Wij gebruikten die van SES toen dochter nog alles in haar mond deed. Nu ze wat ouder is (bijna 3) gebruiken we die van de action.
Is het risico op rebreathing dan weg als ze op de buik kunnen slapen?
Mijn dochter slaapt sinds ze 6,5e maand is juist in dr nestje. Op dâr rug meestal. Of ze slaapt in ons bed en dan wel op dâr buik.
Ik had het nestje per ongeluk open gescheurd aan de onderkant en tis sowieso een flink ding.
Ik neem aan dat de kans wel minder wordt als ze goed om kunnen draaien maar ik zou het risico niet nemen. Als je in zoân nestje tegen de rand aan zit is het toch lastiger omdraaien. Wij hadden sowieso tot 1 jaar niets anders dan slaapzak en kind in het ledikant, ik vond het toch te riskant om een knuffel erbij te leggen.
Maar dan moet je wel een kind hebben dat ook in een slaapzak in een ledikant kan slapen.
ja, wij ook!
ik had de âhoera x is geborenâ slinger boven dâr bed op de muur gehangen maar zelfs dat vond mân man te tricky want stel dat die zou vallen en ze zou er in verstrengeld raken haha
In de VS slapen babyâs soms in een soort spacepakken om dat geborgen gevoel te hebben zonder verhoogd risico op rebreathing. Zelfs geen dekentjes.
Bijzonder hoe het zo kan verschillen per land
Die van de Ikea! Leuke vrolijke kleurtjes en redelijk betaalbaar.
Ja mee eens, en ik denk dat het slim is om op een Nederlands forum de Nederlandse âregelsâ te adviseren. Want elk land is weer net even anders. Wij hebben ook echt wel gevaarlijke dingen gedaan waarvan ik nu spijt heb, en ik ben heel dankbaar dat het goed is gegaan. Maar ik zou dat nooit adviseren onder het mom âbij mij ging het ook goedâ, want het kan natuurlijk heel snel niet goed gaan.
@Ovenschaal wat zijn hangwiegjes eigenlijk? Echt van die babyhangmatjes? Want daarin kunnen kindjes ook gebogen zitten waardoor ze niet kunnen ademen, wat je dus niet doorhebt al zit je ernaast. Dat wordt ook afgeraden door de consumentenbond.
En ik veroordeel mensen die âgevaarlijkeâ dingen doen echt niet, zoals ik al zei hebben we dat ook gedaan omdat we echt behoefte hadden aan slaap. Alsnog zo veilig mogelijk, maar dat doet iedere ouder hoop ik. Ik zou het alleen nooit aanraden.
Oja als er een matrasje inzit lijkt me dat veiliger, want dan ligt de baby nog vrij plat. Je hebt hier van die hangmatjes waar niks in zit, zoals een normale hangmat zeg maar, maar dat is dus echt niet veilig. Dat lijkt me wel belangrijk voor mensen om te weten, voordat ze denken dat dit hetzelfde is en denken dat het veilig is.
Heeft iemand toevallig een tip voor een niet al te dure autostoel voor bij opa en oma in de auto? Ze zit daar een paar keer per maand in de auto, maar de stoel die we nu hebben wordt echt te klein. Ik zie door de bomen het bos niet meer en al die Consumentenbond testen kan ik niet in zien.
Tweedehands overwogen? Laatst een prima britax romer met isofix gekocht voor âŹ30 via marktplaats.
Oh sorry handig om te vermelden ja ze is ook 1,5 inderdaad. Die stoel ziet er goed uit!
@Willy ja tweedehands is ook een goede optie, daar had ik nog niet aan gedacht!
Hoe vervoeren jullie je 3 kinderen? Als je met zijn 5e weg gaat de oudste dan zonder kinderstoel in het midden? Of ga je zelf op de achterbank en de oudste voorin? Of heb je een auto waar je 3 stoelen op de achterbank kwijt kan?
Wat is een fijne gel/haarlotion oid om haartjes plat te houden voor kindjes? Als ik een staart maak bij S zijn er echt veel haartjes die overal en nergens gaan uitsteken. Gebruik al veel clipjes en zo maar er steken toch veel sprietjes uit.
Ik ben de oudste en zat 20 jaar geleden inderdaad zonder stoeltje in het midden. Was een soort grens om ruzies te voorkomen
wat moet je doen als je gaat verhuizen en je kunt geen opvang krijgen in je nieuwe woonplaats? kind gaat 4 dagen. ik werk 36 uur in 4 dagen en man 40 in 5.
ze geven aan het komende jaar en misschien wel de komende twee jaar geen plek te hebben. nou daarna hoeft het ook niet meer dus eh ja.
Mân ouders kunnen een dagje pakken.
nou dan kan ze nog wel een dagje naar haar andere oma, 2 dagen opgelost.
man en ik allebei een dag ouderschapsverlof? ik wil niet naar 3 dagen werken eigenlijkâŠ
Of op en neer gaan rijden naar de huidige opvang? Dat is dus 30 min enkele reis⊠En dan moet ze daar van 4 naar 1 dag. Weet ook niet of ik dat qua continuïteit voor haar prettig vindt.
Ik vind het echt heel lastig, heb in januari een plekje aangevraagd vanaf september op de peutergroep. Al kon ze maar 1 of 2 dagen daar terecht kon ik haar tenminste uitschrijven uit onze huidige woonplaats. ze weten ook niet op welke termijn ze wel een plekje hebben.
Iemand wel eens in deze situatie gezeten en wat heb je toen gedaan?
Poeh, lastig! Echt een ellende, die opvang.
Wat in me opkomt: is een gastouder ook een optie? Zal ook druk zijn, maar wij hadden na verhuizing eerder plek bij een gastouder dan kdv kon bieden.
Oppas aan huis?
Je schrijft peutergroep, zou je kind ipv peutergroep kdv naar de peuterspeelzaal kunnen? Lost niet alles op, maar misschien wel twee ochtenden, en beter dan niksâŠ
ja ik vind het ook gewoon heel belangrijk voor haar ontwikkeling dat ze met leeftijdsgenootjes omgaat en niet de hele dag met oude mensen zit, daarom dat ik meer dagen opa en oma of oppas aan huis geen optie vind. Plus voor hen met een drukke peuter⊠het moet wel leuk blijven.
Ja gastouder kan ik nog wel proberen, hoewel ik er intuĂŻtief echt op tegen ben. En dan daar weer weghalen zodra de opvang plek heeft?
Of toch maar tijdelijk de minstverdienende partner minder gaan werken?
Kan je kleine anders naar een peuterspeelzaal voor 2 ochtenden? Dan blijft die sociale interactie met leeftijdgenoten er wel. Mân neefje doet dat ook op die manier.
Edit: qua opvang uren vangt dit natuurlijk weinig op.