Je zou een opvang in de buurt van je werk nog kunnen proberen? Als alles dichtbij je woonplaats vol zit. Ook niet ideaal misschien, maar ik snap wel je idee om wat vastigheid met eenzelfde groep kindjes voor de komende 2 jaar te kunnen bieden
Tip voor als je iets van de consumentenbond wil checken, daar kun je voor terecht in de bieb. Al die vaste computers daar hebben een abonnement, dus via die weg kun je het wel inzien.
Staan echt met bosjes op marktplaats dus je kan gewoon kijken in je eigen woonplaats naar het aanbod. Of je zoekt gewoon hetzelfde type dat je nu hebt op als je nu zelf in de auto hebt als je daar tevreden over bent.
Wij hebben een auto met 3 volwaardige zitplaatsen met isofix, dus ze zitten alledrie in een eigen stoel. Baby in maxicosi (op easyfix base), oudste in het midden (maxi cosi tobi ofzo?), middelste andere kant in de maxicosi axxis. Die laatste kan alleen niet meer draaien.
Als je links en rechts een goedgekeurde autostoel hebt staan mag je in het midden trouwens een kind vervoeren zonder autostoel/op een zitverhoger (even checken weet het niet meer precied), maar vonden daar de oudste nog wat jong voor en het past bij ons dus ook gewoon. Je hebt ook wel smallere autostoelen. Toevallig hadden wij deze auto al en hoefde we dus niet allemaal nieuwe stoeltjes te kopen, maar anders is dat natuurlijk een goedkopere optie dan nieuwe auto.
Ik zou echt geen tweedehands autostoeltje kopen. Je weet niet wat er mee is gebeurd… beetje hetzelfde als een tweedehands motorhelm oid
Persoonlijk vind ik dat vergezochte bangmakerij in de wereld gebracht door bedrijven die baat hebben bij nieuwe spullen verkopen. Ieder zijn ding. Een motorhelm is wel echt iets heel anders. Hoeveel mensen ken jij die een auto ongeluk gehad hebben? Hoeveel van die mensen zouden het stoeltje daarna door verkopen op marktplaats? Een helm kun je uit je handen handen laten vallen, ergens tegen aan stoten etc. Stoeltje zit gewoon in een auto. Maxicosi kan ik nog begrijpen maar een vaste autostoel gaat echt niet zomaar kapot.
Wij hebben alle autostoelen tweedehands maar zeker een stoeltje voor bij opa en oma in de auto kan echt prima tweedehands.
Klopt. De kans dat er iets mee gebeurd is lijkt me nihil. Maar zeker weet je het nooit. Dus als je daar niet fijn bij voelt koop je toch een nieuwe?
Heb je in de nieuwe woonplaats kennisen met hetzelfde probleem? Dan zou je kinderen uit kunnen wisselen; jullie passen een dag op hun kind en zij een dag op die van jullie. Het lijkt me heftig maar het zou wat kunnen zijn. Anders een prive-oppas, geen gastouder maar een soort extra oppas-oma? Of een au-pair?
Dat weet je natuurlijk niet als je het koopt. Ik zou dat risico niet willen lopen om een paar euro te besparen
@Borduurwerkje wow goede tip. Dit wist ik helemaal niet, dankje!
Ik twijfel over tweedehands, ik kan beide redeneringen wel volgen. Ik heb nu in de auto van mn ouders een tweedehands Isofix base, maar de maxi-cosi zelf was wel nieuw. Ik ga er nog even over nadenken.
Ieder zijn ding. Koop gerust een nieuwe als je daar fijner bij voelt. Zonder mensen die nieuwe kopen staat er ook niks meer op marktplaats. ;). Wij hebben ondertussen 5 autostoelen gekocht (twee kinderen, twee auto’s en een bij opa en oma) dus ik zou de 5 x €200 = €1000 die ik er mee bespaard hebt geen ‘paar euro’ noemen.
Kunnen jullie thuiswerken?
Anders zou je samen nog een dag kunnen verdelen tijdelijk. 1 de ochtend werken en 1 de middag. En ouderschapsverlof opnemen of in avond bijwerken. Zo deden wij dat in corona periode.
Ik begon dan 8 uur smorgens (probeerde 7uur maar redde ik niet). Tijdens haar middag slaap ging mn man weg om te werken. Ze sliep soms tot 14.00 en dan had ik toch nog redelijke werkdag gemaakt.
Soms avond bijwerken of op de vrije dag als ze sliep.
Kan alleen als je thuis kan werken of.
En anders misschien 2x ochtenden peuteropvang en ieder 1 middag opnemen.
Maar wiegendood is toch ook alleen als er een niet aanwijsbare rede is bij overlijden? Verstikking of rebreathing valt volgens mij niet onder wiegendood. Dacht ik althans!
—-
Heel andere vraag, haha.
Is de Efteling al leuk (niet nu maar in juni ofzo) met een kind van bijna 3 en een kind van 4
Ik snap je idee over een gastouder wel. Was er zelf ook geen voorstander van en wilde echt dat mijn dochter met meer leeftijdgenoten om zou leren gaan. Maar er was echt geen andere optie bij verhuizing en ineens kwamen we de meest geweldige gastouder ooit tegen en ben ik helemaal om. Ook twee andere gastouders bezocht voor een intake en daar voelde ik helemaal niks bij, dus het hangt ook echt van de gastouder af. Ze zit nu op een plek met drie andere kinderen van haar leeftijd (en nog twee jongere kinderen). Uiteindelijk hebben we het gecombineerd (1 dag kdv en 2 dagen gastouder). Maar het moet echt goed voelen en je moet ook geluk hebben, denk ik.
Ik ben er vorige week geweest voor de derde keer! Mijn dochter is nu drie en vind het fantastisch. Maar wij gaan dan niet in achtbanen en doen met zijn drieën alleen dingen die leuk voor haar zijn. Sprookjesbos, droomvlucht, carnaval festival, land van laaf, alle draaimolens en speeltuintjes, auto’s en treintjes.
Oh echt? Dat wist ik niet. Bij mij doet hij het nog wel, maar dat is dan misschien omdat de app al op mijn telefoon stond.
Heb gelijk nog maar wat offline gemaakt net.
Ja, de Efteling is heel leuk dan al. Al gaan veel naar het Sprookjesbos, dat vond mijn kind niks . Maar de attracties vond hij heel leuk! Er is nu ook een kinderachtbaan en genoeg attracties voor kleinere kinderen.
Wij liepen tegen hetzelfde aan, in aug ‘21 peuter en ongeboren baby aangemeld voor start eind juli ‘22. 3 mnd voor aanvang geen bericht, pas na contact hoorde we dat er geen plek was. Ondertussen bij gastouderbureau ingeschreven, en toen was er voor baby wel 2 dagen plek op kdv, en na zijn plaatsing ook voor de peuter 1 dag. Uiteindelijk doen we combi gastouder en kdv.
Dus zou iig bij een of meerdere gastouderbureau jullie inschrijven. Ik was sceptisch tegenover gastouder maar dochter vindt het daar fantastisch.
Vervelend zeg dat jullie geen BSO hebben! Wij op dit moment ook nog niet voor komend schooljaar. We hebben nog 1 locatie waar onze hoop op gevestigd is maar nog niet bekend op dit moment. Hoop daar binnenkort meer over te horen… en anders moeten we tegen die tijd maar kijken hoe we het gaan oplossen. Maar ook met de wachtlijsten is er nergens uitzicht op.
wij hebben een verhuizing uitgesteld om deze reden
ook wat jij zegt omdat opa en oma wel konden helpen maar de opvang haar zoveel meer biedt, en verhuizen was nog niet echt noodzakelijk.
ik ben in juli uitgerekend van de 2e en die had al helemaal nergens plaats, dus toen dachten we nou we wachten nog wel even
maar krijg echt een knoop in m’n maag als ik denk aan dit soort situaties - het heeft echt invloed op alle aspecten van je leven