Voor degene met ervaring met strijkkralen: voor een 4e verjaardag zouden jullie dan voor de maxivariant of voor de gewone gaan?
Ik wist niet eens dat er een maxivariant was Wij hebben al een tijd de gewone kralen en die vergen wel wat hulp, maar denk dat ik voor een 4-jarige niet meer de maxi zou nemen
Ik ook niet haha, tot ik ze net op haar digitale lijstje ging zetten en die bij het intypen van strijkkralen naar voren kwamen als optie
Gewone. Kan prima met 4 jaar
Ik las dit laatst ook in een ander topic, maar jij hebt dus ook drama met een peuter/kleuter (?) met eten?
Hier dus ook en word er soms moedeloos van. Al die tips ook die je leest, maar hier wil hij bij het avondeten gewoon NIKS proberen. Hij wordt hysterisch. Dus geen één tip werkt haha. Hoe ga jij er nu mee om als ik vragen mag?
Gewone. Hier heeft ze voor de 4e ook gewone strijkkralen gekregen en lukt prima.
Het ligt 'm eigenlijk echt in gewoon loslaten (wel lastig natuurlijk voor sommige) en consequent zijn. Dus eet hij niet prima, gewoon negeren (niet pushen), ook niet steeds de nadruk leggen op dat hij te weinig eet. En altijd gewoon yoghurt na of tijdens avondeten. Dan is een toetje ook geen beloning of geen toetje een straf. Hier gaf ik mijn dochter trouwens gerust om 17u nog wat fruit of een cracker als ze er om vroeg, ookal gingen we bijna eten. Ook dat helpt juist ipv nee zeggen ‘want we gaan zo eten’. Mijn vriend had ook wat moeite om het los te laten. Het is wel een lange fase.
Die van ons eet extreem slecht thuis. Hij was zelfs afgevallen waardoor we nu bij een diëtist en kinderarts lopen. Ik heb helaas geen quick fix voor je, maar wat hier lijkt te helpen: smiddags warm eten (doet ie ook op de opvang), om 16:00 brood zoveel hij wil en we gooien overal olie of boter doorheen. Dan maakt het weinig uit als hij savonds niks wil eten.
Verder gewoon eten aan blijven bieden en samen eten plus niet focussen op of er gegeten wordt. Soms duwt hij zijn bord meermaals weg, om als het koud is/wij bijna uitgegeten toch wat hapjes te nemen, dus heb ook veel geduld en laat het eten binnen handbereik staan. Als er 1 of 2 dingen zijn die hij wel graag eet, dan kan je dat plus iets nieuws aanbieden (Bv een paar frietjes en wat pasta). Zo kan je het menu een beetje uitbreiden.
Die van ons eet een stuk beter als er kindjes in de buurt zijn, dus op de opvang eet hij goed en nu proberen we eens per week ook een vriendinnetje of neefje uit te nodigen om te komen eten (met de ouders). Ik weet niet of het de sociale druk van andere kinderen is of dat wij ook oprecht wat meer gefocust zijn op andere dingen dan of er gegeten wordt.
Hopelijk gaat het snel weer wat beter met eten!
Weet iemand of deze bekleding er af kan? M’n dochter heeft er net in geplast en ik ben morgen hulpouder, moet een paar kindjes meenemen naar de boerderij dus wil het schoon hebben.
Het lijkt erop alsof het niet in de was kan. Hoe kan ik het goed schoonmaken? Heb geen stoomreiniger ofzo.
Er waren hier mensen op zoek naar een waterdicht speelkleed toch?
Hema heeft er nu ook 1 met andere print, waar geen boerderijdieren en waterdieren door elkaar staan
Geen idee waarom deze dan 35 euro moet kosten btw
Ik heb zelf trouwens wel die andere van Hema gekocht, ik ga wel lekker op die fusion-beestenboel
Hier ook een opstandige peuter. 3,5 jaar en bed tijd is een enorme strijd. Op het moment weigert ze haar pyama aan te doen en krijgen we het fysiek gewoon niet voor elkaar, want ze werkt tegen en willen haar geen pijn doen. Krijsen, op de grond liggen, echt zo vermoeiend. Geen idee waarom ook, routine is hetzelfde als altijd. Werken met een timer, toverspreuken voor enge dromen en nachtlampjes.
Ik zou azijn met water sprayen dat neutraliseert de geur en na een kwartier baking soda erop, dat absorbeert vocht en dat dan weer stofzuigen na een paar uur… succes
Dat bordje ‘for scale’ . Ook leuk deze!
Wij doen een beetje hetzelfde als wat @anon3219017 doet. Het is hier dus ook elke avond krijsen en hysterisch worden op het moment dat we zeggen dat ze aan tafel moeten komen om te eten. Vandaag aten we iets waar ook feta in zat. Dit vindt ze mega lekker. Maar het is eerst een kwartier hysterisch zijn. Bordje wegduwen en huilen, huilen, huilen. Ze wil soms wel wat eten als ze bij mij op schoot zit. Maar daar wil ik ook niet altijd aan toegeven. Ik vind het zelf ook lastig hoor maar wij negeren het ook vaak en leggen de focus op haar zus die wel goed eet. Om het avondeten door het gekrijs van de peuter toch nog voor haar een beetje ok te houden😅. Ze krijgen beiden een toetje/yoghurt omdat wij dat ook niet als straf/beloning willen inzetten. Ik hoop dat dit gewoon uitzingen is en dat het binnenkort weer beter wordt. Lijkt nu met de dag alleen maar erger te worden. Morgen eten we haar voormalig lievelingseten. Heeeeeeeeel benieuwd hoe dat gaat.
Misschien een gekke vraag hoor, maar doen jullie ook bewust dingen met je peuter (die van mij is bijna 3) waar hij/zij niet zo sterk in is? Of die hij/zij niet leuk vindt?
Mijn kind kan bijvoorbeeld echt niet puzzelen. Zelfs 4 stukjes lukt nog niet. Volgens mijn moeder legde ik op deze leeftijd al zo’n 24 stukjes in elkaar. Ik twijfel of ik dit dan extra moet stimuleren/oefenen of dat dat later wel komt? En ligt de grens dan tot wanneer ze het nog wel leuk vindt of laten jullie je kinderen ook weleens spelactiviteiten ondernemen die ze zelf nooit (zouden) kiezen?
Ik moet zeggen dat, als het op spelen aankomt, we eigenlijk alleen dingen doen die zij leuk vind. Dit is niet perse een bewust ding ofzo. Maar ik denk dat als je je kindje iets laat doen wat hij of zij eigenlijk helemaal niet leukp vindt, dit de ontwikkeling ook niet ten goede doet. Heb je al geprobeerd om samen een puzzel uit te zoeken? Misschien dat als hij/zij zelf een puzzel heeft uitgezocht, de interesse er naar ook groter is. Ik weet niet of je een tablet hebt, maar anders kan je misschien proberen om daar een puzzel spel op te downloaden om zo toch een beetje het idee van puzzelen te hebben?
Ik heb 'm gevonden! Het is deken van Koeka met appeltjes.
Oh ja ze vindt puzzelen dus wel heel erg leuk! Dus niet zo’n goed voorbeeld wellicht haha. Ze heeft er alleen totaaaaal geen inzicht in l
Oh sorry, verkeerd gelezen! Dan zou ik het gewoon extra stimuleren, dat kan nooit kwaad toch! Zolang je er geen druk op legt kan het geen kwaad denk ik. Ze vindt het leuk èn het is goed voor de ontwikkeling. Het ene kind is er nou eenmaal sneller mee dan het andere kind.
Hebben ze nog vreetjurken ergens te koop? Mijn dochter wil nu alles zelf eten maar heb geen zin om telkens haar kleding te wassen .
Hier zit geen zeeman/Wibra in de buurt en zie het niet snel op de site, wil best even stukje rijden als ik maar zeker weet dat ze het hebben