Wij hebben met overnachting gedaan met kind tussen 1.5 en 2. Aan het einde was hij er telkens ook wel echt klaar mee.
Ik zat ernaast, met wat speelgoed en snacks. Hij was niet van de lange dutjes in de auto en we hadden geen tablet mee. Dan kun je het waarschijnlijk wel wat langer rekken.
Wij hebben deze afstand met overnachting gedaan. Lekkere snacks en wat nieuw speelgoed mee. Bij onze zoon was zoān tekenbord die je telkens kan uitwissen een succes en dit kan je ook weer makkelijk pakken als het valt.
Verder werkte bij ons voorleesverhalen (van bijv. Dikkie Dik goed), ook fijn als we de kinderliedjes zat waren.
Oordoppen voor jezelf.
Waar heb je deze magneten gekocht?
Ik dacht dit weekend misschien naar Sprookjeswonderland te gaan in Enkhuizen met zoontje van over een paar maanden 3. Ik denk dat hij nog niet alleen in wat attracties zoals die bootjes kan/durft. Maar alsnog leuk genoeg voor zijn leeftijd? Iemand ervaring?
Nog geen ervaring met zoān lange rit (max is nu 2-3 uur geweest), maar wat wij in juni gaan doen (rijden eerst naar Oostenrijk en na paar dagen door naar Italie) is midden in de nacht vertrekken. Rit naar de eerste accomodatie is zonder stoppen en files 9 uur. Onze kinderen zijn prima autoslapers, dat scheelt natuurlijk. Wij gaan dan op tijd naar bed en willen dan rond half 3 vertrekken. Dan hebben we een aantal uur kunnen slapen en kunnen we hopelijk een lange ruk maken tot de kinderen wakker worden. En rijden met zijn 2en dus zolang de kinderen slapen/tevreden zijn kan de ouder die niet rijdt ook wat slapen.
Qua stops gaan we er vanuit dat het nu langere stops worden van minimaal 45-60 minuten zodat ze dan even kunnen spelen en dan iedere 2-3 uur stoppen als ze wakker zijn. En dan ergens stoppen met een speeltuintje erbij of een groot grasveld ofzo. Zetten 1 krat in de kofferbak met spullen waar we tijdens de reis makkelijk bij willen kunnen: extra kleding, luiers etc. maar ook een speelkleed voor op gras en wat speelgoed.
En we nemen ook de tablet mee waar we offline bij videoland en netflix wat afleveringen downloaden van dingen die ze graag kijken. Daar mogen ze eigenlijk nooit filmpjes op kijken, alleen op zondagochtend dus als dat dan eens een keer wel extra mag werkt dat altijd erg goed als zoethouder
Oh en wij denken er aan voor zowel die van 2 als bijna 4 zoān ding aan te schaffen: ULTIMATE SPEEDĀ® Reis- en speeltafel online kopen | LIDL . Hopelijk valt er dan wat minder op de grond haha. Dus als iemand ervaringen heeft met zoiets, hoor ik het graag
Terugrit kijken we afhankelijk van hoe de heenreis ging: of weer snachts beginnen en dan hopelijk met aantal stops in 1x door. Of wel een overnachting.
Ja wij zijn vorig jaar geweest en er is genoeg te zien en doen! Er is een soort sprookjesbos als in de Efteling, een trein, zelfrijdende autoās (kun je samen met hem in), paardjesrails waar je met hem op kunt. Eigenlijk kun je als volwassene ongeveer alleen met die bootjes niet mee, de rest kan allemaal samen.
Als ik een tip mag geven dan is het bellenblaas mee voor bij de stops! Makkelijk en snel vermaak, ook bij een tankstation hebben we staan bellenblazen op de parkeerplaats en dat werd dan een prima en leuke stop.
Is zoān leertoren een leuk cadeau voor een eerste verjaardag? Ik word helemaal onzeker van familie om mij heen die mijn cadeauideeĆ«n belachelijk vinden, want ādaar kan ze voorlopig echt nog niks meeā. Ik snap ook wel dat ze niet spontaan zelf dat ding in en uit klimt en komt helpen met koken, maar in de loop van de tijd kan ze zo toch wel vast mee kijken en handjes wassen ofzo?
Wij hebben hem voor de eerste verjaardag gegeven en het was echt vanaf dag 1 een succes. We hebben de versie die je ook kunt ombouwen naar tafeltje en die functie wordt ook nog dagelijks gebruikt.
Hier was deze met een jaar een succes! Hij klom er zelf in en ik had dat gejammer aan mn been niet meer. Natuurlijk hielp hij nog niet mee met koken, maar een lepeltje en een bakje met een klein laagje water was al genoeg plezier zodat ik rustig kon koken en hij wel kon zien wat er gebeurde.
Dan kent je familie een leertoren mischien niet want daar kan je ze in zetten zodra ze kunnen staan. Ligt een beetje per kind wanneer dat is maar meeste kinderen kunnen zo rond 1 jaar wel staan.
Wat een onzinreactie van je familie. En alsof je alleen maar cadeaus mag vragen waar ze meteen wat aan heeft. Is toch ook leuk om iets te hebben waar ze in de loop van het jaar wat aan heeft?
Wij hebben hem bij onze oudste voor de 1e verjaardag gegeven en was meteen een succes. Die wilde zo graag meekijken als ik op het aanrecht bezig was en werd in de doek op mijn heup te zwaar. Ik weet niet meer precies wanneer ze er zelfstandig in klommen, maar de tweede stond er al eerder dan een jaar in. Juist met een leertoren kan dat al veel sneller, omdat ze niet eraf kunnen vallen zoals bv met een kruk. Als ze ergens aan kunnen blijven staan, kunnen ze er in staan is mijn ervaring.
Oke, duidelijk, ik heb mān cadeau gevondenš Ze kan nu met 11 maanden nog niet staan, maar dat komt binnenkort vast wel.
Ik wilde inderdaad ook die je kunt omklappen tot tafeltje @Chesirecat
Ik heb toen hij 1 werd een leertoren gegeven, toen hij 2 werd Stapelstein stenen. Volgens mij vond de helft van mijn familie dat allemaal maar onzin. Maar raad eens waar er nu het meest gespeeld/gebruikt wordt
(Ik begrijp overigens dat het dure cadeauās zijn, maar ook dat is mijn keuze.)
Niet alles hoeft meteen gebruikt te worden denk ik dan. Het is ook leuk als ze er gedurende het komende jaar lol van hebben ikv nu meteen. Mijn kind kreeg voor haar eerste verjaardag zoān klimdriehoek. Daar kon ze toen ook niet veel mee maar nu 3 maanden verder klimt/glijd ze de hele dag
Bij olifantastisch!
Precies dit. Wij dachten dat A nog te jong/klein was voor een keukentje bij haar eerste verjaardag. 2 maanden later alsnog gekocht omdat ze er op de opvang heel veel mee ging spelen. Had dus prima gekund. Ze is nu 2 en speelt er nog steeds elke dag mee.
Ik denk dat de zoekfunctie niet klopt want kan werkelijk bijna niets vinden terwijl ik het wel al eens voorbij heb zien komenā¦
Heb nu bordjes van lƤssig voor mn peuter maar ben niet zo tevreden van de kwaliteit, ik vermoed dat mijn afwasmachine het probleem is maar ik weiger dit met de hand te wassen
Iemand aanraders qua bordjes die tegen een stootje kunnen gezien (een tot nu toe nog) overhongerige en superenthousiaste peuter.
Haha ja precies hetzelfde hier! Ook getwijfeld en niet gedaan. Nu met bijna 1,5 toch een gekocht (gescoord op koningsdag) en wordt nu iedere dag mee gespeeld.
Juist leuk als items meegroeien toch? Want op deze leeftijd iets kopen wat precies āpastā duurt dan ook maar erg kort en is dan juist geen leuk cadeau vind ik zelf.