Tips, ervaringen & aanraders #8

Ongeveer dezelfde leeftijd en hebben de loopkar al even staan. Geweldig vind hij het.

1 like

Zo 1 was hier een succes!

5 likes

Ik ben op zoek naar een fijn speelkleed voor op de grond. Hoeven geen speeltjes en/of babygym aan vast te zitten. Maar ik wil eentje die wel iets dikker is zodat het niet zo hard is op de grond maar ook weer niet te dik zodat de baby erin zakt en niet kan oefenen met rollen haha.

Ik zag er eentje van Charlie Crane? Heeft iemand die misschien?

1 like

Ik leg het boxkleed op de grond, heb er een van Little Dutch (deze in een andere kleur: Boxkleed Little Dutch 80x100cm Pure Blue • Van Asten Babysuperstore)

Heb er ook een ā€˜speciaal voor op de grond’ maar die pakken en opbergen is meer moeite dan het boxkleed uit de box halen.

3 likes

Wij hebben de pukymoto. Net wat groter, maar nog heel stabiel. M’n oudste is nu 3,5 er wil er nog steeds op :joy:

2 likes

Wij doen hetzelfde! Of ja we hadden al een box kleed en kregen een tweede. Dus een voor in de box en een voor op de grond. Perfect om vanaf te rollen! :grimacing:

3 likes

Dit doen wij ook!

1 like

+1 voor boxkleed op de grond. Werkt prima.

Wij hebben ook een speelkleed van Liewood gekregen, die is ook lekker dik en net iets groter. Maar wel keiduur en die durf ik niet in de wasmachine te doen dus moet af en toe naar de stomerij (:crazy_face:)

In Hoorn heb je Turf, heeft een zandbak binnen. Komen altijd veel jonge kinderen.

1 like

Ik ga binnenkort op vakantie met onze peuter van net 2 en het is 10 uur rijden met de auto…

Wat zijn jullie ultieme tips? Wat moet ik echt meenemen? Leuk speelgoed? Lekkere snacks? In 1x rijden of met overnachting? Etc. Alles wat jullie geholpen heeft!

Begin me nu langzaamaan toch wel een beetje zorgen te maken merk ik :sweat_smile:

Ik ga eind deze week met 3 en bijna 1 jaar. Rij ook zelf met mn moeder erbij ( die durft.niet te rijden) en doe met overnachting.

Heb nu kleine kadootjes gehaald om te geven bij elke of om de stop.
Tablet inderdaad mee, leesboekjes.
Dacht aan knijpfruit, puffs, koekjes, fruit en mini krentenbolletjes mee te nemen.

3 likes

Kijken waar er leuke (indoor) speeltuinen zijn waar je onderweg kunt stoppen!

3 likes

Wij hebben met overnachting gedaan met kind tussen 1.5 en 2. Aan het einde was hij er telkens ook wel echt klaar mee.
Ik zat ernaast, met wat speelgoed en snacks. Hij was niet van de lange dutjes in de auto en we hadden geen tablet mee. Dan kun je het waarschijnlijk wel wat langer rekken.

4 likes

Wij hebben deze afstand met overnachting gedaan. Lekkere snacks en wat nieuw speelgoed mee. Bij onze zoon was zo’n tekenbord die je telkens kan uitwissen een succes en dit kan je ook weer makkelijk pakken als het valt.
Verder werkte bij ons voorleesverhalen (van bijv. Dikkie Dik goed), ook fijn als we de kinderliedjes zat waren.

5 likes

Oordoppen voor jezelf.

9 likes

Waar heb je deze magneten gekocht?

Ik dacht dit weekend misschien naar Sprookjeswonderland te gaan in Enkhuizen met zoontje van over een paar maanden 3. Ik denk dat hij nog niet alleen in wat attracties zoals die bootjes kan/durft. Maar alsnog leuk genoeg voor zijn leeftijd? Iemand ervaring?

2 likes

Nog geen ervaring met zo’n lange rit (max is nu 2-3 uur geweest), maar wat wij in juni gaan doen (rijden eerst naar Oostenrijk en na paar dagen door naar Italie) is midden in de nacht vertrekken. Rit naar de eerste accomodatie is zonder stoppen en files 9 uur. Onze kinderen zijn prima autoslapers, dat scheelt natuurlijk. Wij gaan dan op tijd naar bed en willen dan rond half 3 vertrekken. Dan hebben we een aantal uur kunnen slapen en kunnen we hopelijk een lange ruk maken tot de kinderen wakker worden. En rijden met zijn 2en dus zolang de kinderen slapen/tevreden zijn kan de ouder die niet rijdt ook wat slapen.

Qua stops gaan we er vanuit dat het nu langere stops worden van minimaal 45-60 minuten zodat ze dan even kunnen spelen en dan iedere 2-3 uur stoppen als ze wakker zijn. En dan ergens stoppen met een speeltuintje erbij of een groot grasveld ofzo. Zetten 1 krat in de kofferbak met spullen waar we tijdens de reis makkelijk bij willen kunnen: extra kleding, luiers etc. maar ook een speelkleed voor op gras en wat speelgoed.

En we nemen ook de tablet mee waar we offline bij videoland en netflix wat afleveringen downloaden van dingen die ze graag kijken. Daar mogen ze eigenlijk nooit filmpjes op kijken, alleen op zondagochtend dus als dat dan eens een keer wel extra mag werkt dat altijd erg goed als zoethouder :wink:

Oh en wij denken er aan voor zowel die van 2 als bijna 4 zo’n ding aan te schaffen: ULTIMATE SPEEDĀ® Reis- en speeltafel online kopen | LIDL . Hopelijk valt er dan wat minder op de grond haha. Dus als iemand ervaringen heeft met zoiets, hoor ik het graag :wink:

Terugrit kijken we afhankelijk van hoe de heenreis ging: of weer snachts beginnen en dan hopelijk met aantal stops in 1x door. Of wel een overnachting.

3 likes

Ja wij zijn vorig jaar geweest en er is genoeg te zien en doen! Er is een soort sprookjesbos als in de Efteling, een trein, zelfrijdende auto’s (kun je samen met hem in), paardjesrails waar je met hem op kunt. Eigenlijk kun je als volwassene ongeveer alleen met die bootjes niet mee, de rest kan allemaal samen.

Als ik een tip mag geven dan is het bellenblaas mee voor bij de stops! Makkelijk en snel vermaak, ook bij een tankstation hebben we staan bellenblazen op de parkeerplaats en dat werd dan een prima en leuke stop.

3 likes