En het voordeel van de Stokke Tripp Trapp is dat je de stoel maar de losse onderdelen (zoals de babyset) heel goed tweedehands koopt/verkoopt.
Antiloppe hebben wij voor buiten, als er een extra kindje op bezoek is etc. Maar die poten…
En het voordeel van de Stokke Tripp Trapp is dat je de stoel maar de losse onderdelen (zoals de babyset) heel goed tweedehands koopt/verkoopt.
Antiloppe hebben wij voor buiten, als er een extra kindje op bezoek is etc. Maar die poten…
Ik heb de stokke ripoff van Hauck oid
Die is ook helemaal prima
Dankjewel voor jullie antwoorden! We hebben de Tripp Trapp op de verlanglijst gezet, maar voor nu nemen we genoegen met de IKEA Antilop met voetsteun via aparte site.
Hoe oud is je kleine? Hier zijn Het dienblad en de verkleiner ook heel prettig erbij. En ik had helemaal geen last van die poten! M’n man wel.
Zes maanden! Ja die stoelverkleiner en dienblad hebben we ook erbij genomen! Thanks voor de tip. Ja die poten zien er idd niet zo handig uit, maar denk wel dat ik ermee kan leven
Stokke Trip Trap kun je ook meestal voor een mooie prijs op marktplaats krijgen en is ook goed door te verkopen, mocht je hem later weer kwijt willen.
Wij hebben de Tripp Trapp aan tafel staan, maar ook een Antilop voor meenemen/buiten. En Tripp Trapp vind ik mooier en zal ergonomisch vast beter zijn, maar de Antilop is veel makkelijker schoon te houden vind ik, minder hoekjes en gleufjes en evt zo onder de douche schoon te spuiten…
Wij hebben ook helemaal geen last van de poten of we zijn het na al die jaren gewoon gewend kan ook haha.
Wij hebben de poten wel wit gespoten, zit er na ruim 4 jaar ook nog helemaal netjes op.
Gebruiken jullie bestek voor je kindje en zo ja welke en vanaf welke leeftijd?
Wij gebruikten altijd alleen lepeltje maar mijn baby heeft erg veel interesse in de vork. Ik gebruikte gebaksvorkje maar die is best scherp en vindt ze zelf ook lastig vasthouden.
Ik zag van die gedraaide lepels, zodat ze makkelijker naar de mond kunnen zonder dat het eraf valt, vinden jullie dat iets?
We voeren haar nu, of ze eet met haar handen.
Ik vind dat zelf eerlijk gezegd allemaal een beetje onzin. Die baby vorken zijn totaal niet scherp dus het prikken kunnen ze er niet mee oefenen. Vanaf het moment dat het kind met een vork kan eten, kan het ook leren om voorzichtig te doen.
Misschien kun je een gewoon kinderbestek nog bekijken, zit er qua scherpte nog een beetje tussenin.
Ik heb die van de kruidvat en van de prenatal. Die van de kruidvat heeft ronde vorkjes dus die gebruik ik ook weleens als extra lepel, dat vind ik handig. En verder prik ik er weleens wat op en dat kan ze dan zelf naar dr mond brengen. Das handig omdat ze soms d’r lepel lanceert.
Ze kan ze allebei goed zelf vasthouden.
Deze hebben wij: Bestek 18-delig, KALAS, gemengde kleuren - IKEA
En vanaf… maand of 8-9 denk ik? Gewoon er naast gelegd en gekeken of ze daar wat mee deden ipv met de handjes (kleintjes methode gedaan). Voor een jaar aten ze er wel mee beide zie ik op foto’s haha
Mijn ouders willen ons iets geven voor ons derde kindje. Nou is t ons derde meisje dus we hebben veruit het meeste al in huis. Nu hebben we bij de andere twee de maxi Cosi gewoon met de riem vast gemaakt. Ik vroeg me af of zo’n isofix base een toegevoegde waarde is in je auto en we die eventueel kunnen vragen. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit is ons laatste kindje dus we zouden het alleen voor deze keer gebruiken.
Of heeft iemand nog andere tips (tussen de 100 en 200 euro?)
Heeft iemand tips of eigen ervaringen?
M’n peuter van 2 jaar en 2 maanden wordt sinds 3 maanden ineens rond 05:30/06:00 wakker om de dag te starten. Voorheen was dit half 9 dus voor hem best een verschil. Hij doet sinds 11 maanden oud 1 dut op een dag van 12:30 tot 14:00/14:30 en gaat om 18:30/19:00u naar bed. Ik dacht eerst aan een slaapregressie rond z’n 2e jaar maar 3 maanden vind ik best lang?
Nu duurt het de laatste tijd lang en luid jammerend voor hij in slaap valt voor z’n middagdut, hierbij dacht ik ook aan die slaapregressie. Met het vroege wakker worden krijg ik het gevoel dat z’n middagdut niet meer nodig is, maar ik lees online zoveel dat een middagdut tot 3 jaar wordt aangeraden, ook dat dat voor ontwikkeling en ontprikkeling goed zou zijn.
Iemand dit ook rond deze leeftijd meegemaakt en wat heb jij toen gedaan?
Mijn zoontje slaapt nu van ongeveer 19.30/20.00 tot 6.00/7.00 en dan een dutje van maximaal anderhalf uur. Dat komt dus ongeveer uit op 12 uur per etmaal zoals @Ovenschaal ook zegt. Ik vind de latere bedtijd zelf ook fijn want dan kunnen we makkelijker samen eten. Het dutje is tegenwoordig ook wat later, zo rond 13.30 of 14.00.
Ik zou inderdaad kijken wat voor jullie het beste werkt, maar ik denk ook dat hij gewoon minder slaap nodig heeft. Ik zou er een beetje mee gaan spelen om te kijken wat lukt!
Ik lees mee. Wij mogen van mijn schoonouders ook nog iets uitkiezen voor onze 2e dochter.
Bij de eerste zijn we gegaan voor een draagzak, maar nu weet ik het echt niet.
Ja super fijn vinden wij zo’n basis, zeker als je de auto veel gebruikt. Gordel krijg je ook wel handigheid in natuurlijk maar dit is nog net wat sneller/makkelijker.
Wat ik bij de 2e en 3e ook een fijn groter cadeau vond was een fotoshoot in de newbornperiode, zodat we echt foto’s van ons als gezin samen hebben.
Een isofix is wel heel handig en werkt gewoon veel sneller. Qua veiligheid hoeft het niet uit te maken mits je het met gordel correct installeert. Misschien overbodige informatie, maar er is geen universele isofix base, dus dat moet je wel uitzoeken van tevoren .
We hebben in de ene auto isofix en de andere auto niet. Vind isofix veel fijner. Ook eens met @Ovenschaal zon wieg is ook heerlijk om te krijgen.
Ik had dit moeten kopen bij de eerste en de tweede :’)