Beide met net 2jr of net ervoor. Maar waren vroeg hoor… hadden wel die intrinsieke motivatie en wilden zelf geen luier meer om
Wij zijn met diezelfde afstand vorig jaar heen gereden met tussenstop en terug zijn we vetrokken na het avondeten en toen de hele nacht doorgereden.
De kinderen vonden de nacht prima, maar wij vonden het best pittig. Dus dit jaar gaan we niet meer rechtstreeks, maar met tussenstop halverwege.
Je kunt ook gaan rijden en zie maar hoe ver je komt, ik denk wel hoe verder hoe beter.
Rond haar derde. Zag er zelf tegenop maar wilde het ook gehad hebben. Ze wilde zelf nog niet perse zonder luier ofzo. Begonnen met potje en thuis geen luier. Daarna sticker systeem. Ging uiteindelijk vrij snel.
Ik heb nu Wattwiller in gedachten. Ligt in de Vogezen.
Ik zag ook een paar mooie in Normandië, is ook niet ver weg.
Ah mooi, dan is ze nog niet echt “te laat”. Als t straks mooi weer is ga ik haar wel met een onderbroek laten rondlopen. Ze is wel snugger genoeg om te snappen dat ze op het potje moet, maar ook stronteigenwijs haha. Ik heb het idee dat ze soms ook gewoon vertikt op op het potje te plassen om mij te fucken
Daar ben ik vorig jaar geweest! Mocht je vragen of tips willen, hit me up kind was toen drie jaar
Ook erg handig als je baby leert zitten. Als ze dan nog omvallen knallen ze niet met het hoofd op de grond. Zo gebruiken wij het nu.
Is er naast wandelen/fietsen en steden als Colmar nog iets interessants te doen voor een driejarige?
Ik denk dat die zich trouwens ook prima vermaakt op de camping hoor.
En als er verder nog noemenswaardige uitstapjes zijn hoor ik t ook graag!
En hoe is het sanitair? Dat vind ik altijd wel fijn om te weten
Wij hadden een huisje, was erg gehorig maar volgens mijn man hoort dat erbij hahha. Het sanitair kan ik dus niet veel over zeggen! Wij zijn naar een kasteel in de buurt geweest en daar vlakbij was een hele leuke vogelshow bij een ander kasteel / ruïne. Dat was echt heel leuk gedaan! Zou het andere kasteel niet per se aanraden.
Edit: heb ff gezocht en het grote kasteel wat ik mwah vond was Kasteel Haut-Kœnigsbourg
Oh en dit is de vogelshow The Eagle Park in Alsace (France) | Selestat Tourisme Haut-Koenigsbourg
Ah, super! Dank voor de tips!
Ik ben heel benieuwd.
Hier ook 3 (jongen) en we gaan mee op zijn tempo. Hij had ooit eens 2 weken interesse en toen het nieuwe eraf was boeide het hem niks meer haha. Sinds vorige week gaat hij uit zichzelf naar de wc. Verder gewoon luiers aan nog. Maar begin is er en we volgen hem erin . Als het mooi weer wordt gaan we doorpakken waar mogelijk. Komt goed
Wij zijn op vakantie, maar nu blijkt mijn dochter van 14 maanden veel last te hebben van wagenziekte. Elke keer spugen en al best wel snel. Het is hier ook bergachtig en veel bochten dus lastig te voorkomen. We blijven al echt in de buurt, ook al gaat ze ook al spugen na 15 min. Iemand ervaring hiermee en tips? Autostoel stond naar voren, maar hebben we nu uitgeprobeerd dat ze achteruit rijdt (maar 10 min naar huisje en dat ging goed, maar misschien omdat het maar 10 min was). Thuis zit ze ook nog naar achteren, geen idee of dat er mee te maken kan hebben.
Ooh ja die hebben wij uit de bieb gehad, echt een heel leuk en lief boek
Nee hij is niet zo flexibel maar dat vind ik juist wel fijn. Hij is ook vrij klein, niet zo’n lange rookworst.
Haha dit is echt zo herkenbaar!
Leuke tip
Mijn zusje/broertje hadden hier vroeger last van, wat mijn ouders altijd deden (deels placebo haha):
- Raam beetje open
- Watje in “verkeerde” oor (bij rechtshandig in linker oor etc)
- Pilletjes tegen wagenziekte (maar geen idee of dat kan voor zo jong)
Bergen zijn echt funest - langzamer rijden helpt sowieso. Lastig
Hier ook een kleintje met wagenziekte. Autoriten van 20+ min zijn echt verschrikkelijk. Wat hier uiteindelijk het meeste helpt is voorwaarts in de autostoel, goed timen qua eten (minimaal uur na voeding, maar ook zeker niet met honger in de auto), en we houden het goed koel in de auto. Wij noemen het standje vrieskist, maar helpt wel het meest bij onze dochter.
Maar daarmee is het niet weg, maar een soort van te doen . Misschien kun je met het voedingsmoment en de temperatuur in de auto nog wat spelen om te kijken of dat wat doet.
Deze voedingskussen is ook ideaal voor oudere kinderen om de baby vast te houden.
De kleine zelf kan er iets rechtop in liggen, te gebruiken voor tummytime, als buffer bij het leren zitten.
Ik heb het niet gebruikt om mee te voeden want heb daarvoor een fijne stoel maar alsnog is dit een veelgebruikt item.
Onze dochter werd ook vanaf die leeftijd wagenziek. En idd bij vooruit zitten lijkt het erger (ze zit nu met 4,5jr nog achteruit). Hier helpt het om haar haar ogen dicht te laten doen, al hoewel dat met 14 mnd wel lastig is bedenk ik me nu😅. En goed te laten eten van tevoren. Bij honger gaat het heel snel mis.
Bij ons heeft dat lakentje wel lange tijd goed geholpen! Hij kon z’n armpjes er wel uitdoen, maar vond de druk ervan denk ik wel fijn. Tot hij op een gegeven moment alsnog kon zitten, nu zijn we over op de snoozzz slaapwikkel en blijf steeds bang om het te jinxen haha, maar sindsdien slaapt hij door.