Mijn oudste at heel graag dus in de kinderstoel zitten zonder eten kwam eigenlijk nooit voor. Daarnaast was hij een echte klimgeit. In de tijd dat ik naar mijn bord keek om mijn vork te vullen kon hij al op tafel staan bij wijze van. Dus wij hadden het gordeltje nodig tijdens het eten.
Het gordeltje van onze kinderstoel (Ikea Langur) vond ik wat dat betreft perfect, dat is een verstelbaar heupgordel die met 1 klik te openen is. Die kon ik openen en in dezelfde beweging kind uit de stoel trekken. Buiten de deur was het even zoeken, ik had altijd een looptuigje in de tas zitten mocht er geen fatsoenlijke gordel aanwezig zijn.
Zorg in ieder geval voor dat je kinderen met zo min mogelijk handelingen uit de stoel kan tillen. Denk daarbij ook aan de randzaken zoals het gebruik van een schortje(vreetjurk), bij sommige gordeltjes kan je die beter onder de gordels aantrekken omdat je anders eerst het schortje uit moet doen.
En kijk ook naar de kinderwagen/buggy of andere plekken waar je een kind laat eten. Ik heb destijds de gordel van de buggy vervangen want dat was een onding om te openen en in de buggy werd ook wel eens iets gegeten.
Mijn jongste blijft vooralsnog heerlijk rustig in de kinderstoel zitten, zo kan het blijkbaar ook.