Tips, ervaringen & aanraders #8

Hoelang duren/duurden de dutjes van jullie 5 maanden oude baby? Hier slaapt ze sinds een week steeds maar 30 minunten… Ene keer wordt ze vrolijk wakker en nu weer huilerig. Ik probeer haar nadat ze wakker wordt nog in slaap te krijgen, maar lukt dan echt niet meer :o Ze functioneert verder prima en ik maak me geen zorgen, gwn benieuwd naar anderen

1 like

Mijn zoon heeft tot 8/9 maanden enkel dutjes van 30/45 minuten gedaan. Meestal werd hij stipt na 45 huilerig wakker en wilde ook niet meer slapen.
Vanaf ong. 8 maanden ging hij naar 2 slaapjes en werden de slaapjes ook langer.

2 likes

Mijn baby is 5,5 maand en doet ook 9 van de 10 keer dutjes van precies 30 minuten. Alleen op mij of m’n partner slaapt ie langer. Ik lig momenteel al twee uur met een slapende baby op mij en ik moet inmiddels nodig plassen :sweat_smile:

1 like

Ochtend en middag ongeveer 1u tot anderhalf uur, in de namiddag vaak maar een half uurtje tot 45min.
Hou wel heel erg rekening met de wakkertijd. Heb je hier zelf zicht op met je dochter?

2 likes

Twee keer per dag 30 a 45 minuten en één keer lukt het meestal wel om hem wat langer te laten slapen (2 tot 3 uur). Maar mijn dochter deed tot ze bijna een jaar was alleen maar van die hazenslaapjes haha

1 like

Volgens mij is 35 minuten precies de slaapcyclus van een baby van zo oud! Dus dat klopt dan wel dat je er echt de klok op gelijk kunt zetten

5 likes

Ja, ik probeer wel rekening met haar wakkertijd te houden, maar ook dat verschilt soms. De ene keer is ze 1,5 uur wakker, maar vanmorgen bleef ze 3 uur wakker :joy:

2 likes

Bing op Videoland en Bluey op Disney+ doen het hier goed! Ook sprookjesboom op YouTube vinden ze leuk

3 likes

Op die leeftijd hier bij zowel de oudste als de derde nu vooral korte dutjes.

Derde is nu bijna 8 maanden en doet sinds kort af en toe 1 echt langere dut van 2-2,5u. Dan redt hij het met 2 dutjes, op de opvang nog steeds alleen korte dutjes van 30/40min max en dus 3 dutjes.

2 likes

Precies dit hadden wij ook tot 5 maanden ongeveer. En in een week tijd is dat helemaal veranderd. Is echt een ontwikkeling waar die hersentjes kennelijk doorheen moeten. Nu slaapt ze dutjes van minimaal 45 minuten en maximaal 3 uur.

1 like

Tippie: Bij Zeeman hebben ze weer nieuwe badspeeltjes zonder gaatje :grin::+1:t3:

20 likes

Dubbelpost, maar wat is een fijne rietjesbeker die

• niet lekt in je tas
  • waar je mee kan smijten
  • goed schoon te maken is

Ik zit nu naar de OXO rietjesbeker te kijken, is dat wat? Andere tips/merken ook zeker welkom!

3 likes

Mijn baby van 6,5 maand doet nu pas af en toe een langer dutje (vanmiddag van 2u :scream:) ervoor ook altijd een half uur, bijna op de minuut.

2 likes

Die van Avent is hier al vaak op de grond gegooid en is nog heel!
Kan ook gewoon in de afwasmachine, maar is met de hand ook prima af te wassen, want alles kan los.
Of hij in een tas lekt durf ik niet te zeggen. Denk het niet, want er zit een strakke klep over het rietje. Hij lekt ook niet als mijn kind hem zonder klep onderste boven houdt.

3 likes

Ik vind die van Mepal fijn en lekte niet, alleen na een aantal keer op de grond te zijn gegooid is helaas het klepje kapot gegaan. Heb laatst eentje van de Hema meegenomen maar dat vind ik echt een lek irritant schijtding en overweeg om ‘m nog te retourneren wegens een absoluut gebrek aan kwaliteit. Wellicht helpt die ervaring je in het wegstrepen van de opties :relieved:

3 likes

Vanaf welke leeftijd kan een kind met zo een roltongfluitje of hoe je zoiets noemt?

2 likes

Rietjesbeker van Munchkin met zo’n gewichtje aan de onderkant, waardoor er ook vanuit elke positie uit gedronken kan worden :ok_hand:t3:

6 likes

Ja, +1 @Kaasvlinder! Wij hebben iets soortgelijks maar van Tommee Tippee en dat verzwaarde is zo handig voor alle rare manieren waarop er gedronken wordt :joy:

3 likes

Ik heb denk ik de uitzondering want hier kan ze vaak rustig 3 uur slapen :sweat_smile:

Shawn het schaap! Kan ik als ouder ook nog wel handelen/meekijken

2 likes