Tips, ervaringen & aanraders #8

Welke hydrofiel/zomer slaapzakken raden jullie aan (voor een kind van 1,5). Ik ben altijd fan van Hema maar daar staat amper wat van op Vinted. Is Jollein of Lodger ook goed?

De link geen speen en middagdutje heb ik nooit gelegd. Die was bij ons toen ook eraf.

Weken had ze al over een step en die zou ze krijgen als speen naar spenenland zou gaan.
Paar dagen voor de bevalling van de 2e vond mn man het een goed idee. Moment zelf zag ik het niet zitten maar het ging wel. Die step was toch wel erg mooi zei ze. En moest ook mee naar haar slaapkamer. Ze was toen rond 2.5 jaar.

Soms mopperde ze er nog over en moest step terug.

1 like

Ja ik vind persoonlijk Lodger t allerfijnst!

4 likes

Ik heb er leuke van Fresk, heel schattige printjes. Daar heb ik er wel een aantal op vinted zien staan.

2 likes

Hier gestopt bij 2 jaar en 6 maanden. Eerste 1,5 jaar sliep hij dramatisch slecht (en wij dus ook met alle gevolgen van dien) en hebben we een half trauma aan overgehouden. De speen was hier dus heilig, zowel voor ons kind als voor onszelf :sweat_smile:. Paniek als we er 1 vergeten waren of er 1 uit de wagen gegooid was.

Op een avond was ik het zat en zei ik tegen hem dat de speen weg ging en hij vanavond zou slapen zonder speen. De dag erna mocht hij dan met mij naar de winkel om een cadeau uit te zoeken. Ik geloof het nog steeds amper, maar hij sliep makkelijk in (zonder huilen oid) en de hele nacht door :joy:. Daarna echt nooit meer om gevraagd, zo bizar!

Ohja en idd wel aangegeven die avond dat spenen voor baby’s zijn en dat de tandarts zei dat anders z’n tandjes niet recht blijven staan, terwijl bij leeuwen de tanden ook recht staan (dol op leeuwen :joy:). Toen was hij om gok ik. De dagen /weken erna een miljoen complimenten geven.

Hij heeft nog wel echt een half jaar gekwijld en houdt z’n mond nog steeds soms open, maar volgens mij geen blijvende gevolgen.

Veel succes alvast voor straks, jullie kunnen het :heart::four_leaf_clover:

7 likes

Wow door jullie verhalen krijg ik gewoon zin om dit aan te gaan. Hahahah.

3 likes

Haha echt he heb er ook helemaal een soort van zin in. We hadden hier nog het Duplo pretpark pakket staan, poos terug in de aanbieding gekocht en verstopt. En dat is denk wel een mooi cadeau. Ze begon er vanmorgen zelf over dat ze wel zonder kan slapen en ik heb gezegd dat we de spenen dan naar de Ooievaar gaan brengen en ze dat pretpark krijgt. Ze vraagt nu elke minuut of we niet nu al naar de ooievaar kunnen :smile: het boek is nog niet eens binnen, maar als ze inderdaad straks zonder slaapt en morgen brengen ze weg dan kan dat boek mooi retour :grin:

3 likes

Ik heb geen kind van 1,5, maar ik vind de slaapzakken van Jollein erg fijn. Voor de zomer hebben ze hydrofiel en jersey, allebei lekker soepel en zacht spul.
Meyco vraag je niet, maar die ik had was heel stug katoen, dus dat is iig een afrader.

5 likes

Die van jollein is echt flut. Na 1x wassen lelijk en vaal en gekrompen en dan gaat de rits zo golven, terwijl ik wel het wasvoorschrift heb gevolgd. Die hydrofiel doeken daarvan trouwens ook flut.

5 likes

Thanks! Ik wil het wel gewoon in m’n was die ik op dat moment draai kunnen gooien (60 of 40) en geen gedoe met krimpen etc. Dat vind ik met alles van de Hema zo chill.

Heeft iemand tips voor een fijne luiertas die praktisch is maar er ook leuk uitziet?

1 like

Die ervaring heb ik helemaal niet. :scream:
Hydrofielen was ik altijd op 60 en zijn na een jaar nog helemaal mooi.
Slaapzakken was ik gewoon met de kleren en daar is ook nooit wat mee gebeurd.

3 likes

Wij wassen alle hydrofielen (ook van Jolein) op 60 graden en drogen gewoon aan de lucht, ziet er na bijna 8 maanden nog steeds top uit (vergelijkbaar met die van de Hema).

1 like

Deze doeken van Jollein heb ik ook en echt precies hetzelfde gebeurde in de was, helemaal gekrompen en de randen kraken helemaal door de krimp, klinkt gek haha. Ik heb de doeken maar weggegooid uiteindelijk.

Ik heb er niet veel, die met perziken en heb dit helemaal niet. Ik vind ze wel wat stug.

Moet zeggen dat alle hydrofielen wel veeeeel fijner in gebruik zijn als ik ze even in de droger doe (minuut of 10) voor ik ze te drogen hang.

De allerfijnste die ik heb zijn van Lässig en een hele stapel saaie witte van Prenatal.

oh wow HUH ik leg serieus nu pas deze link haha. Hier ook bij bijna 3 gestopt met speen (op vriendelijk doch dringend verzoek vd tandarts) en korte tijd erna ook geen middagslaap meer.

@HoningDrop Wij hebben de speen rond sinterklaastijd in een envelop gedaan en opgestuurd voor baby piet. Ze heeft er nog een paar keer om gevraagd maar was vrij snel klaar. Heb erg opgekeken tegen dit moment maar viel gelukkig mee hier! Daarvoor overigens al wel geruime tijd alleen speen gegeven tijdens het slapen, dus was geen hele grote overstap meer denk ik.

2 likes

Ja dat scheelt denk ik inderdaad wel! Dat is hier ook al langer dan een half jaar, dat speen niet mee de deur uit gaat en alleen maar voor slapen thuis. Dus we zijn er ‘bijna’.

1 like

Ja wel echt een dingetje is het he. Hopelijk valt het mee bij jullie!

Wij zijn ook stickers aan het plakken om binnenkort te stoppen met de speen. Voor de succesverhalen: de tandjes van mn kindje staan wel een beetje rond bij zn voortandjes. Trekt dit wel weer bij?

1 like

Voor de mensen met een trip Trapp babyset, gebruiken jullie een tuigje erin?

1 like