Tips, ervaringen & aanraders #8

Wow hoeveel dutjes doet ze dan op een dag?

1 like

Ik heb deze al sinds de oudste 1,5 is ofzo (is nu 4) en voor de jongste heb ik m ook. Lekt niet, kan je gewoon met zo’n rietjesborsteltje schoonmaken en kunnen in de vaatwasser.

4 likes

Wij hebben ook de Munchkin Click Lock rietjesbeker. Deze is inderdaad heel fijn omdat je er op z’n kop uit kunt drinken. Het nadeel van deze vind ik dat het soms lastig is de draaidop er goed op te doen. Als je dat niet doorhebt, lekt tie uiteraard wel. En het klepje wat je over het rietje schuift gaat er steeds af.

En in tegenstelling tot @Polly zijn wij juist erg tevreden over de rietjesbeker van de Hema. Hebben we denk ik al twee jaar, lekt niet (tenzij je hem met het rietje eruit op z’n kop gaat lopen schudden) en gaat altijd in de vaatwasser. Gebruiken we het meest.
Edit: wij hebben dezelfde als @jahoor

1 like

Misschien heb ik dan net een verkeerd exemplaar met een fabricagefout (het is nl dezelfde als hierboven wordt gedeeld), des te meer reden om ermee terug te gaan. Die rietjesbekers vind ik juist zo ideaal voor onderweg!

1 like

Sommige dagen daarom dus ook maar twee, maar meestal drie dutjes. Dus bijvoorbeeld 09:00 tot 11:00, 13:00 tot 15:00 en dan vanaf 17:00 uur een powernap in de kinderwagen buiten. Maar ik heb echt langslapers hoor. Ze slapen wel meestal thuis in bed, in hun slaapje, speen etc, dus niet in de box ofzo.

2 likes

En ze is vaak na een nachtvoeding een uur wakker dus dat is dan een beetje pech hebben😂 19:00 naar bed, meestal rond 03:00 een fles en dan 07:00 wakker

Oh ja, dan zou ik inderdaad om een nieuwe vragen!

Onze middelste kan het sinds carnaval, dat we weten. Wel soms met wat moeite omdat ze de neiging heeft met erg veel speeksel te blazen. Ze is in december 2 geworden.

Verschilt denk ik per kindje, ik zou zeggen als ze zelf bellen kunnen blazen dat zo’n ding ook moet lukken?

4 likes

Weet iemand wat een leuk gepersonaliseerd boekje is voor bij oma? Ik wil mijn moeder graag zoiets geven voor moederdag, omdat ze graag leest met mijn dochter. Maar alles wat ik tegenkom is zo zoetsappig “dankbaar voor wie jij bent” etc. Ik zoek echt een verhaal zeg maar.

Zoiets als dit?

Ja die zag ik! Die vind ik wel heel leuk, maar ik denk dat ik meer een prentenboek zoek. Maar ik hou die wel in mijn achterhoofd, dankjewel!

1 like

Hmm dan misschien boekjevankarton.nl?

2 likes

Ik ben net geweest en vond hier ook losse hoezen, dus je hoeft niet meer voor me te kijken :slight_smile:
Scheelt weer want laatst heb ik er avondeten op gemorst haha.

2 likes

Ik ben op zoek naar een speelkleed of mat voor mijn baby die niet zo glad is of een soort antislip oid heeft. We hebben nu van die foamtegels, maar die zijn heel glad. Ze probeert nu een beetje te tijgeren, maar dat werkt niet op die tegels. Iemand een tip?

Niet helemaal wat je zoekt, want deze is niet gepersonaliseerd (maar zou je natuurlijk wel een lief, persoonlijk berichtje in kunnen schrijven voorin), maar is wel heel leuk vinden mijn dochter en moeder.

download (4)

4 likes

Heeft iemand het houten balansbord, de klimdriehoek of de klimboog met glijplank van de Aldi?
Zijn die leuk en het geld waard? Oftewel, worden ze veel gebruikt?
Komende week zijn ze er weer zag ik. Weet alleen niet welke van de 3 het leukste is voor mijn net 2 jarige zoontje.

1 like

Wij hebben het balansbord maar wordt nauwelijks gebruikt. Ik vind hem kom voor in de weg staan. Denk dat het wel heel erg per huishouden/kindje verschilt. We hebben kon een houten klimrek met een houten plaat die je er als glijbaan aan kunt doen. Die wordt door mijn 4 en 2 jarige heel erg veel gebruikt. Ik zou eerder zoiets aanraden. Zijn niet van de Aldi maar beiden vergelijkbaar.

3 likes

Heeft iemand hier een reispotje gebruikt bij zindelijkheid en welke dan?

Als je nog tijd hebt kun je een eigen boekje maken met once upon. Dat soort boekjes zijn idd wel vaak heel zoetsappig.

3 likes

Wij hebben de klimboog met plank. Afwerking is prima voor het geld. Hij wordt hier niet super veel gebruikt, maar denk dat dat heel erg aan je kind ligt. Als we een speelparcours in huis maken is hij altijd in trek maar verder niet zo.

1 like