Ja bij Zeeman sowieso. En bij Kruidvat ligt nu zo’n Nijntje schort, eigenlijk voor knutselen maar ook prima als vreetjurk te gebruiken. Wel wat duurder (4,50 geloof ik).
Ik ben wel benieuwd hoe je moeder dat zo goed heeft onthouden haha.
Thanks @anon37686689 en @Feather ik kende de normale naam niet door het forum haha
Ik ga straks even ritje HEMA en Kruidvat doen
Misschien heeft zij, net zoals mijn schoonmoeder, alles tot in de puntjes opgeschreven ![]()
elke keer als ik er ben is het weer ‘maar X deed al dit en dat’.
Ik weet ook niet of het exact klopt maar mijn moeder vergelijkt mijn kinderen érg graag met mij en mijn broertje vroeger. Heeel irritant.
@1207 oh wat grappig haha! Ze gaat wel naar het KDV twee dagen per week, maar speelt daar ook wel vaak met hetzelfde speelgoed: altijd met de poppen. Urenlang kan ze dat volhouden. En dat is heel schattig maar soms denk ik ‘kind ga even wat anders doen’. En dan zet ik een doos duplo of de treinbaan heel prominent in de kamer en speelt ze daar een halfuurtje mee (ook het liefst de duplo poppetjes in bed leggen haha) en dan gaat ze weer terug naar de pop. En ik probeer haar vaak te enthousiasmeren om te knutselen en dan bedenk ik allerlei projecten met verf en klei en weet ik veel wat, en is zij er binnen 10 minuten klaar mee. ![]()
Heerlijk toch dat ze zich zo vermaakt met haar poppen? Ze heeft de beschikking over ander speelgoed en kiest evengoed elke keer voor de poppen, ik zie niet in waarom je haar dan koste wat kost met iets anders wil laten spelen.
Ik zou er van genieten dat ze zo goed alleen kan spelen en me er niet druk om maken. En als ze 12 is kan ze echt wel puzzelen ![]()
lijkt mij zo heerlijk ![]()
Is sinds een maand of twee ineens zo en dat is zoooo fijn. Daarvoor kon ze zich nog geen 10 minuten alleen vermaken haha
Heeft iemand nog een tip voor een leuk vakantiegebied met een kind van drie in de meivakantie? We willen geen huisje op een park, maar wel graag iets met een dorp(je) op loop- of fietsafstand, dus niet helemaal in de middle of nowhere. Het zou leuk zijn als er een pretpark(je) of dierentuin oid in de buurt is, of andere leuke activiteiten voor een peuter (blote voeten pad, kabouterpad, etc.) Mag in Nederland/ België/ Duitsland.
Deze puzzel is hier echt een grote hit. Je kan eerst oefenen met de puzzels van 3 stukjes en dan later de moeilijkere doen. Wij legden bij die van 5 stukken wel de stukken neer op de goede manier en dat hij ze in elkaar moest zetten, en nu snapt ie het vanaf het begin. Er zit van elk dier ook een klein diertje als voorbeeld bij.
Ook leuk bij deze is dat je ze eerst nog moet sorteren dat is ook al een activiteit haha.
Als ze het wel leuk vindt zou ik een puzzel kopen met een afbeelding wat haar echt aanspreekt. Mijn kind was toen heel gek van Paw Patrol, dus ik had zo’n doos met 4 puzzels bij de Action gekocht. En dan met haar aan tafel gaan zitten en samen de puzzel maken. Dan bv ‘kijk dit stukje heeft een een rood tshirt, op welk stukje zie je nog meer een rood tshirt’? Het dan echt samen met haar zoeken.
Ik zou me verder niet druk maken dat jij vroeger/ of een ander kindje beter puzzelen kan. Ze hebben allemaal andere interesses dus ik zou het ook alleen samen doen als ze het leuk vindt en niet als ze er onzeker of gefrustreerd van raakt.
Hopelijk komt die periode hier ook nig ![]()
Ik heb vorige week het boek ‘Eten met Nijntje’ overgenomen van @Zitzak als verjaardagscadeautje voor E. maar ik vond het zo leuk dat we hem toch al in gebruik hebben. Het zijn korte verhaaltjes met na elk verhaaltje een aantal recepten. Vandaag hebben we nijntje in de moestuin gelezen en daarna de wortelsaté gemaakt met wortels uit de moestuin van nijntje. E. vond het helemaal fantastisch en heeft uiteindelijk vier wortelstokjes op. Moraal van dit verhaal: fantastisch boek!
O wat een leuk boek! Heb hem meteen gehaald in de hoop dat dit iets voor het eet probleem hier
Ik hoop het voor je! Er staan echt fijne recepten in. Lekker toegankelijk maar (de meeste) ook prima voor volwassenen.
Ah wat leuk!
Leuk! Wij hebben dit boek ook, ga eens proberen wat er uit te maken met de oudste.
Vraag van een first timer: is het haalbaar om geen speen te gebruiken of hebben sommige babies er gewoon behoefte aan?
Ik zat de kraamweek vlogs van Mascha te kijken (ja i know) en die benoemt een aantal keer dat ze vanwege bv geen speentje gebruikt. Anderzijds hoor ik verhalen van babies die pas rustig worden als ze een speen krijgen, zelfs echt pasgeboren.
Ervaringen? En welke is nou goed om in huis te hebben voor de zekerheid? Lees zulke gemengde verhalen pfff.
Wat vaak ook werkt is aan je pink laten zuigen. Bij ons was dat de eerste dagen wel nodig, en toen hebben we besloten een speen in te zetten, omdat wij liever slapen dan met die pink zitten. We hadden er twee, een new born speen van Medela en een ronde van Bibs. Hij pakt nu de tweede, die eerste wilde hij echt niet.
Nu gebruikt hij hem misschien een kwartier per dag en ik heb nog niks gemerkt aan de borst. Het is belangrijk dat je je kindje leert kennen en het verschil tussen zuigbehoefte en honger ziet. Want soms heeft hij net gegeten en meteen honger.
Maar je moet het echt zelf weten, je kunt natuurlijk ook de pink inzetten. Of je hebt een kindje dat er geen behoefte aan heeft.