Tips, ervaringen & aanraders #8

Onze zoon heeft flinke krullen (mixed hair) en ik doe het als volgt:

• elke dag kammen. Eerst natmaken met plantenspuit (goed nat) en per pluk / krul kammen met tangle teezer borstel tot alles goed glad is.
  • daarna spul erin voor curly hair (merk: aunt Jackie of yari green, ook te koop op bol.)
  • in model brengen met je handen / vingers
  • laten opdrogen

We wassen het 1x per week. Dan eerst zn haar goed natmaken, shampoo erin (simpele prinsessen shampoo), goed uitspoelen. Dan het curly spul, doorkammen (per pluk/krul), goed uitspoelen. Na het badderen droogdeppen met hydrofiele doek of oud tshirt om het haar. Tot slot in de punten nogmaals het spul voor curly haar.

Dit volgen we nu en werkt prima :blush:. Misschien heb je er iets aan!

En dit is een fijn en licht product (tip van onze curly black hair kapper):

https://www.kruidvat.nl/yari-green-curls-curl-activator/p/5430811?gclid=CjwKCAjwjMiiBhA4EiwAZe6jQ7Xwfp6x9D61CvCSVW22IFUdiS9z_yqhCr-J4qwWIZlJetN7o8wTLhoC_1cQAvD_BwE

2 likes

Die van Avent is hier al vaak op de grond gegooid en is nog heel!
Kan ook gewoon in de afwasmachine, maar is met de hand ook prima af te wassen, want alles kan los.
Of hij in een tas lekt durf ik niet te zeggen. Denk het niet, want er zit een strakke klep over het rietje. Hij lekt ook niet als mijn kind hem zonder klep onderste boven houdt.

3 likes

Ik vind die van Mepal fijn en lekte niet, alleen na een aantal keer op de grond te zijn gegooid is helaas het klepje kapot gegaan. Heb laatst eentje van de Hema meegenomen maar dat vind ik echt een lek irritant schijtding en overweeg om ‘m nog te retourneren wegens een absoluut gebrek aan kwaliteit. Wellicht helpt die ervaring je in het wegstrepen van de opties :relieved:

3 likes

Vanaf welke leeftijd kan een kind met zo een roltongfluitje of hoe je zoiets noemt?

2 likes

Rietjesbeker van Munchkin met zo’n gewichtje aan de onderkant, waardoor er ook vanuit elke positie uit gedronken kan worden :ok_hand:t3:

6 likes

Ja, +1 @Kaasvlinder! Wij hebben iets soortgelijks maar van Tommee Tippee en dat verzwaarde is zo handig voor alle rare manieren waarop er gedronken wordt :joy:

3 likes

Ik heb denk ik de uitzondering want hier kan ze vaak rustig 3 uur slapen :sweat_smile:

Shawn het schaap! Kan ik als ouder ook nog wel handelen/meekijken

2 likes

Wow hoeveel dutjes doet ze dan op een dag?

1 like

Ik heb deze al sinds de oudste 1,5 is ofzo (is nu 4) en voor de jongste heb ik m ook. Lekt niet, kan je gewoon met zo’n rietjesborsteltje schoonmaken en kunnen in de vaatwasser.

4 likes

Wij hebben ook de Munchkin Click Lock rietjesbeker. Deze is inderdaad heel fijn omdat je er op z’n kop uit kunt drinken. Het nadeel van deze vind ik dat het soms lastig is de draaidop er goed op te doen. Als je dat niet doorhebt, lekt tie uiteraard wel. En het klepje wat je over het rietje schuift gaat er steeds af.

En in tegenstelling tot @Polly zijn wij juist erg tevreden over de rietjesbeker van de Hema. Hebben we denk ik al twee jaar, lekt niet (tenzij je hem met het rietje eruit op z’n kop gaat lopen schudden) en gaat altijd in de vaatwasser. Gebruiken we het meest.
Edit: wij hebben dezelfde als @jahoor

1 like

Misschien heb ik dan net een verkeerd exemplaar met een fabricagefout (het is nl dezelfde als hierboven wordt gedeeld), des te meer reden om ermee terug te gaan. Die rietjesbekers vind ik juist zo ideaal voor onderweg!

1 like

Sommige dagen daarom dus ook maar twee, maar meestal drie dutjes. Dus bijvoorbeeld 09:00 tot 11:00, 13:00 tot 15:00 en dan vanaf 17:00 uur een powernap in de kinderwagen buiten. Maar ik heb echt langslapers hoor. Ze slapen wel meestal thuis in bed, in hun slaapje, speen etc, dus niet in de box ofzo.

2 likes

En ze is vaak na een nachtvoeding een uur wakker dus dat is dan een beetje pech hebben😂 19:00 naar bed, meestal rond 03:00 een fles en dan 07:00 wakker

Oh ja, dan zou ik inderdaad om een nieuwe vragen!

Onze middelste kan het sinds carnaval, dat we weten. Wel soms met wat moeite omdat ze de neiging heeft met erg veel speeksel te blazen. Ze is in december 2 geworden.

Verschilt denk ik per kindje, ik zou zeggen als ze zelf bellen kunnen blazen dat zo’n ding ook moet lukken?

4 likes

Weet iemand wat een leuk gepersonaliseerd boekje is voor bij oma? Ik wil mijn moeder graag zoiets geven voor moederdag, omdat ze graag leest met mijn dochter. Maar alles wat ik tegenkom is zo zoetsappig “dankbaar voor wie jij bent” etc. Ik zoek echt een verhaal zeg maar.

Zoiets als dit?

Ja die zag ik! Die vind ik wel heel leuk, maar ik denk dat ik meer een prentenboek zoek. Maar ik hou die wel in mijn achterhoofd, dankjewel!

1 like

Hmm dan misschien boekjevankarton.nl?

2 likes