Tips, ervaringen & aanraders #8

Onze jongste ging fantastisch op “datacenter” :sweat_smile:
Op een telefoon of zo’n Google best mini ding hadden we. Nu luisteren ze daar een luisterboekje op :slight_smile:

Edit; weet nog dat eind 2021 iedereen z’n spotify top 5 ging delen. Bij mij stond op 1 het datacenter :smiling_face_with_tear::heart:
Gevalletje “…Tell me you had a baby in 2021, without telling me …”

14 likes

Ik heb gewoon een app met white noise op een oude telefoon, werkt prima en keuze genoeg.
Kun je ook een gewone mooie knuffel kopen toch?

3 likes

Mijn zoontje van twee heeft ook op zijn kamer een Google Nest en als hij wakker wordt in de ochtend dan zet ik vanuit mijn bed liedjes van vof de kunst voor hem op. En dan kan ik dus nog een half uur verder snoozen haha.

11 likes

De white noise hielp hier echt fantastisch. Op een gegeven moment was het zo dat ze niet zo goed ergens anders sliep dan in haar bed en als we dan ergens waren en white noise op een telefoon in de buurt legden ze echt binnen 5 minuten sliep.

3 likes

Hier doet de White noise echt geen zak. Echt alle tips om een goede slaper te krijgen passen we toe maar er werkt helemaal niks :sweat_smile:. Zetten alsnog ieder slaapje de White noise aan. Maar ze slaapt er niet beter door, nooit gedaan ook.

4 likes

Ja ook weleens gedaan, als de ipad dan weer 2 weken leeg was omdat ik de oplader kwijt was. Maar slapen is ze gewoon nog niet zo goed in denk ik.

Tenzij je geld over hebt zou ik dit soort dingen niet kopen zonder uit te proberen. Dus uitproberen door gewoon eens een telefoon met white noise op te zetten.

Ik vind het wel grappig want bij m’n oudste moesten we alles uit de kast trekken (inbakeren, white noise, urenlang wiegen) en de jongste heeft niets van dat nodig. Kan nog komen hoor maar pff dat slapen was echt direct een gedoe destijds.

4 likes

Die zazu raad ik af, die kan alleen maar 20 minuten aan en daarna gaat hij uit totdat het kindje huilt. Wij hadden deze ook maar zijn toen overgestapt op de numsy want die had wel standje oneindig én veel meer geluiden.

1 like

Wij hebben ook Numsy en dezelfde positieve ervaring! Top ding. Wordt nu met 2 jaar nog elke nacht en bij elk middagdutje gebruikt.
Leuk ook dat er andere geluidjes op zitten. Als hij wakker wordt laat ik de vogeltjes fluiten en bij z’n bedtijd ritueel staat ook altijd een zelfde muziekje aan.

3 likes

Ik merk er ook niet veel van hoor! Heb alleen de indruk dat ze minder last heeft van eventuele andere geluiden in huis (omdat het nogal gehorig is door het wtw-systeem). Het is nu onderdeel van het slaapritueel, maar heb niet de indruk dat het echt een grote rol speelt.

Ik zou het pas kopen als je het nodig blijkt te hebben. Als je straks denkt dat je baby er baat bij heeft is het via een telefoon/tablet/laptop zo uitgetest, YouTube en spotify staan vol met white noise. En dan is zo’n apparaatje wel fijn, maar in mijn ervaring (mijn nichtje sliep beter met white noise toen ze langere periode bij ons was) is dan iets wat na 20minuten uitgaat niet handig, omdat het juist ook helpt om slaapcyclussen aan elkaar te plakken. Dus zou daar dan op letten dat het door kan blijven gaan.

1 like

De Moonie is echt zo schattig 🥹 vond het lampje in de nacht ook super handig om te voeden omdat het door de stof wat gedempt is en dus niet zo fel. Mijn zoontje speelt er nu ook nog mee als gewoon een knuffel. Oh en we hebben hem ook als knuffel gebruikt om elke week een foto te maken, eerst was hij bijna even groot als die beer haha 🥹🥹

Voor whitenoise hebben we wel een numsy gekocht omdat die gewoon uren doorgaat.

3 likes

Hmmm, zou kunnen nu je het zegt. Heb wel eens Nuby producten bij “onze” Action gezien.

Als de baby wakker is rij ik meteen even langs de Action. Dank je!

1 like

Onze middelste (bijna 2,5) kwijlt nog steeds extreem veel. Of eigenlijk weer, het is een tijdje beter geweest nadat haar laatste kiezen er waren. Echt zo veel dat je haar shirt uit kan wringen en ik gisteravond zelfs alle tanden in haar mond heb geteld, omdat we gewoon gingen twijfelen of er nog een kies niet door is ofzo.

Iemand hier ervaring mee en wordt dit vanzelf weer beter? Ze is ook op zon lekkere leeftijd dat ze ieder slabbertje, sjaaltje ed weer af doet, dus de wasmand raakt nog sneller vol.

1 like

Och dat hebben wij ook heel lang gehad. Altijd kwijlslabbetjes om, de verwarming hing altijd vol met die dingen. Kon er niet tegen wassen. Ook echt extreem kwijlen, tot aan een zeiknatte romper aan toe.
Was verder ook geen reden voor het gekwijl.
Zit even fotos terug te kijken, tot haar 2e verjaardag was het ongeveer. Iets langer.
Was ook zomaar opeens over volgens mij.

3 likes

Mijn neefje had dit ook en heeft hier rond deze leeftijd (nee iets ouder 2+11 maanden volgens mij) ook logopedie voor gehad. Die zei maak je geen zorgen maar dit zijn oefeningen en dingen die kunnen helpen. Met een maand was het zoveel minder al. 1 van de tips was ook zeggen dat die z’n mond dicht moest doen :sweat_smile:, zo voordehand liggend.

1 like

Thanks voor alle white noise ervaringen! Ik houd het voor nu even in m’n achterhoofd inderdaad tot ze er is. Die Mollie knuffel blijft wel heel schattig…

Dit vind ik echt zo heerlijk aan kinderen :joy:

4 likes

Ja die heeft ze inderdaad wel vaak net een beetje open! Gingen er nu op letten dus zeggen dat de afgelopen dagen inderdaad al wat meer. Ff kijken of dat wat uithaalt.

@Puck hier ook zeiknatte hemden inderdaad. Soms ziet ze eruit alsof ze net een beker water over zich heen heeft geknoeid. Het is dus wel beter geweest na alle tandenellende, maar nu weer terug.

2 likes

Naar aanmelding van de tips hier… Ik heb de numsy 3.0 besteld, had er nog nooit van gehoord. Met 15% korting (code kan je googlen) dus iets van €18 nog wat.

Ik gebruik nu een oude iphone met jbl go speakertje. Met Sleep-o-phant womb sounds-app. Maar dat speakertje heeft maar 5 uur batterij dus moet je vaak opladen.

Ben benieuwd naar de numsy of die fijne womb sounds heeft.

1 like

Ik heb geïnvesteerd in een magneetbord met heel veel magneetjes met afbeeldingen van activiteiten erop zodat ik mijn dochter een beetje meer structuur en houvast kan geven over hoe de dag/week eruit ziet.

Meer mensen die dat gebruiken en zo ja, hoe pakken jullie het aan? Vul je het bord zelf of samen met je kind? En dan in de ochtend of de avond van tevoren? Voor een hele week of maar één dag? Wordt sowieso uitproberen wat voor ons werkt maar ben benieuwd naar ervaringen en tips van anderen!

6 likes