Tips, ervaringen & aanraders #8

Bij dochter was het niet nodig maar zoon begon met 8-9 mnd al te staan in de stoel dus toen toch maar aangeschaft. Zou dus wel aankijken of het nodig is.

Ohja kleine tip, leer ze niet met de gordels spelen, heb in mijn omgeving gezien dat ze dan ook met de gordels in de autostoel gaan spelen en zich los weten te wurmen :grimacing:

3 likes

Daar hoef je ze niks voor te leren, hoor, kunnen ze helemaal zelf :sweat_smile:

7 likes

Wij hebben een schoudertas van Mozzbags en daar ben ik heel blij mee. Na bijna 2 jaar nog supermooi en gaat ook bij de volgende gebruikt worden. Ik heb er van die straps bij voor aan de kinderwagen, waardoor hij altijd goed eraan hangt.

@Sia hier gekocht omdat dochter uit de stoel klom, maar uiteindelijk toch niet gebruikt, vond het toch niet zo fijn in gebruik.

2 likes

Ik heb gewoon een Fjällräven kanken rugzak. Vraag em altijd af wat de meerwaarde van een luiertas is ten opzichte van een normale tas.

6 likes

Wij hebben ook een gewone rugtas, een Herschel. Hadden eerst een echte luier rugtas met onzettend veel vakjes, maar dat vond ik juist onhandig.

Welke gebruik jij? heb echt 1 nodig maar vind de original echt heel duur.

Idem, ik gebruik gewoon een linnen tasje.

Mijn kind (1,5) heeft een hekel aan tegen de zon in kijken (zelfs als het niet eens super zonnig is) maar ook een hekel aan zonnebrilletjes of petjes/hoeden, die gaan meteen af. Wat is jullie tip voor een dreumes? Zijn er hoedjes of brilletjes die ze wel op laten?

1 like

Ja, ik wilde het liever niet, want bij een verstikking heb je dan een extra handeling voordat je het kind uit de stoel trekt. Maar onze dochter is een enorme klimgeit en verslikt zich daarentegen zelden tot nooit en daarom toch maar een riempje. Ik heb een heel goedkoop setje gekocht bij geenideewaar, die van Stokke zelf vond ik te duur.

1 like

Maar zo’n zelfde artikel kan je wellicht maken van een kind wat stikte in iets te eten en opa net (net wel of net niet) op tijd dat tuigje los kreeg :sweat_smile:

Ik denk niet dat er een goed off out is, maar voor beide kanten valt natuurlijk wat te zeggen.
Wij hadden ook van die klimgeiten, maar dan helpt het tuigje misschien een maand, met mazzel 2, en daarna hebben ze door hoe ze daar uit moeten komen :disguised_face:

5 likes

Hangt dit dan niet in de weg, dat het tegen je benen aan bonkt?

Ja mijn kind heeft ook nacht in het ziekenhuis gelegen. Ik denk dat er idd geen goed of fout bestaat ik denk dat het belangrijk is dat je altijd bij je kind blijft wanneer het in de kinderstoel zit

Ik heb er 1 van nomad, de barite.

En dan de grote variant. Loopt heerlijk, past genoeg in. In die zijvakjes doe ik de flesjes en hapjes.
M’n zus hebben we zo’n echte luier rugzak gegeven maar die zit helemaal niet lekker en is eigk gewoon een aliexpress ripoff.
Alhoewel tegenwoordig gebruik ik voor de opvang deze
images
En daar steek ik dan de wasbare luiers, flesjes, wetbag en reservekleding etui in.
Kan gewoon in m’n fietstas en breng haar nu altijd op de fiets weg.

4 likes

Ja net onlangs opnieuw aangeschaft. Bij de eerste ook maar kon het niet meer vinden.

Ik wilde eerst zonder proberen, totdat ik de ander terug had maar nadat de baby er bijna uit klom en ik nog op tijd kon tegen houden maar besteld.
Je moest hem hele tijd met 1 hand vasthouden.

1 like

Yep, heb deze ook en het werkt gewoon heel goed! Heb ook een echteluiertas gehad maar vond dat niet handiger.

@Sia ja altijd met tuigje (14 mnd) anders klimt ze er echt uit

1 like

Bij onze kinderwagen zit een tas, gewoon zo’n messengerbag model met 1 vak en 2 zijvakken. Prima en handig dat je m erbij kan klikken en leuk dat het design erbij past

1 like

Ik heb zelf altijd een gewone eastpak rugzak gebruikt, los verschoonmatje van Kruidvat erin. Mijn zussen hebben van die speciale luiertassen en eerlijk, ik zou het geld er niet aan uitgeven. Mijn kind heeft al lang geen luiers meer, maar nu ze 5 is gebruik ik nog steeds die rugzak voor al haar zooi (drinken, snacks, doekjes voor het knoeien, tekenspullen, pleisters etc).

1 like

Ik vind onze luiertas ook echt onze slechtste en meest onnodige babyaankoop. Wel heb ik een grote tas (van de Prenatal, soort studio Noos tas) en die gebruiken we echt dagelijks. Daar doe ik losse dingen, zoals luiers en setjes kleding, gewoon in van die reiszakjes. Ook handig om boodschappen in te doen want je kan 'm aan de kinderwagen hangen.

2 likes

Tot welke leeftijd is in jullie ervaring Stapelstein en Wobbel leuk?

2 likes

Deze heb ik: Babsana Universeel Zwart Nylon Kinderstoel Tuigje TB-1162 | bol.com

Was heel makkelijk vast te maken en bevalt goed tot nu toe!

2 likes

Haha ja die heb ik ook! Is altijd 1 groot gapend gat waar je in moet grijpen :see_no_evil:

1 like