ja, ik vind van wel. Ik vind het een uitkomst, niks zo irritant als een kind dat aan je been hangt en het is ook heel gezellig om ‘samen’ te koken. Ik kan rustig mijn ding doen en zij snackt alvast wat rauwkost naar binnen of pielt wat om met een vaatdoekje en een pollepel.
Edit: ik heb de DIY versie van twee ikea-krukjes.
Iets saaier dan de leuke printjes van lassig maar wij hebben gewoon deze van ikea Bord, KALAS, gemengde kleuren - IKEA
Gaan dagelijks in de vaatwasser en zie echt wel verschil tussen de bordjes die we al meer dan 2 jaar gebruiken en de set die ik onlangs bij heb gekocht, maar zien er voor hoe ze worden gebruikt en het geld echt nog prima uit (zelfde voor de kommen en bekers).
Thanks allemaal voor de super fijne tips voor onze lange autorit! Heb alles op m’n lijstje gezet of in m’n hoofd geprent
Ik niet. Maar toevallig ging t hier vandaag op mn werk over. Afhankelijk van wat je boekt hoeft t niet eens heel duur te zijn, want de entreeprijs is vrij hoog en je hebt dan 2 dagen entree erbij.
Mijn collega vond t achteraf jammer dat ze dit niet geboekt hadden, ze dachtendat 1 dag dierentuin genoeg was en op zich hebben zij (2 volw) wel alles kunnen zien. Maar was flink doorlopen.
Luxe probleem: vorig jaar hebben we een lange vlucht gehad waarbij onze zoon een eigen stoel had en dus ook eigen (hand) bagage mee kon nemen. Dit jaar vliegen we met C.orendon, zoon op schoot en heeft hij dus geen eigen handbage wat ik dus rete irritant en onlogisch vind omdat je zoveel voor een dreumes mee moet nemen, naast je eigen zooi. Ik ben dus ook op zoek naar tips voor het zo efficiënt meenemen van handbagage voor jezelf + handbagage.
Ik ga in November dus nog geen idee, maar heb er wel veel positieve verhalen over gehoord. Leek mij vooral chill dat je genoeg tijd hebt voor het park en handig voor het middagslaapje haha
Ik heb siliconen bordjes van Zara en Kwantum. Wat mij betreft ideaal, kan niks aan kapot en ze kunnen gewoon in de afwasmachine
Ja dit hadden wij ook! Proefde een keer een hapje van mijn zoons bord en het smaakte naar afwasblokjes. Heb die bordjes toen maar aan de kringloop gedoneerd.
Ik hoorde dit vaker dus wij wassen onze siliconenbordjes alleen met de hand af.
Is dit met al siliconen servies?
Ik heb 2 siliconen kommetjes en lepeltjes, en wilde meer siliconen spul kopen, maar nu twijfel ik.
Arm kind, ga morgen meteen proeven of ik haar geen afwasmiddel te eten geef
Wij zijn met die leeftijd naar zuid Spanje gereden, met 1 overnachting. Wij waren om 7 uur in de avond vertrokken en dan de hele nacht en dag doorrijden. Kind sliep de hele nacht en overdag beetje bezig houden met speelgoed, liedjes zingen etc. Veel stoppen en kind dan lekker laten rennen.
Ging echt super goed! Gewoon doen en anders wat vaker stoppen.
Bedoel je dat je geen (extra) ruimbagage hebt of is dit alleen wat je mee moet nemen qua handbagage?
Ik denk dat je voor beiden online wel tips kunt vinden qua minimalistisch inpakken haha, maar als je alleen handbagage hebt en geen ruimbagage wordt het wel heel lastig.
We zijn net terug van zuid Frankrijk met 2 kids (1 en 6 jaar). Mijn tips
Alles in handbereik qua eten en speelgoed
1 luiertas in zicht
Regelmatig stoppen om de baby/peuter even te laten lopen rennen of kruipen
Timen dat je m’n rijdt wanneer ze slapen
Zijn de AH bio ontbijtpapjes wat?Je hebt speltpap vanaf 6 maanden.
Of gewoon fijngemalen haver kopen/maken?
O brrrrr. En is het servies dan verpest of kan je de smaak er nog wel uitkrijgen door weer met de hand af te wassen?
Zie het niet zo zitten om al het babyspul met de hand te doen, maar heb nu wel fijne siliconen lepeltjes die ik graag zou blijven gebruiken.
Hoe oud is je baby?
De speltpap van de AH is (officieel) vanaf 6 maanden.
Wij gebruikten Olvarit pap, daar heb je een “fijne granen” variant van voor 6 maanden.
Ik heb net even aan onze bordjes gelikt maar ik proef niks. Ruik het een heel klein beetje, maar niet storend ofzo. Terwijl ik wel heel gevoelig ben voor vieze luchtjes. We eten ook wel eens een hapje van zijn bord, maar nooit wat geproefd.
Wij hebben deze (ander kleurtje), en ze gaan altijd in de vaatwasser:
Wij hadden een siliconen setje van de zara en twee bordjes van de kwantum die het allebei hadden. Misschien helpt het om ze met de hand af te wassen maar daar ben ik te lui voor.
Wij zijn pas met 6 maanden pap gaan geven, en toen inderdaad “meteen” de fijne granen. Dus we hebben de rijstebloem overgeslagen.
We gaven wel eerst kleine beetjes. Soms ook met wat appelmoes erdoor gemengd. En dat ging bij ons goed.