Tips, ervaringen & aanraders #8

Wij hebben een super leuk prentenboek cadeau gehad! Voor wie nog wat zoekt:

7 likes

Ik wil dit voedingskussen van IKEA aanraden. Lekker stevig, ik kan aan de eettafel voeden en gebruik hem nu op de bank als kussen onder m’n arm. Ik heb een veel duurdere van Doomoo maar die is helemaal slap. Heel fijn om mee te slapen maar waardeloos voor het voeden. Alleen jammer dat er geen losse hoezen verkrijgbaar zijn voor die van IKEA.

6 likes

Thanks voor de tip. Wist niet eens dat Ikea voedingskussens heeft.

2 likes

Heeft er iemand nog tips/advies hoe ons kind uit de puckababy mini te krijgen? Wat een drama zeg.

Heb je er een met een hesje? Die vond ik ook drama dus helaas geen tips. De nieuwere modellen van de mini hebben een buikband, net als de Piep. Die heb ik toen op Vinted gekocht en die met het hesje werd voor de opvang :sweat_smile:

edit: of bedoel je afbouwen met inbakeren?

1 like

Hahaha, nee het afbouwen inderdaad. Al maanden bezig. Ik ben er helemaal klaar mee.

5 likes

Oh zo herkenbaar. Ik baker mijn baby ook nog steeds in, ook al kan ze al rollen (ze slaapt nog in klein wiegje naast ons bed, zo klein dat ze daar sowieso niet in kan omrollen), want zonder doen we allemaal geen oog dicht. Ik heb gewoon niet de puf om dat te trainen…! Ik zit nu naar zo’n Nunki-lakentje te kijken, maar die zijn echt duur, ook op Vinted, en geen idee of dat nou werkt…

4 likes

Werkt niet kan ik je vertellen uit ervaring :crazy_face: zonde van je geld.

Ze is inmiddels 9 maanden, en groeit er echt uit, dus we moeten wel. Maar we zitten nu aan hysterische avond/nacht nummer 4.

We hebben de teddy versie van die mini, en ze wrijft dan langs haar wangen/hoofd heb ik het idee vanuit binnenin die zak. Ik heb al geprobeerd met een soort gelijk knuffeldoekje, maar dat heeft blijkbaar niet het gewenste effect voor haar.

2 likes

Ik heb hier losse hoezen voor, met konijnen erop. In 2021 aangeschaft dus misschien nu niet meer te koop maar het bestaat wel / heeft wel bestaan. Misschien nog wel via Vinted ofzo.

2 likes

O haha :joy:
Wij zijn met 4 maanden na de Mini overgestapt op de Teddy variant van de Newborn zak. (Die heeft toevallig ook teddy (omklap-bare) mouwen en wandjes). De grotere 4 seizoen versie kan je ook zo dragen dat er zachte pluis teddy aan de buitenkant bij de handjes zit.

Ik heb in het begin lusjes aan de mouwen gemaakt en 2 knopen in de zij. Zo kon ik de armen vastmaken en dan snachts los doen.
We hebben ook een tijdje 1 arm aan een spijl van het bedje gebonden (:smiling_face_with_tear:) met een rubberen tie-rap door het lusje. Want vooral 1 arm was heel druk en moest per se omhoog. Als wij dan naar bed gingen deden we het los. Maar ze draaide toen nog niet.

3 likes

Hoe oud waren jullie kinderen toen ze zindelijk werden? Mijn dochter wordt in juni 3 en het boeit haar echt niks als ze met een volle luier rondloopt. Zelfs als ze een luier vol kak heeft speelt ze gewoon verder. Soms doet ze een klein plasje op het potje maar als ik een onderbroekje aandoe plast ze die binnen de kortste keren vol… ik ben zelf ook wel lui moet ik eerlijk zeggen, misschien moet ik eens echt aan de slag met stickers enzo?

2 likes

Ik denk max. uurtje of 12 rijden vanuit Utrecht. Middelgrote camping, we huren graag een stacaravan en verder moet er gezwommen kunnen worden en vooral lekker eten zijn voor ons. :sweat_smile:
We kwamen bij een aantal campings de melding tegen dat je niet de camping af en op kan tijdens de siesta en in de reviews dat er dan niet veel te beleven valt. Wij zijn 1 keer eerder in Italie geweest (toen nog zonder kind), toen was dit er ook niet.

@1207 Flower campings gaan we checken, thanks voor de tip!

Flower campings heb ik ook goede ervaringen mee in Frankrijk. Toen nog niet met kind, maar ze zijn kleinschalig en vaak wel met een klein speeltuintje en zwembad. Niet te massaal.

Wij zijn ons aan het oriƫnteren op een Huttopia camping (beetje zelfde idee als Flower campings denk ik) in Frankrijk om in augustus/begin september een weekje te gaan kamperen om te kijken of dat bevalt met onze peuter.

2 likes

Mijn dochter wordt volgende maand 3 en is ook nog niet zindelijk. Beetje hetzelfde als bij jou, ze doet het wel af en toe maar we hebben nog niet echt doorgepakt. Ik denk als we er eenmaal de tijd voor nemen dat het echt wel goedkomt. Wij wachten even tot de zomer zodat ze lekker in de tuin kan rondlopen zonder luier, scheelt misschien weer!
Mijn moeder heeft zo’n heel stickersysteem gekocht (fucking irritant) en oefent op haar oppasdag wel en dat gaat prima maar ik doe het liever op mijn eigen moment (of als dochter er heel erg aan toe lijkt).

2 likes

Oh wat verschrikkelijk, dat lakentje was nog een soort van mijn hoop, maar dat laat ik dan maar zitten…

De binnenzak van die 4-seizoenen slaapzak van Puckababy heeft ook zo’n teddystofje, misschien vind ze die ook fijn? Of misschien heb je dat allang geprobeerd hoor.

2 likes

Ik ben het weekend bij de ikea in Heerlen geweest en daar hadden ze wel losse hoezen (met konijnen op).
Zie ze alleen online niet in nederland.Wel op de belgische site

2 likes

Oh gek! Ik ga nog eens kijken in de IKEA dan, bedankt voor de tip.

1 like

Wij kregen Hutopia ook aangeraden. Weet niet hoever je bent in je research, maar als je een leuke ontdekt heb op niet al te ver rijden, houd ik me aanbevolen :slight_smile:

2 likes

Mocht ik er binnenkort nog eens komen zou ik er een voor je mee kunnen nemen en je op kunnen sturen. Heb alleen geen idee wanneer het zal zijn. Laat je tegen die tijd nog wel weten als je het zelf nog niet hebt gevonden :blush: mocht je dan nog interesse hebben

1 like

Ah dankjewel. Ik woon zelf vlakbij een IKEA dus hopelijk is het niet nodig!

1 like