Tips, ervaringen & aanraders #8

Mij lijkt het wel heel duur voor die leeftijd, omdat je nog bijna nergens in kan. Zou dan zelf eerder voor Sprookjeswonderland oid kiezen. Of de mini Efteling?

Ja heel leuk! Als je nog kunt gaan voordat de oudste 4 wordt, is dat de moeite want tot 4 jaar zijn ze gratis

1 like

Het gaat niet alleen om ongelukken. Tijd is ook een belangrijke veiligheidsfactor en bij autostoeltjes die gewoon in de auto staan spelen zon en temperatuursveranderingen nog extra mee in het verouderingsproces. Er worden op marktplaats doodleuk stoeltjes ‘zo goed als nieuw’ aangeboden die bij navraag al 10 jaar oud blijken te zijn.

Als je een model koopt dat nog niet zo lang op de markt is dan is de kans dat er iets mis mee is natuurlijk al kleiner maar ik zocht voor bij opa&oma een Maxi-Cosi Tobi en die is al langer dan 15 jaar op de markt. Ivm die tijdsfactor is er bij opa&oma een nieuw autostoeltje komen te staan want de verwachting is dat die stoel nog jaren wordt gebruikt en dan is 1 nieuwe op termijn goedkoper.

5 likes

Ik heb (na een tip van hier) een wax van de Hema. Die is niet per se voor kinderen, maar ruikt wel lekker en wordt niet hard dat je zo’n ‘gel hoofd’ krijgt, maar wel wat minder pluis.

Heeft iemand een tip voor fijne zwangerschapsyoga kanalen op Youtube?

3 likes

Ik vond pregnancy and postpartum tv wel fijn. Zit een filmpje tussen met yogabal, die heb ik destijds echt super vaak gedaan. Naast yoga zitten er ook wel fijne cardio video’s tussen

2 likes

Ja de jongste is nu nog gratischhh en verder gaan e volledig op airmiles haha.

1 like

Wij hadden het zelfde probleem (en hadden ons zelfs heel vroeg aangemeld). Uit nood ook gaan zoeken naar gastouders. Paar hele slechte gesprekken gehad, waar ik met een beroerd gevoel weg ging. Uiteindelijk fantastische gastouders gevonden waar ze altijd met minstens 2 andere kindjes is, waar ze veel naar buiten gaan en ook dagelijkse dingen doen als boodschappen. Dus zeker een optie, maar blijf wel goed zoeken en ga er pas akkoord mee als je je er goed bij voelt :blush:

1 like

Ik ben op zoek naar een goede zwanger/geboorte/newborn fotograaf omgeving Noord Holland. Alle tips zijn welkom :grin: vind het wel fijn om een site of social media te kunnen bekijken.

Ik zoek een fijne inbakerslaapzak maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Baby is 11 weken oud en héel onrustig en beweeglijk zodra hij op zijn rug ligt. Ik baker hem nu gewoon in een grote doek of dekentje maar hij weet zich steeds makkelijker los te wurmen. We hebben ook een Meyco Swaddle (0-3 mnd) maar daar wordt hij eigenlijk al te groot voor want hij is vrij lang.

2 likes

wij hebben deze met veel plezier gebruikt, werd ook aangeraden door het cb
ons kind was trouwens ook erg groot en lang

3 likes

Hebben jullie tips voor een zwemband of bandjes voor een kleine dreumes? Hij werd zo enthousiast van het zwembad dat hij uit de babyfloat probeerde te klimmen. Toen bandjes geprobeerd en op de arm houden, maar die zaten voor z’n gezicht. Hij weegt 11 kg.

1 like

Meyco gewoon een maatje groter kopen? Ik heb dat wel gedaan omdat het zo goed beviel. Die Pacco vond ik een dwangbuis, uit de Meyco kon ze zich wel een beetje losworstelen, maar dat vond ze ook wel lekker, sliep ze door met 1 armpje er uit, haha.

1 like

Ik heb de swimtrainer in het rood, peuter vind het helemaal geweldig en wilt hem ook niet meer af haha. Pas nog 1 gekocht voor de baby bij de kringloop.

5 likes

Oh die ziet perfect uit! Dank je!

2 likes

Heel erg bedankt!! Geeft weer wat handvaten.

1 like

Hahaha ahh!

@Suikerklontje Ik had inderdaad gelezen dat het dan niet verplicht was om nog een autostoeltje te hebben als je er al 2 hebt op de achterbank. Op zich vind ik dat niet zo heel erg als ik even naar het winkelcentrum ofzo rijd. Maar als ik echt 1,5 moet rijden of sowieso een stukje over de snelweg moet vind ik dat niet fijn, ook al is ze dan 5,5. Als ik alleen ben zou ik eventueel nog de baby voorin kunnen zetten en dan de andere in hun stoeltje.

Wat voor auto heb jij? Op zich kunnen we ook wel een andere auto aanschaffen. Mijn vriend heeft een zakelijke auto gekocht dus we zaten al te twijfelen over de andere 2 in te ruilen voor een groter model. Maar er zijn er echt weinig waar 3 auto stoelen in passen.

1 like

I second this @anon37686689. Onze baby ligt ook nog in de pacco plus nu met ruim 4 maanden en is een grote sterke baby. Maar het klittenband van deze is zo stevig dat ze echt muurvast ligt.

Nog even en ze kan omrollen, zie er nu al tegenop dat ik dan moet uitbakeren 🫣

1 like

Iemand tips voor een fijne pyjama broek? Alles begint te snijden nu met 20 weken, zit niet meer echt lekker en zeker niet met draaien enz in bed.
En andere tips voor fijne broeken zijn ook welkom. Geen leggings want daar mag ik helaas niet in werken.

Misschien een love to dream slaapzakje? Die kan je ook makkelijker afbouwen als je er zo eentje met ritsjes bij de mouwen koopt.

2 likes

Ik heb een fijne flared gevonden bij de zeeman! Valt wel wat groot: https://www.zeeman.com/nl/zwangerschapsbroek-aav000048956.html

2 likes