Ja zo had ik dat ook in gedachte
Nee helemaal geen last van, ik was ook bang dat het er constant af zou glijden, maar het zit er al ruim 1,5 jaar stevig aan op dezelfde plek.
Toevallig deze foto gisteren gemaakt.
Ja, mijn oudste had dit niet nodig maar mn dochter stond met een maand of 11 al bovenop haar stoel. Ik heb toen gewoon een goedkoop, universeel tuigje gekocht. Volgens mij zat er zelfs nog een lange lijn bij, zodat ze er ook buiten mee kon lopen haha, maar die gebruik ik niet.
Deze hebben wij en werkt top!
en @anon3219017
Dit deden wij inderdaad ook, alleen was ze op een gegeven moment zo snel dat er eigenlijk geen veilig moment meer was, als dat tuigje open was. Ze wurmt zo snel die voeten onder haar billen en wipt zichzelf dan omhoog, dat ze voorover die stoel uit kiepert. Maar dat zal heus per kind verschillen (wat blijkt, want mijn oudste heeft dit alles ĂŒberhaupt nooit gedaan haha). En dat tuigje wat wij hebben zit vrij los + open je met 1 klik aan de voorkant.
Ik heb/had het ook zo. Zelfs de dezelfde wagen lijkt me juist heel lastig als je iedere keer die rugzak van je rug af moet halen om iets eruit te halen, nu kun je terwijl je loopt iets uit je tas halen
Mijn oudste at heel graag dus in de kinderstoel zitten zonder eten kwam eigenlijk nooit voor. Daarnaast was hij een echte klimgeit. In de tijd dat ik naar mijn bord keek om mijn vork te vullen kon hij al op tafel staan bij wijze van. Dus wij hadden het gordeltje nodig tijdens het eten.
Het gordeltje van onze kinderstoel (Ikea Langur) vond ik wat dat betreft perfect, dat is een verstelbaar heupgordel die met 1 klik te openen is. Die kon ik openen en in dezelfde beweging kind uit de stoel trekken. Buiten de deur was het even zoeken, ik had altijd een looptuigje in de tas zitten mocht er geen fatsoenlijke gordel aanwezig zijn.
Zorg in ieder geval voor dat je kinderen met zo min mogelijk handelingen uit de stoel kan tillen. Denk daarbij ook aan de randzaken zoals het gebruik van een schortje(vreetjurk), bij sommige gordeltjes kan je die beter onder de gordels aantrekken omdat je anders eerst het schortje uit moet doen.
En kijk ook naar de kinderwagen/buggy of andere plekken waar je een kind laat eten. Ik heb destijds de gordel van de buggy vervangen want dat was een onding om te openen en in de buggy werd ook wel eens iets gegeten.
Mijn jongste blijft vooralsnog heerlijk rustig in de kinderstoel zitten, zo kan het blijkbaar ook.
Dankjewel voor alle reacties! Ik ga nog even kijken wat we handig vinden qua tas als luiertas. We hebben nu al een waterdichte rugzak maar die kan je dan niet echt aan de wagen hangen. The search continuesâŠ
Ik heb een verzorgingsrugzak van lÀssig, de deze maar dan in andere kleur:
Ik vind hem mooi, ook om te blijven gebruiken na de verzorgingsperiode, veel plaats in, wel wat zakjes maar niet overdreven en kan ook opgehangen worden aan de kinderwagen. Aanrader vind ik zelf!
Wij hebben die van Lidl sinds december, erg tevreden over. Heeft altijd buiten gehangen maar nu in die 5 maanden nog niks geleden daarmee. Kan aan 1 of 2 punten worden bevestigd en houdt geloof ik 130kg. Wordt hier intensief gebruikt door zowel kinderen als volwassen haha. En ook een prima babyslaapplekđ
Zag in de webshop dat ze nu ook een tent hebben die erom past, heb die op het verlanglijstje voor de volgende kinderverjaardag gezet.
Heeft iemand de twistshake in combinatie met een stokke playtray? Staat me bij dat ik ergens las dat de twistshake daar niet op blijft plakken, maar ik hoop dat ik me vergis want het lijkt me ideaal.
Iemand een tip voor een fijne buggy mee op vakantie? Vliegen komende maand naar Spanje met onze baby van 8 maanden.
ik heb een andere haarstructuur dan mân kind. Als ik niks met haar haar doe zit het plat op haar hoofd en lijkt ze kaal. Dus ik moet het een beetje omhoog kammen. Wat gebruiken jullie voor je baby met steil en dun haar? Olie is het niet voor haar.
Ik heb hetzelfde dilemma hier, Aziatisch haar zonder enige krul of volume. Maak maar een staartje midden op haar hoofd. Toen ik dat nog niet kon deed ik met die babygel van zwitsal het naar een kant kammen
Een staartje is het nog te kort voor. Maar die gel ga ik proberen.
Blijft niet echt plakken inderdaad, als je kind kwade zin heeft kan hij het makkelijk loshalen, maar het blijft wel iets beter zitten waardoor je kind uit een bord of kom leert eten.
Ik heb deze dingen gekocht en kan zo elke tas (wij hebben ook een rugzak) aan de kinderwagen hangen.
Oh dat is wel echt een uitvinding. Thanks voor het delen!
Iemand hier ervaring met een driewielerbakfiets en deze ook gebruikt met baby (en maxicosi)?
Ik wil er graag 1 aanschaffen Ivm gezinsuitbreiding. De oudste start namelijk ook met school en ik heb geen auto tot mijn beschikking. Ik heb nog helemaal geen ervaring met een bakfiets en ik hoor veel wisselende verhalen over driewielers. Ik ben zelf vrij klein een tweewieler lijkt mij qua balans veel lastiger en op en afstappen. Sowieso wil ik het zelf nog gaan uitproberen maar was even benieuwd naar de ervaringen hier. En is elektrisch echt een must? Ik heb nu de Babboe curve (e) en Troy op het oog maar met name die laatste is erg lastig om ervaringen van te vinden.
Hier wisselend, soms zit 'ie heel stevig en soms trek je 'm zo los. Hij is sowieso makkelijker opzij te schuiven dan omhoog te tillen dus hier werkte het prima (probleem was dat t volle bord steeds als een hoedje opgezet wordt en dat gaat nu niet meer haha). Je moet wel de mini mat hebben, de gewone grootte past niet op de Stokke tray
Ik heb zelf geen bakfiets, maar vriendin is al bijna 4 jaar heel tevreden met die van Troy! Elektrische met 3 wielen heeft zij met zoân babyschaal erin. Zij is gastouder aan huis bij een gezin en neemt dan 1 dag haar eigen kinderen mee. Vaak is het dan baby in zoân babyschaal, 2 kinderen erbij in de bak en de oudste achterop/zelf fietsen. Maxicosi gebruikt zij er niet in, geloof omdat er dan weinig ruimte voor de andere kinderen overblijft.
Ik ben klein en heb een 2 wieler (urban arrow). Mij is juist verteld dat driewielers lastiger zijn bij hobbelige wegen of bochten. Kunnen kantelen. Met een 2 wieler kan je niet kantelen. Kan echt iedereen een urban arrow aanraden, fietst als een zonnetje en we hebben er zoveel plezier van. Wel heel duur maar heb een deel via fietsenplan via het werk teruggekregen.