Tips, ervaringen & aanraders #8

Ik had zo’n uv pakje met rits voor de baby vorig jaar (korte mouwen/ korte pijpjes) en dat ging wel makkelijk aan en uit.
Bij de eerste hadden we zo’n los uv shirt met lange mouwen en die gebruikten we amper, omdat hij nat niet fatsoenlijk meer aan te krijgen was.

1 like

Wij hadden een UV pakje met lange mouwen, niet echt pijpjes en een rits. Zag er heel leuk uit, maar wat ik vervelend vond was dat er geen knoopjes aan de onderkant zaten, om tussendoor te verschonen (of zwem- voor gewone luier te wisselen). Voor deze zomer heb ik er een van de Hema gekocht die dat wel heeft, veel makkelijker!

6 likes

Welke hebben jullie?

1 like

Dit is zo een goede tip van jou. Dank! Je hebt me sowieso een miskoop bespaard!

5 likes

En de uv pakjes van Hema van het vorige jaar, liggen nu vaak bij de sale van Hema. Heb er vorig jaar zo 2 in verschillende maten voor 3 euro per stuk gekocht. Hier hingen ze nu ook alweer.

2 likes

Wie heeft er een trampoline in de tuin? Wij overwegen onze dochter er één voor haar derde verjaardag te geven (ze vindt trampolines gewellllldig) maar we hebben een kleine tuin. Nu willen we in een hoekje van de tuin gras gaan leggen als ‘speelhoek’ omdat er nu weinig speelruimte is. Hier zou echter een trampoline van maximaal 1.80 doorsnede passen. Ik lees op verschillende websites dat dat eigenlijk te klein is en dat je dat niet zou moeten willen. Heeft iemand een trampoline van dit formaat? De hele speelhoek is wel in één keer in beslag genomen met zo’n trampoline dus ik wil er geen spijt van krijgen en als het het niet waard is, geef ik liever een ander cadeau.

2 likes

1.80 doorsnede hou je max 1.50 van over netto ivm de randen. Daar kan ze nu misschien een beetje op rondhupsen, maar als ze echt wild gaat springen ligt ze er denk ik zo af. En samen met haar broertje is sowieso no go. Ik zou het niet doen en af en toe naar een binnenspeeltuin of trampolinepark gaan.

Ik krijg ik zelf een beetje deze vibes bij :wink:

3 likes

Geen direct antwoord op je vraag, maar ik vroeg me af of je wist dat trampolinespringen voor kinderen jonger dan zes jaar vaak* wordt afgeraden
Edit: ik bedoel dat het mij meermaals is afgeraden.

1 like

Waarom?

Ik zit een beetje te oriënteren op buggys en de maxi cosi gia lijkt me wel wat. Je kan daar ook een maxicosi op klikken, maar weet iemand hier of je daar ook een autostoel van een ander merk op kan zetten? Heb namelijk een cybex maar het lijkt me wel handig voor de baby.

Nee geen idee, nog nooit gehoord ook. Waarom is dat?

@Zitzak ahh was ik al bang voor! Toch maar iets anders bedenken vrees ik, het is ook sneu als ze niet lekker wild kan springen en op haar billen kan landen etc.

1 like

Deze! Heel simpel maar doet z’n werk :wink:

3 likes

Volgens mij vanwege shaken baby syndrome, hoorde van mn kraamzorg dat je ook geen paardje hop hop hop of gat in de weg mag doen tot die leeftijd ofzo…

Volgens mij geen wetenschappelijk bewijs voor baby shaken syndroom. Maar er wordt wel aangeraden om een met een net te nemen. Omdat een kind wel kan vallen en dan zichzelf flink kan bezeren. Ik zou zelf mijn 1 jarige ook niet op een trampoline laten. Maar bijv vanaf 3 af en toe wel.

1 like

Ik heb ‘t even gegoogled omdat ik me daar druk over gemaakt heb, en zie gelukkig dit op de website van het Nederlands Jeugdinstituut:

spelletjes als hop-paardje-hop kunnen dit syndroom niet veroorzaken.

(Bron: Shakenbabysyndroom | Nederlands Jeugdinstituut)

7 likes

Ik begreep dat de botten nog niet de juiste structuur hebben en spieren vaak nog niet sterk genoeg zijn om die sprongen goed op te vangen en de kans op (complexe) breuken relatief groot is. in de wetenschappelijke literatuur staan overigens verschillende dingen zowel dat injuries regelmatig voorkomen-ook op thuistrampolines als dat het weinig voorkomt maar dat de injuries severe zijn.

1 like

Geen idee of dat kan heb ook een cybex kinderwagen. Maar ga het in de winkel wel even navragen.

1 like

Ja meid ik verzin het ook niet. Dit was ook een van de dingen waarvan ik het advies van de kraamzorg nou niet per se zou opvolgen

2 likes

Een vriend van mij is bevriend met een kinderorthopeed en die zou gegrapt hebben dat hij zonder trampolines geen baan meer zou hebben :smile:

Overigens zijn mijn kinderen ook dol op trampolines en laat ik ze er ook gewoon op.

Hahah, Ja zoiets zei een orthopeed die ik goed ken ook, vandaar dat ik voorzichtig ben met trampolines. Aan mij hoef je overigens geen verantwoording af te leggen hoor :slight_smile: