Tips, ervaringen & aanraders #8

De Pepprig inklapbare afwasteil! Ik was alle kolfspullen apart en dat lag dan altijd maar in de weg, nu heeft het z’n eigen teiltje en die past gewoon weer in het kastje als het klaar is.
En de Grusnarv matrasbeschermer, merk je niks van dat het er onder ligt, in tegenstelling tot de hete krakerige zeiltjes in je kraampakket.
En ik had al vroeg een Marius krukje om op te zitten onder de douche, ik werd snel flauw door de warmte en later was het chill voor scheren enzo.
En eens met de Hemnes commode, hebben wij ook.

2 likes

Deze hydrofiele doeken vond ik super fijn.

En deze hoeslakens

Deze deken hadden ze eerst niet, maar zou ik nu wel kopen als speelkleed zo cute!

En volgens mij scoren de matrasjes van de Ikea heel goed bij de consumentenbond.

*Ik heb het even voor je opgezocht en deze staat op 2 bij de matrassentest.

1 like

Ik heb m’n kraampakket binnen. Daar zit nu een ander soort zeiltje in! Echt vele malen beter dan die verschrikkelijke kraakdingen!

2 likes

Het voedingskussen zoals die hierboven staat beschreven vind ik erg fijn. En de kinderstoel. Maar die is voor later handig als je kindje kan zitten. Wij hebben die als extra als we ergens heen gaan bijvoorbeeld.
Ook spullen zoals een Aankleedkussen en hoezen kan je daar prima kopen!

Wij hebben ook een stoel van de Ikea voor in de babykamer. Hier gaf (en straks geef) ik dan voeding in vond ik wel fijn als het beneden druk was of als ik 1 van m’n kinderen gerust moest stellen of iets.

O en wij hebben van die opbergmandjes in de commode en een grote mand waar de 100.000 knuffels in zitten die wij de afgelopen jaren hebben gekregen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nog een kleine update: uiteindelijk tot 8 uur aan de ctg gelegen omdat de dame steeds weer weg viel. Hartje bleef wel goed. Nog een echo gedaan en alles zag er goed uit. Dus ik mocht naar huis!
Vannacht wakker gelegen omdat ze helemaal losging in m’n buik. Dus ben weer helemaal gerustgesteld :blush:

43 likes

Wij! We hebben hem voor onze autovakantie gekocht in de zomer, toen had mijn dochter van 2 helaas nog weinig interesse. Op onze vakantie toen ze bijna 3 was, vond ze het ineens helemaal geweldig en kon ze zich er zo een uur mee vermaken. De basisdisks die bij de set zaten, vond ze denk ik niet zo interessant. Die met sprookjes en liedjes (die we later kochten) wel. Het bedienen kon ze vanaf moment 1.

3 likes

Deze stoel staat in onze babykamer, zijn we super blij mee:

3 likes

Ik heb deze dus ook, maar ben echt jaloers op de buikspieren van iedereen die hier na de bevalling met baby in de arm normaal uit kan komen :sweat_smile:

3 likes

Ik weet niet of je al een ledikantje op het oog had, maar de Sundvik vond ik heel fijn. Daar kan een van de zijkanten uit, dus als ze eraan toe zijn om zelf in en uit bed te gaan, hoef je niet op stel en sprong een ander bed.
Bekijk deze SUNDVIK van IKEA.
Nog wat extra informatie:

De hemnes vond ik ook fijn als commode maar we hebben ook een gulliver gehad (en dan mandjes voor luiers/rompers op die legplanken) en dat was ook prima. Echt afhankelijk van de beschikbare ruimte op de kamer.
Bekijk deze GULLIVER van IKEA.

En ik heb ook heeeel wat uurtjes in deze stoel gezeten, kun je ook prima in slapen!
Bekijk deze STRANDMON van IKEA.

5 likes

Ik heb nu een kindje van 2 (maart) en 37 weken zwanger. Ik krijg ineens paniek met betrekking tot kinderwagens en twijfel toch om nog een duo wagen te kopen. Iemand daar tips/ervaringen mee? Is het handig of zonde van het geld?

1 like

Zat ik ook over te twijfelen maar heb eerst zo’n meerijplankje gehaald. En dan gedacht een wagen kan je altijd nog kopen als dat nodig blijkt. Mijn twee jarige (ook van maart) wil helemaal niet meer zitten in de wagen dus blij dat ik geen duo wagen heb aangeschaft.
Soms als we hem er nog wel in zetten dan doen we de baby in de draagzak.
Kortom, zou wachten tot de baby er is en dan kijken of je er nog steeds behoefte aan hebt.

2 likes

Ik heb zelf een uptown rider, zo’n zitje voor aan de kinderwagen te hangen deze:
D453DF26-9C86-4E5C-80C4-8F3AA57A768A
En ben daar heel blij! Mijn oudste was 1,5 toen de baby werd geboren en we hebben er heel veel gebruik van gemaakt en je kan er ook makkelijk zelf nog achter lopen wat ik persoonlijk fijner vind dan zo’n plankje.

6 likes

En het is ook een lekkere workout voor je bovenbenen. Iig als de baby groter wordt :sweat_smile:

4 likes

Ja die Strandmom stoel is top! Kun je heerlijk in zitten en liggen tijdens nachtvoedingen. Enige dat er aan ontbreekt is een schommelfunctie :smile:

4 likes

Hoeveel melk/water/thee drinkt jullie dreumes? Die van mij (14 maanden) heeft naar mijn idee best veel dorst. Er zit diabetes (type 1) in de familie, vandaar dat ik er wat alert(er) op ben. Maar misschien is haar dorst wel heel normaal

2 likes

Ik houd het niet precies bij, maar onze dreumes van dezelfde leeftijd krijgt 3x120ml melk (dreumesvoeding nog wel, niet de normale melk). En daarnaast drinkt ze ongeveer 2x haar tuitbeker op en dat is 2x200ml. Geen idee of het te veel of weinig is, ze pakt het zelf als ze dorst heeft dus voor haar is het genoeg iig :wink:

Edit:
Moet zeggen dat ik het ook wel vaak bij haar neer moet zetten eigenlijk en dat ze het dan pas zelf pakt. Dus moet er wel een beetje achteraan.

2 likes

Ik heb trouwens deze schommelstoel van Leen Bakker en die is ook echt heel fijn. Ik zou er niet een hele nacht in willen voeden denk ik maar voor fles/boekje lezen/troosten/in slaap schommelen is 'ie top.

6 likes

Wat is qua zwemkleding handig voor een baby? Twijfel tussen broekje en shirtje of zo een heel pakje. Wil niet langer over het aan/uitkleden doen dan over het zwemmen zelf.

1 like

Wij gebruiken voor zwemmen een (wasbare) zwemluier en that’s it.

1 like

Wij hebben “altijd” een zwembroekje en een uv shirtje voor de kinderen.
De hele dag uv shirt vind ik niet zo nodig, vooral toen ze kleiner waren lagen ze ook wel 1.5u te tukken in de schaduw bijv en in t zwembad (binnen ook niet). Dus dan kunnen we op het strand in hartje zomer een uv shirt erbij doen :slight_smile:

1 like