu sinds 3 maanden zindelijk, hij was 2,5 toen we de luier af hebben gedaan. Daarvoor heeft het wel geholpen door alvast wat momenten in de routine op te nemen. Na het wakker worden op de wc/potje zetten, voor het slapen gaan, voordat we weggaan.
Ik heb me precies hetzelfde afgevraagd! Hij was echt heel tof. Ga met je mee zoeken
Mijn kinderen waren vroeg zindelijk overdag, ze waren ruim 2.
'S nachts zijn we pas een jaar later aan begonnen, met mijn dochter door eerst te laten plassen als we zelf gingen slapen maar wel nog een luierbroekje aan 's nachts. Elke ochtend geprezen als haar luier droog was en na een week droog ook zonder luier naar bed. Dat ging goed, maar als we probeerden het plassen rond 22.30 te skippen was het foute boel. Dus dat hebben we maandenlang nog gedaan. Tot we het een keer vergaten, er geen nat bed was en sindsdien gaat het dus prima.
Mijn zoon gaat helemaal door het lint als je hem wakker maakt of slapend op de wc zet, dus die heeft al die tijd gewoon met een luierbroekje geslapen. Tot hij ineens (hij was toen 3.5 ongeveer) aankondigde dat hij niet meer ging plassen 's nachts, en zijn luier inderdaad droog bleef. Dus dat ging eigenlijk vanzelf
Hahaha nice! Heb jij wel een printscreen gemaakt?
Niet exact wat je omschrijft, maar ik weet dat Dolfje Weerwolfje op die leeftijd bij veel kinderen een hit is. Is ook wel met fantasie en avontuurlijk. Al is dat qua niveau misschien nog net iets te hoog gegrepen.
De boeken van de waanzinnige boomhut zijn meer op eind groep 3 niveau, hebben ook veel plaatjes ter ondersteuning. Ik heb ze zelf niet gelezen maar zie er best wat kinderen mee, schijnt ook grappig te zijn. Misschien een idee als je niet kunt vinden wat je omschrijft.
Sorry had hem verwijderd omdat ik dacht dat het misschien wel wat veel herkenbare details waren.
Ik ga eens kijken naar de waanzinnige boomhut, dolfje ken ik indd. Bedankt!
Nee zo stom. Even de stories in de gaten houden.
Wat zijn hele fijne lepels voor dreumis? 15 maand
En is smart Max leuk/hit bij je eigen kindje? Heb nog wat cadeaubonnen
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar start/midden groep 3 gok ik uit de reactie van @parapluie ?
Maar misschien heb je geen fluit aan wat ik nu tip en zoek je compleet iets anders
Wij hebben deze, m3 gaat hier nu best wel soepel!
Bouwt leuk op, korte verhaaltjes.
Bekijk Hoera, ik leer lezen! 1ste leerjaar - groep 3 op: Hoera, ik leer lezen! 1ste leerjaar - groep 3 | Games | bol.com
Hehe niet zo handig mn bericht weg maar paraplui antwoordde net toen ik hem weg haalde. Maar ging over eigenzinnig punky meisje met vol getattoeerde ouders en daar zocht ik een leuk boek voor haar 7e verjaardag. Ik denk dat ik Papa Ink ga kopen!
Mijn dochter van net iets ouder dan anderhalf vindt het nu heel leuk inderdaad. Ze speelt er meer mee dan een half jaar geleden.