Tips, ervaringen & aanraders #8

Maan en ik, Pim en Pom, Puffin Rock, Tik Tak

2 likes

Hier wordt met de grote broer meegekeken :sweat_smile:
We kijken booba, grizzy, frozen, leeuwenkoning (kinderversie), blues clues (:tired_face::stuck_out_tongue:).
Oja en Simon konijn en Pieter konijn vind zij specifiek leuk.

Edit, toen T kleiner was (2jr ofzo), keken we ook veel blippi haha

2 likes

Vermoedelijk is deze vraag eerder gesteld maar kan helaas niets concreet vinden met de zoekfunctie. Tot op heden kamde ik de haren van m’n dochter met de borstel uit de set die ik aankocht bij m’n bevalling in het ziekenhuis maar ik merk, nu haar haren langer worden, dat dit snel pluizig wordt hierdoor. Heb zelf geen krullen dus geen ervaring maar ik denk dat je dit alleen nat mag borstelen(?) maar heeft iemand dan misschien een aanrader wel merk of type borstel geschikt is?

Edit: nu we toch over haren bezig zijn: is er een licht product die haar haren een beetje in bedwang kunnen houden doorheen de dag of gebruiken jullie hier altijd speldjes voor? Ik heb geen zin om maar vanalles te kopen dat uiteindelijk toch niet gaat werken :sweat_smile:

Ik had de gewone lange tops van primark gekocht in een maatje groter en die zitten nog steeds heel ruim aan mijn buik! Dus zelfs de gewone maat zou goed geweest zijn voor mij en ze vallen ook heel lang.

3 likes

Thnx voor de kijktips allemaal😁

2 likes

Ik vind Cory Carson zelf leuk om te kijken haha. En Bluey maar dat is wel Disney+.

2 likes

Ik vind het vuilniswagentje zelf doable qua herrie en verhaal. Ook Puffin Rock is heel wholesome.

3 likes

Hoelang duren/duurden de dutjes van jullie 5 maanden oude baby? Hier slaapt ze sinds een week steeds maar 30 minunten
 Ene keer wordt ze vrolijk wakker en nu weer huilerig. Ik probeer haar nadat ze wakker wordt nog in slaap te krijgen, maar lukt dan echt niet meer :o Ze functioneert verder prima en ik maak me geen zorgen, gwn benieuwd naar anderen

1 like

Mijn zoon heeft tot 8/9 maanden enkel dutjes van 30/45 minuten gedaan. Meestal werd hij stipt na 45 huilerig wakker en wilde ook niet meer slapen.
Vanaf ong. 8 maanden ging hij naar 2 slaapjes en werden de slaapjes ook langer.

2 likes

Mijn baby is 5,5 maand en doet ook 9 van de 10 keer dutjes van precies 30 minuten. Alleen op mij of m’n partner slaapt ie langer. Ik lig momenteel al twee uur met een slapende baby op mij en ik moet inmiddels nodig plassen :sweat_smile:

1 like

Ochtend en middag ongeveer 1u tot anderhalf uur, in de namiddag vaak maar een half uurtje tot 45min.
Hou wel heel erg rekening met de wakkertijd. Heb je hier zelf zicht op met je dochter?

2 likes

Twee keer per dag 30 a 45 minuten en één keer lukt het meestal wel om hem wat langer te laten slapen (2 tot 3 uur). Maar mijn dochter deed tot ze bijna een jaar was alleen maar van die hazenslaapjes haha

1 like

Volgens mij is 35 minuten precies de slaapcyclus van een baby van zo oud! Dus dat klopt dan wel dat je er echt de klok op gelijk kunt zetten

5 likes

Ja, ik probeer wel rekening met haar wakkertijd te houden, maar ook dat verschilt soms. De ene keer is ze 1,5 uur wakker, maar vanmorgen bleef ze 3 uur wakker :joy:

2 likes

Bing op Videoland en Bluey op Disney+ doen het hier goed! Ook sprookjesboom op YouTube vinden ze leuk

3 likes

Op die leeftijd hier bij zowel de oudste als de derde nu vooral korte dutjes.

Derde is nu bijna 8 maanden en doet sinds kort af en toe 1 echt langere dut van 2-2,5u. Dan redt hij het met 2 dutjes, op de opvang nog steeds alleen korte dutjes van 30/40min max en dus 3 dutjes.

2 likes

Precies dit hadden wij ook tot 5 maanden ongeveer. En in een week tijd is dat helemaal veranderd. Is echt een ontwikkeling waar die hersentjes kennelijk doorheen moeten. Nu slaapt ze dutjes van minimaal 45 minuten en maximaal 3 uur.

1 like

Tippie: Bij Zeeman hebben ze weer nieuwe badspeeltjes zonder gaatje :grin::+1:t3:

20 likes

Dubbelpost, maar wat is een fijne rietjesbeker die

• niet lekt in je tas
  • waar je mee kan smijten
  • goed schoon te maken is

Ik zit nu naar de OXO rietjesbeker te kijken, is dat wat? Andere tips/merken ook zeker welkom!

3 likes

Mijn baby van 6,5 maand doet nu pas af en toe een langer dutje (vanmiddag van 2u :scream:) ervoor ook altijd een half uur, bijna op de minuut.

2 likes