Tips, ervaringen & aanraders #8

Ja dit hadden wij ook! Proefde een keer een hapje van mijn zoons bord en het smaakte naar afwasblokjes. Heb die bordjes toen maar aan de kringloop gedoneerd.

1 like

Ik hoorde dit vaker dus wij wassen onze siliconenbordjes alleen met de hand af.

Is dit met al siliconen servies?
Ik heb 2 siliconen kommetjes en lepeltjes, en wilde meer siliconen spul kopen, maar nu twijfel ik.
Arm kind, ga morgen meteen proeven of ik haar geen afwasmiddel te eten geef :smiling_face_with_tear:

1 like

Wij zijn met die leeftijd naar zuid Spanje gereden, met 1 overnachting. Wij waren om 7 uur in de avond vertrokken en dan de hele nacht en dag doorrijden. Kind sliep de hele nacht en overdag beetje bezig houden met speelgoed, liedjes zingen etc. Veel stoppen en kind dan lekker laten rennen.
Ging echt super goed! Gewoon doen en anders wat vaker stoppen.

1 like

Bedoel je dat je geen (extra) ruimbagage hebt of is dit alleen wat je mee moet nemen qua handbagage?

Ik denk dat je voor beiden online wel tips kunt vinden qua minimalistisch inpakken haha, maar als je alleen handbagage hebt en geen ruimbagage wordt het wel heel lastig.

1 like

We zijn net terug van zuid Frankrijk met 2 kids (1 en 6 jaar). Mijn tips
Alles in handbereik qua eten en speelgoed
1 luiertas in zicht
Regelmatig stoppen om de baby/peuter even te laten lopen rennen of kruipen
Timen dat je m’n rijdt wanneer ze slapen

1 like

Zijn de AH bio ontbijtpapjes wat?Je hebt speltpap vanaf 6 maanden.

Of gewoon fijngemalen haver kopen/maken?

1 like

O brrrrr. En is het servies dan verpest of kan je de smaak er nog wel uitkrijgen door weer met de hand af te wassen?

Zie het niet zo zitten om al het babyspul met de hand te doen, maar heb nu wel fijne siliconen lepeltjes die ik graag zou blijven gebruiken.

1 like

Hoe oud is je baby?
De speltpap van de AH is (officieel) vanaf 6 maanden.
Wij gebruikten Olvarit pap, daar heb je een ā€œfijne granenā€ variant van voor 6 maanden.

1 like

Ik heb net even aan onze bordjes gelikt :crazy_face: maar ik proef niks. Ruik het een heel klein beetje, maar niet storend ofzo. Terwijl ik wel heel gevoelig ben voor vieze luchtjes. We eten ook wel eens een hapje van zijn bord, maar nooit wat geproefd.

Wij hebben deze (ander kleurtje), en ze gaan altijd in de vaatwasser:

4 likes

Wij hadden een siliconen setje van de zara en twee bordjes van de kwantum die het allebei hadden. Misschien helpt het om ze met de hand af te wassen maar daar ben ik te lui voor.

1 like

Wij zijn pas met 6 maanden pap gaan geven, en toen inderdaad ā€œmeteenā€ de fijne granen. Dus we hebben de rijstebloem overgeslagen.
We gaven wel eerst kleine beetjes. Soms ook met wat appelmoes erdoor gemengd. En dat ging bij ons goed.

2 likes

Voor de niet al te wilde dreumesen: wij hebben aan het begin zijn eten op de tray van de stoel gelegd, daarna zijn we vrij snel overgegaan op gewone keramieken ontbijtborden.
In het begin goed in de gaten gehouden en gecorrigeerd als hij wilde gaan gooien, nu gebeurt dat eigenlijk niet meer. Sowieso is er nooit een bord door gesneuveld :+1:t2:

3 likes

Hahaha nou, dan proeven we het dus ook niet. Pak regelmatig iets van het bordje van m’n zoon als hij het niet opeet… maar nooit iets van gemerkt.

2 likes

Die van Olvarit is toch ook voor 6+ maanden?
Ik denk dat het ook vooral over de fijnheid van de maling gaat vanaf die leeftijd.

2 likes

Ik las dat hier vaker inderdaad, maar ik heb dat in ieder geval nooit gemerkt. Eet regelmatig een hapje van zo’n bord en proef daar dan niks geks aan. Ik vind de siliconen beker die we hebben wel een beetje gek ruiken, maar daar wil E zo graag uit drinken dat hij er denk ik niks om geeft als het naar afwasmachine smaakt :woman_shrugging: Wij gebruiken overigens afwastabletten van Lidl, all-in-one, wie weet maakt dat nog verschil?

1 like

Nee, ik heb het over handbagage, ruimbagage gaan we redden. Maar met alle luiers, schone kledingsets, speelgoed, snacks etc zit je zo aan 1 handbagage item. Ik irriteer me daar aan dat je niet wat extra qua handbagage mag meenemen (bij deze maatschappij), pas vanaf 2 jaar als ze een eigen stoel hebben of als je extra betaalt. Bij andere maatschappijen begrijpen ze dat je voor een baby een shitload aan shit mee moet nemen, maar wat ik zei, luxe probleem. Het gaat er mij dus meer om om het zo efficiƫnt mogelijk inpakken.

2 likes

Hoe lang vliegen jullie? Want wij hadden met 15 maanden 1 luiertas voor m’n kind van een vlucht van 24 uur :stuck_out_tongue: en dan in eigen handbagage nog wat extra speelgoed + een dekentje. En voor jezelf heb je vaak ook niet zoveel nodig toch? Vooral omdat je toch niet toekomt aan eigen entertainment haha. Dus dan kun je nog een grote rugtas delen.

Ja niet lang, griekenland, maar ik ben dus zo’n muts die altijd een setje schone kleding/ondergoed/badpak mee wilt hebben voor als de koffer kwijt raakt. Maar het probleem is dus dat je niet een luiertas mee mag nemen. Dus nogmaals, luxeprobleem en een irritatie naar de maatschappij :wink:

2 likes

Ik vond griekenland toch best ver :joy::joy: maar elke minuut in een vliegtuig met kind is veel vind ik.

Ze zijn met kinderen wel echt minder streng, kan me niet voorstellen dat je geen luiertas mee mag nemen eigenlijk of is dat specifiek bij cor en don?

1 like