Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja! :grimacing:

3 likes

Nope! Als ze zich verslikt dan duurt het langer voor we in kunnen grijpen. Ze probeert er ook niet uit te klauteren gelukkig😅

4 likes

Ja is hier bijgetrokken!

5 likes

Hier niet en ook niet gemist.

3 likes

Die van ons heeft nooit een speen gehad, hij had voor mijn gevoel ook geen enorme zuigbehoefte. We wilden het sowieso ook zonder proberen, wel in het achterhoofd dat we er een konden geven als er echt erge zuigebehoefte was. Dus we hadden er een liggen uit een of andere gratis kraambox.

Ik gaf borstvoeding op verzoek en de eerste dagen wel af en toe een pink gegeven, maar daar had ie niet echt behoefte aan. Weleens een speen geprobeerd, eerste weken ook bij krampjes en moeilijk inslapen, maar die spuugde hij gelijk uit.

Hij heeft ook nooit geduimd. Ik denk dat het bij ons een combinatie was van niet standaard gelijk aanbieden en een kind dat er geen behoefte aan had.

Ik zou dus iets van een bibs in huis halen voor de zekerheid en het dan aankijken.

1 like

Lodger vond ik altijd superfijn. Vooral de hele dunne zomerslaapzakjes. Maar vallen wel klein, is iets om rekening mee te houden.

1 like

Ja dit!

4 likes

Eerst niet, toen probeerde mijn kind er steeds uit te klimmen dus tuigje aangeschaft, maar daar wurmde die Houdini zich alsnog uit, dus uiteindelijk toch gewoon zonder tuigje.

1 like

Hier gelukkig wel bijgetrokken :kissing_heart:

3 likes

Bedankt voor alle tips en ervaringen n.a.v. mijn post over het drama rond bedtijd van onze peuter. Ik las veel herkenbare dingen. Ze is nu 3,5 en ik ben hoogzwanger van de 2e. Het zal dus waarschijnlijk ook veel te maken hebben met de spanningen en veranderingen rond de zwangerschap.
Mijn man is geen fan van haar in ons bed in slaap laten vallen. En ik kan nu, met mijn dikke buik, niet bij haar in bed.

Per toeval hebben we iets gevonden dat voor nu werkt. Ze wilde steeds dezelfde 2 verhaaltjes van Jip en Janneke over de dierentuin lezen. Dus nu sparen we, met nieuwe “dierentuin stickers”, voor een dagje uit naar de dierentuin. Ze verdient een sticker als ze zonder mopperen en “flauw doen” en met goed luisteren naar bed gaat. Dit gaat nu 3 avonden goed :crossed_fingers:

7 likes

Ja maar niet het originele tuigje, dat was veel te duur; en we hebben een zwarte stoel dus vond een zwart tuigje mooier.

1 like

Ja en heel snel ook bij mijn kinderen. Echt binnen een paar maanden na stoppen met de speen hadden ze heel andere gebitjes. En dan hadden ze hem alleen maar in met slapen, niet normaal hoeveel impact dat heeft op die tandjes!

3 likes

Ja hier ook alleen met slapen, en dan heeft ie m de helft van de tijd niet eens in! Bedankt voor de geruststelling @allemaal.

Wij willen hier ook mee gaan beginnen, alleen vraag me af of stickers werken ( 2 geworden eind januari). Hoe oud is jouw kind?

Het is hier ook alleen met slapen en heeeel soms als troost, en met name dat laatste ben ik behoorlijk op tegen.

Een paar maanden jonger! Hij vindt het wel heel leuk de sticker te plakken en hij heeft het ook wel over de speen ophangen in de boom. Maar hier ook nog wel eens als troost en merk dat ie m weer steeds vaker wil. Ben benieuwd hoe het zal gaan binnenkort want hij huilt echt om zn speen soms.

4 likes

Onze middelste is wel gevoelig voor stickers en een cadeautje als de kaart vol is (halverwege december 2). Toevallig onlangs gedaan met iets anders.

1 like

Ik heb een luier rugtas! Is heel fijn in gebruik, past veel in en m’n man vindt het ook een mooie tas om te dragen

2 likes

misschien nog een tip voor mensen die ook zelf ijsjes maken. mijn kind praat de hele dag over ijs en als ze ergens ijs heeft gezien is ze niet meer te houden. als ik midden in een tantrum zeg: wil je ijs? is ze ook gelijk weer aanspreekbaar. Ze is er echt mee obsessed.
ik heb deze

en dan maak ik ijsjes van de verse sappen van AH

echt handig en weinig moeite en ik hoef niet ingewikkeld te doen met een staafmixer om zelf fruit te pureren etc. je kunt er ook nog yoghurt bij doen.

23 likes

Ja! Mijn dochter is uit de stoel gevallen met 11 maanden inclusief ziekenhuisbezoek was erg heftig. Ging zo snel helaas

2 likes

Wat slim om ze van smoothies te maken!

3 likes